http://www.bokt.nl / Correio da manhã
Let op: link bevat beeldmateriaal dat als schokkend ervaren kan worden.
"Het is een enorm verlies. Een zeer groot verdriet", zei de geschokte Rafael Costa, kijkend naar de karkassen van drie paarden die hij gisterochtend dood vond op zijn terrein dat als weiland werd gebruikt in het Portugese Pousa. Het GNR (nvdr: soort politie) werd gebeld, maar ging niet naar de plek. Eventueel onderzoek is nu afhankelijk van een formele klacht bij de autoriteiten.
De macabere ontdekking werd gedaan in de vroege ochtenduren. "Toen ik langsreed merkte dat de paarden alle drie lagen. Ik stopte en realiseerde mij dat een merrie had nog steeds de ogen open had, maar niet bewoog," vertelde Madalena Alves, die onmiddellijk de eigenaar van de dieren waarschuwde.
Rafael Costa heeft geen twijfel dat de dood door menselijke tussenkomst is veroorzaakt. "Van twee waren de touwen losgemaakt en dat kunnen ze niet zelf. Mogelijk heeft iemand ze geïnjecteerd met een soort vergif," gist de boer ontmoedigd. De karkassen werden opgehaald voor destructie, nadat de dierenarts materiaal voor verdere analyse had verzameld.
De buren waren geschokt door de scène die ze aantroffen. "Het kleinste paardje was in doodsangst toen ik hem zag. Dat doe je een dier niet aan. Als je een appeltje te schillen hebt met de eigenaar moet je dat met hem doen en niet zijn dieren pakken", zei Tanya Figueiredo vol walging.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-11-15 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt