Eventing: New Forest-pony loopt tweesterrenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Eventing: New Forest-pony loopt tweesterrenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 10:14

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Forrest Nymph, een New Forest-pony van 1m47 hoog, heeft vorige maand met gemak het tweesterrenparcours tijdens de Fair Hill International gelopen. Onder het zadel van de Amerikaanse eventingamazone Sinead Halpin vloog de pony door het uitdagende cross-country parcours. Het was voor de combinatie al de vijfde wedstrijd op dit niveau. Ze eindigden op een mooie zestiende plaats.

De elfjarige Forrest Nymph sprong een foutloos parcours zonder tijdsfouten. De merrie kreeg in het springonderdeel wel vier strafpunten. In de dressuur scoorde ze 53.10. Forrest Nymph, die ook Farrah wordt genoemd, kreeg de prijs voor de beste conditie en ook de 'Small and Mighty'-award.

Amazone Sinead Halpin zei na de wedstrijd: "Beste cross-country tot nu toe! Ik zou graag zeggen dat het leuk is om te doen, maar eerlijk gezegd werken we allebei heel hard om het voor elkaar te krijgen." Sinead werd bij haar eerste viersterrenwedstrijd in Kentucky (2011) meteen derde met Manoir de Carneville. Een jaar later werd ze met hetzelfde paard tweede in Burghley.

Forrest Nymph is niet de enige pony die het goed doet op hoog niveau. Little Tiger, net geen 1m50, liep op viersterrenniveau onder amazone Phoebe Buckley. Een andere getalenteerde eventingpony was Theodore 'Teddy' O'Connor. De ruin (1m45) liep onder de Amerikaanse amazone Karen O'Connor op viersterrenniveau. Hij werd derde in Kentucky (2007) en werd het jaar erna zesde. Teddy won op de Pan-Amerikaanse Spelen in 2008 zowel teamgoud als individueel goud en stond op de shortlist voor het Amerikaanse team voor de Olympische Spelen in Hong Kong (2008). De ruin werd dat jaar helaas op dertienjarige leeftijd ingeslapen na een ongeluk thuis.

DideH

Re: Eventing: New Forest-pony loopt tweesterrenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:00

Pony "Stond op de shortlist" :') :+

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:23

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:36

Ik vind het echt heel jammer, en ook een misser, dat ze de dubbel olympisch kampioen eventing Charisma (Mark Todd) niet in het artikel noemen. Die was ook maar 1.50 m.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:50

Waarschijnlijk omdat dat geen New Forest pony was.

New Foresters zijn geweldig! Ik heb een kruising, van 1.43 loopt als een paard en daarbij sober als een pony. Ideaal.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:44

1m50 is internationaal gezien ook geen pony.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:01

Tof!!! Ik hou ook echt van de mentaliteit van de foresters!!! <3

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:44

Getup schreef:

Jawel, op een pony EK mogen D-pony's tot 1.519 gemeten worden. In het buitenland mag de D-pony iets groter zijn.
Ga voor de grap eens een keer kijken op een nationaal lichte/ of zware-tour wedstrijd, hoe groot de D-pony's zijn :P
Inderdaad, mis Charisma ook wel! Toch ontzettend knap! Mijn eigen pony had dit ook gedaan, maar helaas was ik al vrij groot en heeft het op het nieuwe plekje een stuk beter nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:24

Fantastisch! Foresters rule! 8-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:43

VanHuisUit schreef:
Waarschijnlijk omdat dat geen New Forest pony was.

New Foresters zijn geweldig! Ik heb een kruising, van 1.43 loopt als een paard en daarbij sober als een pony. Ideaal.

Ehmm excuse me, maar nog Theodor O"Connor als Little Tiger waren New Forrest pony's.

Citaat:
Theodore O'Connor (or "Teddy") was by the 16.2 hands (66 inches, 168 cm) Thoroughbred stallion Witty Boy. Out of Chelsea's Melody, a 13 hands (52 inches, 132 cm) mare of 1/2 Thoroughbred, 1/4 Arabian, and 1/4 Shetland Pony breeding. The sire of Chelsea's Melody was a racing Thoroughbred by the name of Honest Turn, a great-grandson of Bold Ruler.

En
Citaat:
Little Tiger: Breeding: 7/8 thoroughbred by Java Tiger out of Hopper VII

Niks Forester aan dus. En dan blijf ik bij mijn woorden dat er echt een paar hele grote namen missen.

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:34

Seventeen schreef:
Getup schreef:

Jawel, op een pony EK mogen D-pony's tot 1.519 gemeten worden. In het buitenland mag de D-pony iets groter zijn.
Ga voor de grap eens een keer kijken op een nationaal lichte/ of zware-tour wedstrijd, hoe groot de D-pony's zijn :P
Inderdaad, mis Charisma ook wel! Toch ontzettend knap! Mijn eigen pony had dit ook gedaan, maar helaas was ik al vrij groot en heeft het op het nieuwe plekje een stuk beter nu!

Officieel, ook in buitenland, mogen de pony niet groter zijn dan 148 doch hanteert de FEI een tolerantie van 2 cm. U kan de richtlijnen terug vinden op de website van de FEI. Wat er in werkelijkheid rond loopt is een ander verhaal. :7