Per 1 januari 2016 komt er een nieuwe contributiestructuur voor de menverenigingen van de KNHS. Door een nauwe samenwerking met de FNRS volgt een onderlinge afstemming die leidt tot een nog sterkere profilering van de paardensport in Nederland en daarmee ook de positionering van beide organisaties.
Het KNHS-lidmaatschap in 2016: ·Het KNHS-lidmaatschap kost vanaf 1 januari 2016 € 20,- per jaar. Nieuw is dat gezinnen een gezinslidmaatschap kunnen afsluiten voor € 60,- per jaar. Alle gezinsleden die op hetzelfde woonadres wonen, kunnen hier gebruik van maken. ·Het verplichte abonnement op Paard&Sport vervalt, in plaats daarvan krijgen leden vier keer per jaar een nieuw paardensportmagazine als onderdeel van het lidmaatschap. ·In de loop van 2016 krijgen alle leden een digitale ledenpas via de nieuwe Mijn KNHS app. Leden t/m 12 jaar krijgen een fysieke pas. ·Ook in 2016 kunnen leden gebruik maken van maandelijkse voordeelacties, korting op evenementen en doorlopend collectief ledenvoordeel. Dit voordeel kan oplopen tot € 1.000,- per jaar. Kijk voor het actuele aanbod op knhs.nl/ledenvoordeel. Ook voor verenigingen heeft de KNHS een voordeelportaal. Hierin staat veel collectiefvoordeel op bijvoorbeeld energie, verzekeringen, etc. Dit portaal is te vinden in Mijn KNHS voor verenigingen
De startpas voor mennen wordt per 1 januari 2016 vervangen door een startlicentie. Menners die in 2016 wedstrijden willen blijven rijden, hoeven niets te doen. Actieve startpassen worden automatisch omgezet in een startlicentie voor 12 maanden, tenzij die voor 30 november 2015 wordt afgemeld. ·Met de startlicentie voor twaalf maanden kan een menner een onbeperkt aantal paarden en pony’s starten. Belangrijk is dat voor ieder span (bij dressuur en vaardigheid) of paard (samengesteld mennen) een gratis startpas wordt aangevraagd in Mijn KNHS. De handeling blijft dus hetzelfde, alleen is de startpas voor het paard of span nu gratis. Dit is nodig om via Mijn KNHS in te schrijven en de wedstrijdresultaten te kunnen registreren. ·Vanaf 2016 is er ook een startlicentie voor één maand of één week. Je bepaalt zelf wat de ingangsdatum is. Een belangrijk verschil is dat deze startlicenties altijd geldig zijn voor één span. ·Een startlicentie kost in 2016 €108 (twaalf maanden), €36 (één maand) of €27 (één week).
Wel een goede vooruitgang opzich! Alleen als je maar 1 span start is het wat minder... Gelukkig hoop ik vanaf eind volgend jaar nog een pony te gaan starten maar voor nu is het wel duur!
Draver_Dirk
Geplaatst: 09-11-15 20:20
ingvdh schreef:
De verplichte p&s vervalt voor iedereen, niet alleen de menners!
Heeft dat in de Paardensport gestaan? Dit is nieuw voor mij, jammer. Ik vind het wel een leuk blad.
SunNDLM
Geplaatst: 09-11-15 20:20
Voor mij gaat deze regeling erg prijzig worden. Ik had liever gezien dat ze één bedrag zouden vaststellen per combinatie/startpas, geldig voor elke discipline.
Aangezien ik zowel onder het zadel als aangespannen start komt het bedrag voor mij uit op 200 euro voor 1 (!!!) paard...
Eline91
Geplaatst: 09-11-15 20:23
shetties schreef:
Beetje jammer dat het zo duur wordt voor de mensen die maar 1 span starten...
Ik start 2 spannen dus ik ben natuurlijk wel heel blij met de verandering
ponyparadijs
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-15 20:32
ingvdh schreef:
De verplichte p&s vervalt voor iedereen, niet alleen de menners!
Waar haal je dat vandaan? Want in de mail stond dat het echt alleen betrekking heeft op menners
Bij de tarievenlijst van 2016 staat ook een rekenvoorbeeld waarin iemand die dressuur rijdt. Hier staat in dat er geen p&s meer bij zit.
Echter de prijs van een startkaart gaat flink omhoog, je krijgt wel een nieuw blad, maar deze komt maar 4x per jaar. Dat je goedkoper uit bent is een beetje een wassen neus.
Ik begrijp het niet zo goed. Iedereen was zo tegen de verplichte paard en sport En iedereen wilde ervan af Maar nu hij weg valt is het ineens niet meer goed Te verwachten was natuurlijk wel dat de startpas dan duurder zou zijn. Tenslotte vervallen er bij de KNHS nu een hoop reclame inkomsten. Dus ik vindt die 28 euro nog best mee vallen
S_imonee
Geplaatst: 09-11-15 21:09
Dit wordt de eerste keer voor mij dat ik een startpas aan ga vragen. Maar jeetje, 108 euro.. wordt inderdaad een duur grapje dan
Paard&Sport kreeg ik al, omdat ik lid moest worden van de KNHS om impulsklasses te rijden. Ik vond het ook wel een leuk blad.