Anky sluit deelname Spelen met IPS Bon Bravour niet uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Anky sluit deelname Spelen met IPS Bon Bravour niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:38

http://www.bokt.nl / http://www.ad.nl

Anky van Grunsven sluit het niet uit dat ze volgend jaar tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro mee zal rijden met IPS Bon Bravour. De 47 jarige dressuuramazone heeft drie olympische gouden medailles bij elkaar gereden tijdens zeven eerdere deelnamen.

Het is nog niet zeker of ze deel zal nemen met haar pas negen jaar jonge hengst IPS Bon Bravour. "Ik moet zeggen dat de Spelen waarschijnlijk te vroeg komen voor hem", vertelde ze gisteren op een mediadag van het KNHS. Zelf is ze ook nog niet overtuigd van haar mogelijke terugkeer in de dressuurring. "Veel mensen om mij heen zeggen dat ik ervoor moet gaan. Zelf voel ik dat nog niet. Het leven van nu bevalt mij goed." Van Grunsven coacht veel talentvolle ruiters in Erp van wie er volgens haar ook een paar kans maken op de Spelen. Daarnaast neemt ze nu de tijd voor haar twee kinderen, uitslapen op zondag of leuke dingen doen. "Niet altijd de drukte en stress van wedstrijden, heerlijk vind ik dat. Maar tegelijkertijd ken ik mezelf. Zo zei ik ook drie maanden voor de Spelen van Londen dat ik niet zou rijden. Het kan gaan kriebelen."

Anky ziet zelf mogelijkheden met de jonge hengst die afstamt van Painted Black. Ze ziet het als een voordeel tegenover de jury om met een relatief onbekend paard te rijden. "Met Salinero reed ik in Londen niet minder goed dan in Peking, maar ik scoorde lager omdat het een vertrouwde combinatie was. Oneerlijk is het zeker. Daarom zeg ik tegen mijn kinderen dat ze moeten gaan springen in plaats van dressuur rijden. Of een andere sport, dat is ook prima."

Anoeska27

Re: Anky sluit deelname Spelen met IPS Bon Bravour niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:45

Dit artikel is al van mei en heeft ook al bij de nieuwsberichten gestaan, volgens mij zijn er genoeg recentere te vinden...

Anoli

Re: Anky sluit deelname Spelen met IPS Bon Bravour niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:47

Goedemorgen zeg, zit ik even niet op te letten. Dank je wel voor je oplettendheid!