Voor het eerst is de 155 jaar oude Melbourne Cup gewonnen door een vrouwelijke jockey. De dertigjarige Michelle Payne kwam als vierde vrouw ooit met Prince Of Penzance aan start in de meest prestigieuze race van Australië en wist de race met de zesjarige ruin te winnen.
Payne vertelde na de wedstrijd: "Ik kan het niet geloven, hij stoof gewoon naar voren en ik denk niet dat ik ooit zo hard tegen een paard heb geschreeuwd. Dit is de droom van iedere jockey in Australië." De Melbourne Cup was wellicht haar laatste race ooit. Afgelopen zondag liet ze nog doorschemeren dat ze overweegt te stoppen als jockey en dat winst in de Melbourne Cup wel een mooie manier zou zijn om haar carrière af te sluiten.
In totaal kwamen er 24 paarden aan start, waaronder de tienjarige Red Cadeaux. Het was voor Red Cadeaux de vijfde keer dat hij in de Melbourne Cup meeliep, al drie keer eindigde hij als tweede. Helaas verliep deze race een stuk minder goed en raakte hij tijdens de race zwaar geblesseerd aan zijn linker voorbeen. Een paardenambulance heeft het dier naar een kliniek gebracht. Zijn trainer heeft laten weten dat het paard niet in levensgevaar verkeert en per direct met pensioen gaat.
Frankie Dettori, de jockey van Max Dynamite die als tweede de finishlijn passeerde, is wegens onachtzaam rijgedrag berispt. Tijdens de race bracht hij Jimmy Cassidy zodanig in de problemen dat laatstgenoemde ternauwernood op zijn paard kon blijven zitten. Dettori werd voor een maand geschorst en moet een boete van 20.000 dollar betalen. Ook Jamie Spencer kreeg een berisping wegens onachtzaam rijden. Hij is voor de komende veertien races geschorst.
Het was geweldig! Het is zo bijzonder om te zien hoe de rensport hier leeft.. eigenlijk zou er veel meer over michelle in het stuk moeten staan want het was een zeer bijzonder verhaal..
Whoooo you go girl!! nijntju wat voor verhaal zit erachter dan?
kyrkelover
Geplaatst: 03-11-15 17:39
Leuk stukje over Michelle en haar broer voor de Melbourne Cup. https://au.news.yahoo.com/video/watch/2 ... yne/#page1 Overigens heeft haar broer ook het nummer voor de startbox geloot, waarbij hij startbox 1 geloot heeft.