Engeland: politiepaarden raken gewond tijdens demonstratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Engeland: politiepaarden raken gewond tijdens demonstratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 21:58

Bokt.nl/ www.standard.co.uk

Zes politiepaarden raakten gisteravond gewond toen antikapitalistische demonstranten hen bekogelden met vuurwerk. Het voorval vond plaats tijdens de Million Mask March in Londen.

Eén paard, genaamd Embassy, liep ernstige verwondingen op aan beide achterbenen. Zijn ruiter moest worden behandeld in het ziekenhuis voor een gebroken pols, die hij opliep toen hij van zijn paard viel. Een ander paard kreeg een stok in zijn oog. Vier paarden liepen snijwonden aan hun benen op.

Volgens een ooggetuige zou één van de belagers hebben geroepen dat politiepaarden geen gevoel hebben.

“Gewonde officieren, gewonde paarden en bijna 50 arrestaties noem ik nu bepaald geen vreedzaam protest.” Aldus commissaris Bernard Hogan-Howe. 48 demonstranten zijn gearresteerd. Eén man is gearresteerd vanwege het aanvallen van een politieagent.

LBLGypsyCobs

Re: Engeland: politiepaarden raken gewond tijdens demonstratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:07

Paarden moeten niet blootgesteld worden aan dit soort idioten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:32

Dat ben ik met je eens!

Rijd er maar lekker met een paar zware motoren tussendoor.
Die hebben echt geen gevoel...

Arme dieren -O-

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:35

LBLGypsyCobs schreef:

Helemaal mee eens..de mens lijkt steeds gekker te worden..in alles ..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:58

LBLGypsyCobs schreef:

Vind ik ook. De maatschappij is aan het verharden. tegenwoordig reageert men zich ook al af op onschuldige dieren.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:19

Precies... afschaffen dat politie te paard! Arme dieren -:(-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:55

Dit bewijst maar weer dat paarden voor dit werk volledig achterhaald zijn. Een dier kiest niet voor deze job.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:47

Desiree schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Vind ik ook. De maatschappij is aan het verharden. tegenwoordig reageert men zich ook al af op onschuldige dieren.

Helemaal eens.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:41

Nee, we moeten mensen laten aftuigen..en als motoren beter werkte hadden ze die al lang gebruikt. Paarden hebben al meerdere keer zeer belangrijk onderscheid gemaakt, en dan heb je het wel over mensenlevens.

Ik ben een enorm paardenliefhebber maar als ik moet kiezen tussen mijn medemens en dier gaat medemens voor..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:46

Ik vind niet dat paarden op een dergelijke manier geofferd mogen worden en bloot worden gesteld aan geweld. Ik vind dat geen een dier blootgesteld aan geweld mag worden. Om wat voor reden dan ook.
Ik ben een enorm paardenliefhebber, maar uiteindelijk zijn mensen ook gewoon dieren. En bij mij gaan ze niet automatisch voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:49

gekvanfleur schreef:
Nee, we moeten mensen laten aftuigen..en als motoren beter werkte hadden ze die al lang gebruikt. Paarden hebben al meerdere keer zeer belangrijk onderscheid gemaakt, en dan heb je het wel over mensenlevens.

Ik ben een enorm paardenliefhebber maar als ik moet kiezen tussen mijn medemens en dier gaat medemens voor..

Ben ik het in dit soort gevallen niet mee eens. Zet hier maar gewoon een waterkanon op of whatever om ze uit elkaar te drijven en dan allemaal een nachtje cel.

Emi_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:24

Waarom worden deze dieren nog gebruikt voor de politie? Elke keer gaat het weer ten koste van het paard. Staat de politie daar nou zelf niet bij stil? Is het nou echt de moeite waard om elke keer weer paarden hier voor te gebruiken? Deze dieren kunnen zich niet verweren wij mensen wel.!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:30

gekvanfleur schreef:

Wat een rare instelling. Natuurlijk moeten we mensen niet af laten tuigen, maar blijkbaar is het voor jou wel oké om in die plaats paarden af te laten tuigen? Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. De agenten in dit vak kiezen voor het vak en weten dat er bepaalde risico's aan verbonden zijn, paarden hebben die keuze niet, daarom moeten wij als mens zorgen dat zij pijnvrij kunnen leven.

De politie heeft echt wel meer middelen dan enkel paarden, waaronder waterkanonnen en pantservoertuigen. Laat ze die maar afbeulen, die dingen hebben geen gevoel.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:42

_San87_ schreef:
gekvanfleur schreef:

Wat een rare instelling. Natuurlijk moeten we mensen niet af laten tuigen, maar blijkbaar is het voor jou wel oké om in die plaats paarden af te laten tuigen? Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. De agenten in dit vak kiezen voor het vak en weten dat er bepaalde risico's aan verbonden zijn, paarden hebben die keuze niet, daarom moeten wij als mens zorgen dat zij pijnvrij kunnen leven.

De politie heeft echt wel meer middelen dan enkel paarden, waaronder waterkanonnen en pantservoertuigen. Laat ze die maar afbeulen, die dingen hebben geen gevoel.

ja, dat is wel hoe ik erover denk ja. als mensen ontzet kunnen worden met behulp van paarden en dit ervoor zorgt dat er minder mensen gewond raken ben ik voor.

En die onzin over de risico's waar iemans voor kiest wordt ik alijd zo moe van
Als een piloot neerstort met zijn vliegtuig staan we toch ook niet schouderophalend op zijn begrafenis;tja, zonde maar dat weet jw als je piloot wordt, dat risico loop je. Je weet dat het kan gebeuren omdat de wereld vol zot met idioten, wil niet zeggen sat je ervoor tekent om eens goed in mekaar geslagen te worden of niet meer thuis te komen.

een pantserwagen heeft de politie niet, volgens mij hebben ze die in het leger. Een waterkanon is een enorm gevaarte dat niey in elk zijstraatje ingezet kan worden. bovendien lokken ze eerder agressie op dan dat ze de-escalerend werken zoals de paarden.

Ben altijd blij dat je dit soort dingen alleen of forums zie. het echte leven blijkt toch wel wat genuanceerder. 

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:45

gekvanfleur schreef:

Als je nu nog, met de huidige technologie en ontwikkeling, voor je veiligheid afhankelijk bent van een paard dan heb ik toch wel m'n vraagtekens.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:48

Jennyj01 schreef:
gekvanfleur schreef:

Als je nu nog, met de huidige technologie en ontwikkeling, voor je veiligheid afhankelijk bent van een paard dan heb ik toch wel m'n vraagtekens.

Ja, jij begrijpt het, fijn.

Iedereen afknallen volgende keer dan maar in bijvoorbeeld de duinen wat toen bij Hoek van Holland heeft gespeeld? Goede oplossing.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:00

Je kan het nu wel heel erg op de emotie spelen maar er zijn genoeg landen en plaatsen (ook in Nederland) waar geen bereden politie is. En daar worden problemen ook gewoon opgelost.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:22

Ooit was bereden politie bij rellen effectief omdat zo'n dier nog wat respect afdwong.

De relschoppers van nu zijn compleet losgeslagen, hebben nergens respect voor, alles moet gewoon stuk.
Volgens mij hebben sommige van die lui een complete waas voor de ogen.

Dat de politie nog paarden gebruikt voor standaard surveillance, daar zie ik het nut nog wel van in.
Maar als de boel gaat escaleren, moeten ze de paarden in veiligheid brengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:00

gekvanfleur schreef:
_San87_ schreef:

ja, dat is wel hoe ik erover denk ja. als mensen ontzet kunnen worden met behulp van paarden en dit ervoor zorgt dat er minder mensen gewond raken ben ik voor.

En die onzin over de risico's waar iemans voor kiest wordt ik alijd zo moe van
Als een piloot neerstort met zijn vliegtuig staan we toch ook niet schouderophalend op zijn begrafenis;tja, zonde maar dat weet jw als je piloot wordt, dat risico loop je. Je weet dat het kan gebeuren omdat de wereld vol zot met idioten, wil niet zeggen sat je ervoor tekent om eens goed in mekaar geslagen te worden of niet meer thuis te komen.

een pantserwagen heeft de politie niet, volgens mij hebben ze die in het leger. Een waterkanon is een enorm gevaarte dat niey in elk zijstraatje ingezet kan worden. bovendien lokken ze eerder agressie op dan dat ze de-escalerend werken zoals de paarden.

Ben altijd blij dat je dit soort dingen alleen of forums zie. het echte leven blijkt toch wel wat genuanceerder. 

Ik vind dat een hele rare en ook nare gedachtegang. Een dier mag wel klappen hebben, als de mens maar ontzien wordt, de mens die zelf de confrontatie opzoekt. En nee, je tekent er niet voor eens goed in elkaar geslagen te worden of niet meer thuis te komen. Wel wéét je dat het een risico is dat je loopt bij bepaalde beroepen. Net als dat je weet dat je uitgezonden kan worden naar oorlogsgebieden als je in het leger gaat, wéét je als agent dat de mogelijkheid bestaat dat je een tik krijgt bij rellen. Vind ik dan dat agenten maar in elkaar geslagen moeten worden? Nee. Betekent het dat ik het niet erg vind wanneer een piloot omkomt als een vliegtuig neerstort? Nee. Is het risico van het vak? Ja.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:07

_San87_ schreef:
Ik vind dat een hele rare en ook nare gedachtegang. Een dier mag wel klappen hebben, als de mens maar ontzien wordt, de mens die zelf de confrontatie opzoekt. En nee, je tekent er niet voor eens goed in elkaar geslagen te worden of niet meer thuis te komen. Wel wéét je dat het een risico is dat je loopt bij bepaalde beroepen. Net als dat je weet dat je uitgezonden kan worden naar oorlogsgebieden als je in het leger gaat, wéét je als agent dat de mogelijkheid bestaat dat je een tik krijgt bij rellen. Vind ik dan dat agenten maar in elkaar geslagen moeten worden? Nee. Betekent het dat ik het niet erg vind wanneer een piloot omkomt als een vliegtuig neerstort? Nee. Is het risico van het vak? Ja.

Inderdaad! En waarom mensen altijd ontzien? Waarom moeten agressieve relschoppers en hooligans ontzien worden? Waarom mogen die niet gewond raken? Pffff., liever zij dan een paard!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:11

Desiree schreef:
_San87_ schreef:

Inderdaad! En waarom mensen altijd ontzien? Waarom moeten agressieve relschoppers en hooligans ontzien worden? Waarom mogen die niet gewond raken? Pffff., liever zij dan een paard!
Ze bedoelt dat de politieagenten ontzien moeten worden. En daar mogen best paarden bij gewond raken :).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:30

_San87_ schreef:
Ze bedoelt dat de politieagenten ontzien moeten worden. En daar mogen best paarden bij gewond raken :).

Oke.
Maar dan nog. Er zijn wel andere manieren om politieagenten te ontzien. Dan kunnen ze er ook wel mensen van de ME op af sturen.
Je mag een levend wezen niet ongewild als schild gebruiken.

Eviblablabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:33

Ik ben het ermee eens dat het heel sneu is voor die paarden. Maar dat er agenten gewond zijn geraakt maakt blijkbaar niet ui. Die kiezen er natuurlijk voor om tussen en stel debielen te gaan lopen...
Natuurlijk het is heel dubbel, die paarden vragen er niet om. Maar vraagt een paard er wel om om hele dagen op een (kleine!!) stal te staan, in een binnenbak met zn hoofd naar beneden te lopen, op zn donder te krijgen als ie niet precies doet wat de ruiter wil???? NEE ook daar kiezen ze niet voor. Alleen zien we dat niet of willen we het niet zien...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:49

Maar daar gaat het hier toch niet over? Daarbij komt dat politie paarden ook gewoon op stal staan en moeten trainen voor stressvolle situatie's. En dus aan veel stress bloot staan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:52

nou de hele toestand is kenmerkend van enig gekte....je hoeft elkaar toch niet zo toe te takelen!