Man wordt vrijgesproken van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Man wordt vrijgesproken van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:40

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Een man die gefilmd is terwijl hij een paard meerdere malen sloeg met een zweep is vrijgesproken van dierenmishandeling.

De 37 jarige man, Elton Saliba, verscheen in de rechtbank nadat er een video was vertoond waarop te zien is hoe hij een paard meerdere malen slaat met een zweep. De video ging rond op social media, waarop de politie een onderzoek startte dat leidde tot de beschuldiging van dierenmishandeling.

Ooggetuige Rennie Zammit vertelde de rechter dat hij aan het praten was met Saliba buiten de stal toen het 18 maanden oude kind van Saliba ontsnapte aan de aandacht van de moeder en de stal in rende bij het paard. Zammit verdedigde de actie van de man. Hij claimde dat Saliba probeerde om zijn dochter te redden van het bijtende paard.

De moeder van het meisje, de exvriendin van Saliba, had de video op internet geplaatst om wraak te nemen omdat de man niet met haar wilde trouwen.

De rechter besloot dat de video geen bewijs aanvoerde voor dierenmishandeling met de intentie om het paard te verwonden. Hij vond de video te kort om te kunnen bewijzen dat het paard daadwerkelijk geleden had. Hierop werd de man vrijgesproken.

geerke

Re: Man wordt vrijgesproken van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:16

dan moet dat kind toch ook te zien zijn op de video,of is dit nu een hele domme opmerking?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:19

geerke schreef:
dan moet dat kind toch ook te zien zijn op de video,of is dit nu een hele domme opmerking?

Ik heb de video bekeken (en bewust niet geplaatst in het bericht) maar het paard staat in een stal met betonnen muur. Het lijkt erop dat het kind daar achter staat als ik de reactie van de man zie, maar je ziet geen kind en het filmpje duurt amper 10 seconden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:24

verstandig om een paard te meppen als er een kind in de buurt is :7 Als het even tegenzit dendert hij gewoon over die kleine heen lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:27

En het paard staat ook nog eens vast...

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:37

Vieze kl**tzak... Hoe kan je vrijgesproken worden van iets wat op video staat? En als dat kind in dat hoekje zou staan kan je het kind erover heen trekken. Niet het paard slaan en vervolgens weg lopen 'terwijl dat kind er nog staat'.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:38

nou filmpje gezien,maar dit ziet er niet echt uit naar uit dat het een kindreddend gebeuren is,meer van buitenaf op een paard rammen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:56

Filmpje is verwijdert inmiddels

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:16

Taartjuhh schreef:
Wrm doen mensen paard dit aan k blijf t ni kunne begrijpe

Ik begrijp niet dat het zo moeilijk is om abn te typen..

Ontopic: filmpje is verwijderd.. Maar als ik letterlijk van het verhaal uitga (al zal het niet lettelijk zo gegaan zijn) dan snap ik wel dat de man zijn dochtertje wil beschermen tegen een bijtend paard..

Daarnaast vind ik wel dat het de taak van de ouders is om op hun kroost te letten.. Ook zij hebben schuld, vind ik..