Engeland: paard kust ziek baasje vaarwel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Engeland: paard kust ziek baasje vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 21:00

Bokt.nl/ www.horsus.nl

De 80-Jarige Frank Keat wijdde zijn hele leven aan de paarden. Nu was hij aan zijn ziekenhuisbed gekluisterd en naderde het einde. Voor de kanker zijn leven zou nemen, had de Brit uit Cardinham nog één wens: herenigd worden met zijn lievelingspaard.

Keat werd behandeld in het Bodmin Ziekenhuis in het Britse Cornwall. Door de ziekte was hij te zwak om zelf naar de paardenstallen te gaan waar hij zo'n 65 jaar lang gewerkt heeft. De medische staf stelde alles in het werk om zijn laatste wens in vervulling te laten gaan. Op vrijdag 23 oktober werd het paard Early Morn naar het hospitaal gebracht voor een emotioneel afscheid.

De doodzieke man was overweldigd bij het weerzien. Early Morn 'kuste' haar baasje vaarwel. "Het was veruit de meest memorabele dag uit mijn loopbaan", vertelde verpleegster Samantha Russell over de hereniging. "Niemand hield het droog."

Ook Tim, de zoon van de doodzieke man, was in de wolken met het gebaar van het ziekenhuis. "Ik ben zo blij dat dit heeft mogen plaatsvinden", zei de 51-jarige zoon. "Het was een prachtig laatste cadeau voor mijn vader. Hij had zich geen mooier afscheid kunnen wensen." Vier dagen later overleed Keat. Early Morn was bij de begrafenis aanwezig.

Klik hier voor foto's van het afscheid.

Foreverkliek

Re: Engeland: paard kust ziek baasje vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:14

Mooi!