Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sunrise_ schreef:Ik vraag me toch af hoe betrouwbaar een dergelijk onderzoek is als de FIFA op de tweede plaats komt. Maar misschien heb ik ergens overheen gelezen of begrijp ik het bericht niet goed.
Ik ook.Citaat:Volgens Geeraert is het zeer belangrijk dat dit soort metingen binnen grote sportbonden gedaan worden. “Als je zwakke interne structuren hebt, ben je kwetsbaar voor corruptie. Als je er niet voor zorgt dat je procedures hebt die toezicht houden op de handelingen van het bestuur, krijg je een broeihaard voor corruptie,” Aldus Geeraert.
dit is opzich niet een juiste gevolgtrekking; een broeihaard krijg je als er in alle lagen van je organisatie corruptie is. Het feit dat de struktuur zwak is iets anders dan het aanwezig zijn van corruptie, het is wel juist dat je er kwetsbaar voor bent.Citaat:.“Als je zwakke interne structuren hebt, ben je kwetsbaar voor corruptie. Als je er niet voor zorgt dat je procedures hebt die toezicht houden op de handelingen van het bestuur, krijg je een broeihaard voor corruptie,” Aldus Geeraert.