€2.000 beloning voor gouden tip paardenmishandelingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

€2.000 beloning voor gouden tip paardenmishandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 13:29

http://www.bokt.nl / http://www.hln.be

Op 17 oktober werd het paard Arco dood aangetroffen in het weiland in Molenstede. De dader is nog steeds spoorloos en de schrik zit er goed in bij paardenliefhebbers in de streek. Davy Maes uit Tessenderlo besloot het heft in eigen handen te nemen en looft nu samen met enkele collega's €2.000 uit voor de gouden tip.

"Dit is het werk van een ziek gestoord persoon. Het is helaas niet de eerste keer dat een paard op een gruwelijke wijze om het leven wordt gebracht. Ik word er misselijk van. Daarom besloot ik om een beloning uit te loven. Vijfhonderd euro heb ik er gerust wel voor over. Als geld kan helpen voor een gouden tip, waarom niet? Liever wat geld uitdelen dan dat er nog een paard zoiets overkomt", vertelt Davy Maes

Maes is, net als vele buurtbewoners, ongerust over de veiligheid van zijn eigen paarden en huurde daarom stallen die hij achter zijn woning liet plaatsen. Zijn paarden gaan 's nachts op stal, zodat ze niet in hun weide aan de overkant van de straat hoeven te staan.

Maes is niet de enige die vindt dat er wat moet gebeuren. Meerdere mensen hebben via sociale media te kennen gegeven dat ze geld geven voor de gouden tip. Een klopjacht gaat het niet worden, maar het onrecht moet gestopt worden volgens Maes.

De eigenaar van Arco voelt zich gesteund. "We zijn al met vier personen die elk €500 geven, €2.000 voor een tip is dus helemaal niet slecht. Het artikel over Arco werd via sociale media al meer dan 20.000 keer gedeeld, en de tips stromen dan ook binnen. Helaas is de 'gouden' tip tot op heden nog niet binnen gekomen. De dader is tot op de dag van vandaag spoorloos en dit is erg verontrustend. Hopelijk komt hier snel verandering in en kan de politie de dader vatten voor er nog andere slachtoffers vallen", vertelt F., de eigenaar van Arco.

Gerelateerd nieuws: VN: België: Paard dood gevonden in weiland

Horseloverl

Re: €2.000 beloning voor gouden tip paardenmishandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:58

Huh? Ik heb Vd week gehoord datie gepakt was in hierden, man had hm betrapt bij z'n merrie en had hm niet heel zachaardig het weiland uitgetrapt en de politie gebeld

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:59

Francieen schreef:
Huh? Ik heb Vd week gehoord datie gepakt was in hierden, man had hm betrapt bij z'n merrie en had hm niet heel zachaardig het weiland uitgetrapt en de politie gebeld

Mooi dat er dan eentje gepakt is maar er zijn er veel meer actief. Dit paard dat overleden is, is een ruin en zoals het leek, in blinde woede af geslacht .

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:40

Heb je dat bericht toevallig Francieeen?

Ik heb niets gezien daarover..

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:04

Nee een man op wedstrijd vertelde me dat. Z'n broer had hm gelakt

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:12

Super dat ze dit doen!
Maar wel een beetje triest dat dat nodig is .. tips geef je toch sowieso door lijkt me? Of zijn er echt zo veel mensen die niks zeggen maar vervolgens het geld toch belangrijker en dan pas in actie komen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:17

Francieen schreef:

Ik woon vlakbij Hierden,maar hier is niks bekend over een man die gepakt is.En hier gaat de Tam-Tam aardig snel rond.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:34

Ziekelijk als 2000 euro de drempel moet zijn om iemand wel aan te geven als je weet wie het is....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:38

matasja schreef:
Ziekelijk als 2000 euro de drempel moet zijn om iemand wel aan te geven als je weet wie het is....

Ik denk dat ze dit doen zodat mensen beter gaan opletten als ze langs een weiland komen.
Nu gaat niemand er op letten,op paarden die in de wei lopen.Met een beloning gaan meer mensen opletten,wat ze anders nooit doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:23

gohya schreef:
Francieen schreef:

Ik woon vlakbij Hierden,maar hier is niks bekend over een man die gepakt is.En hier gaat de Tam-Tam aardig snel rond.

ik woon ook vlakbij hierden en ook niks over gehoord!
Helaas gaan de mishandelingen wel door.
Zie nieuwe berichten hier op bokt :(

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:29

Ik woon vlakbij Hierden,maar hier is niks bekend over een man die gepakt is.En hier gaat de Tam-Tam aardig snel rond.[/quote]
Super raar! Ik was vorige week bij het rantrime en daar hoorde ik het..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:36

Je zou denken dat de media dat gelijk oppakt....
Afwachten of we daar nog eens wat van horen.

Zijn er toch meerdere personen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:14

Als er werkelijk iemand was opgepakt,was dit allang in de media gekomen.
Toen mijn merrie gepakt was,stond het al volop in de media nog vóór ik thuis was.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:51

Heel goed dat iemand het probeert. Maar ik denk dat het meerdere mensen zijn en ben er bang voor dat ze uberhaubt allemaal gevonden worden...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:13