Paard&Koets zet grote stap voorwaarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Paard&Koets zet grote stap voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 20:06

http://www.academybartels.com/
persbericht

Paard&Koets beleefde dit weekend een uiterst succesvolle editie. 12.500 menliefhebbers vonden hun weg naar Ermelo, waaronder opvallend veel internationale gasten.

‘Het aantrekken van buitenlandse bezoekers, de groei van twee naar drie evenementendagen en het uitbreiden van het promodorp waren speerpunten die de organisatie dit jaar voor ogen had. Het promodorp groeide 20% ten opzichte van vorig jaar en werd bezocht door veel kooplustig publiek. De menliefhebbers kwamen uit alle windstreken, van Letland tot Frankrijk en van Amerika tot Zweden’, aldus een enthousiaste organisator Gijs Bartels.

De finale van de jeugdmarathon op zaterdag werd gewonnen door Feyoena de Beaufort (categorie tot 14 jaar) en Gerryt Riemersma (categorie vanaf 14 jaar en tweespan). Marijke Hammink was met haar tweespan Welsh-pony’s de snelste in de ‘Strijd der Rassen’ op zondagmiddag. Uit handen van organisator Gijs Bartels ontving voormalig vierspanmenner Tjeerd Velstra de ‘Mennifique Wisseltrofee’, waarmee hij in het zonnetje werd gezet voor zijn verdiensten in de mensport. Onder andere Boyd Exell en Georg von Stein zorgden voor hoogtepunten in het programma, de familie-battle tussen vader en zoon Chardon zorgde voor de apotheose van de zondag. De battle werd gewonnen door de IJsbrand, die zijn zoon minimaal aftroefde.

Paard&Koets vindt volgend jaar plaats op 4, 5 en 6 november op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Klik hier voor de foto's

Zie eerder:
[VN] Komend weekend "Paard&Koets" van start

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:50

Het was een geslaagde dag!

Leuke demo's ! wij hebben genoten! de afsluiter met Bram en zijn 4 span was toch wel echt het hoogtepunt! ook de Jeugdmarathon was leuk om te zien !

Belker

Re: Paard&Koets zet grote stap voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:15

Was er ook meer ruimte? Vorig jaar was het hutje mutje. Tribunes overvol en Geen plek om te zitten omdat alles overvol was en ook het promodorp had weinig loopruimte.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 19:49

Belker, kijk maar naar de foto's.... genoeg zitplaatsen over.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:04

Paard en Koets zet een grote stap voorwaarts ten opzichte van wat? :?

Tot een aantal jaren geleden ging ik eigenlijk jaarlijks naar Paard en Koets in de Brabanthallen. Toen was het ook drie dagen en heel veel groter dan de Paard en Koets van afgelopen weekend in Ermelo. Het programma was veel uitgebreider, een hal vol met alleen maar menwagens te koop, veel mooi authentiek gerei, ook veel niet men-gerelateerde paardenspulletjes, internationale demo's in de grote hal etc. Echt een dagje uit!

Voor mij was deze Paard en Koets onvergelijkbaar en absoluut geen verbetering met de Paard en Koets van destijds :n

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:55

veel meer zitplaatsen en gelukkig nu ook meer keus kwa eten..
Vond het erg leuk enige nadeel ..
Mijn vriendin zit in een rolstoel en de voorzieningen waren niet optie maal.
Om naar binnen te kunnen en naar buiten te gaan via een vervelende plank met planken ..heel onhandig.
ook de grote richels bij de deuren niet echt handig en wat echt jammer was tot ze weinig kon zien bij de demo's want er hingen erg veel reclame borden en daardoor op zit hoogte weinig te zien.
Gelukkig had ik een mooie verkeersveilige men zweep gekocht en die hebben we in haar rolstoel gezet zodat ze toch wat op viel en mensen haar zagen .. haha veel leuke reacties gehad.
Maar volgend jaar zijn we er zeker bij..
Veel van opgestoken en veel ideeën op gedaan.
Helaas voor mijn portemonnee ook veel gekocht

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:52

Ik ben het helaas helemaal eens met Sammyoo.

Ik was met mijn vriend, die normaal ook altijd meeging naar Den Bosch. Het eerste wat hij zei is "Ik mis de sfeer van Den Bosch"
We hadden na 3,5 uur rondlopen alles al 3x gezien en zaten weer in de auto naar huis. Geen zin om dan anderhalf uur te wachten op een show die wel leuk was.
Het "dagje uit" zal Ermelo hier niet kunnen evenaren denk ik. In de Brabanthallen kon ik de hele dag rondlopen zonder verveeld te zijn.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:07

Tsja, zelfs de shows die er wel waren had ik al eerder in Den Bosch gezien. 'De apotheose van de zondag' was toen gewoon één van de vele programma onderdelen van Den Bosch. En eigenlijk veel leuker omdat Bram toen nog een Brammetje was.

Ik vind het nogal wat dat de organisator van de huidige Paard en Koets een persbericht verspreidt waarin staat dat het 'een stap voorwaarts' is. Ze zijn zelf vast nooit in Den Bosch gaan kijken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:15

Vergeleken met een failliet P&K dat nooit meer terug komt is iedere nieuwe versie een verbetering. Of begrijp ik het niet?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:21

Eens met Ibbel :j . Blij dat ze een herstart hebben kunnen maken!

Sammyoo: Alsof Bram daar iets aan kan doen >;) . En zoveel kleurrijke én super-presterende menfamilies, die ook nog eens leuk clinics kunnen geven hebben we nou eenmaal niet in blik.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:23

Ibbel schreef:
Vergeleken met een failliet P&K dat nooit meer terug komt is iedere nieuwe versie een verbetering. Of begrijp ik het niet?

Haha, ik wist niet dat ze failliet waren, maar daar heb je dan wel gelijk in. De titel van het persbericht zou dan eigenlijk moeten zijn: Paard&Koets, van niets naar iets maar het wordt nooit meer zoals vroeger :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:28

Gem schreef:
Eens met Ibbel :j . Blij dat ze een herstart hebben kunnen maken!

Sammyoo: Alsof Bram daar iets aan kan doen >;) . En zoveel kleurrijke én super-presterende menfamilies, die ook nog eens leuk clinics kunnen geven hebben we nou eenmaal niet in blik.

Gem, je begrijpt me verkeerd. Ik vind de titel misleidend, het is onvergelijkbaar met wat het ooit was. En natuurlijk hebben we supermenners in Nederland, ik haalde dit voorbeeld alleen aan om duidelijk te maken dat de apotheose van afgelopen zondag, jaren terug ook al op het programma stond (naast heel veel ander spektakel).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:29

Ik ben dit jaar niet geweest maar ik denk dat we er wel aan moeten blijven denken dat P&K eigenlijk weer in de kinderschoenen staat.
Het was alweer groter als vorig jaar en ook een groot aantal bezoekers uit binnen en buitenland.

Ik verwacht zomaar dat P&K de komende jaren groter en beter en veelzijdiger zal worden.

Volgend jaar hoop ik weer te kunnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:34

Sammyoo schreef:
Paard en Koets zet een grote stap voorwaarts ten opzichte van wat? :?

Tot een aantal jaren geleden ging ik eigenlijk jaarlijks naar Paard en Koets in de Brabanthallen. Toen was het ook drie dagen en heel veel groter dan de Paard en Koets van afgelopen weekend in Ermelo. Het programma was veel uitgebreider, een hal vol met alleen maar menwagens te koop, veel mooi authentiek gerei, ook veel niet men-gerelateerde paardenspulletjes, internationale demo's in de grote hal etc. Echt een dagje uit!

Voor mij was deze Paard en Koets onvergelijkbaar en absoluut geen verbetering met de Paard en Koets van destijds :n

En toen waren topics minimaal 10 pagina's lang. Nu heb ik twee topics van twee pagina's kunnen vinden

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:41

Ik ben dan geen menner en was er voor een afspraak, maar ik vond het evenement er echt ontzettend netjes uitzien! Het doet in mijn ogen niet aan als een evenement in kinderschoenen. Er zit ook een hele professionele organisatie achter. Ik was er vorig jaar ook en ik vind dat het ten opzichte van vorig jaar wat betreft uitstraling zeker is verbeterd (inhoudelijk kan ik niet over oordelen).