KWPN: Hengstenstapel uitgebreid met 7 dressuurhengsten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

KWPN: Hengstenstapel uitgebreid met 7 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:09

* http://www.kwpn.nl

Na de 14 springhengsten vanmorgen, konden vanmiddag alle zeven aan het eindexamen deelnemende dressuurhengsten ingeschreven worden. Onder hen twee kwaliteitsvolle Totilas-zonen, en de opvallende Daily Deal-zoon Daily Diamond die de hoogste score van 87,5 ontving.

Wim Ernes rondde in Ermelo zijn laatste taak als voorzitter van de hengstenkeuringscommissie met plezier af. “We hebben zeven interessante hengsten kunnen goedkeuren, waarvan twee in het kader van bloedspreiding extra interessant zijn. Bloedspreiding en kwaliteit zijn bij hen heel mooi samengekomen”, vertelt Ernes, daarmee onder meer doelend op de Daily Deal-zoon Daily Diamond (mv. Fürst Heinrich) van A. Vellekoop uit Haaksbergen en Nico Witte. Met negens voor de galop, souplesse, houding & balans en aanleg als dressuurpaard kwam dit talent uit op 87,5 punten. Met twee punten minder deed ook de Vivaldo-zoon Habanna (mv. Van Gogh) van familie Rutten opvallende zaken. Deze zeer bewerkbare hengst beschikt eveneens over een ‘vrije’ afstamming en behaalde negens voor de houding & balans, rijdbaarheid & instelling en aanleg.

Ook beide ingeschreven Totilas-zonen scoorden boven de 80 punten. De zeer lichtvoetig bewegende blikvanger Total US (mv. Sir Donnerhall) van Joop van Uytert en Paul Schockemöhle kwam uit op een prachtig puntentotaal van 87, terwijl de zeer bewerkbare Totilas-zoon Trafalgar (mv. Lord Loxley) van Edward Gal met 82 eveneens blijk gaf van een goede verrichting.

De volledige uitslagen en rapportages verschijnen zo snel mogelijk op de website.

Hobbyhorse

Re: KWPN: Hengstenstapel uitgebreid met 7 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:10

Wat bedoelt men met 'zeer bewerkbare ' vraag ik me af ? Wat betekent dat een bewerkbaar paard?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:46

Hobbyhorse schreef:
Wat bedoelt men met 'zeer bewerkbare ' vraag ik me af ? Wat betekent dat een bewerkbaar paard?

Wat ik ermee bedoel als ik het zeg is dat het paard fijn blijft meewerken, ook als het gevraagde (te) moeilijk voor hem wordt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:27

Erg vreemd, volgens de rapporten heeft Daily Diamond geen 87,5 gescoord, maar 86,5. Daardoor is Total US met een score van 87 de winnaar en niet Daily Diamond. http://www.kwpn.nl/wp-content/uploads/2 ... r-2015.pdf

Edit: Inmiddels heeft het KWPN een nieuwe set rapporten geplaatst, deze keer wel met een 87,5 score voor Daily Diamond

Hobbyhorse

Re: KWPN: Hengstenstapel uitgebreid met 7 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:06

Dank je wel Anoeska, had de uitdrukking nog nooit gehoord.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:10

FlyAway schreef:
Erg vreemd, volgens de rapporten heeft Daily Diamond geen 87,5 gescoord, maar 86,5. Daardoor is Total US met een score van 87 de winnaar en niet Daily Diamond. http://www.kwpn.nl/wp-content/uploads/2 ... r-2015.pdf

Edit: Inmiddels heeft het KWPN een nieuwe set rapporten geplaatst, deze keer wel met een 87,5 score voor Daily Diamond

Denk typefout want die 87,5 heeft hij idd gekregen