VS: GP-paard uit stal gehaald en geslacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

VS: GP-paard uit stal gehaald en geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 08:52

bokt.nl / www.noellefloyd.com / www.dressage-online.com
Ingestuurd door estherpitout

De twaalfjarige Selle Français-ruin Phedras de Blondel is zondagochtend dood teruggevonden op het domein van Olympisch springamazone Debbie Stephens en haar man, parcoursontwerper Steve Stephens in Florida. Het paard was uit zijn stal gehaald en geslacht. De benen waren afgesneden en er waren grote stukken vlees van zijn lichaam weggehaald. Volgens Steve Stephens werd het paard door iemand met kennis van zaken versneden.

Phedras de Blondel was pas twee dagen voordien bij haar gearriveerd. Het paard was erg succesvol op CSI2*-niveau en had recent goed gepresteerd in Le Pin en Le Mans. Hij was getraind en op wedstrijd uitgebracht door de Fransman Christian Hermon en op 18 oktober verkocht. Pas vorige donderdag mocht Phedras de Blondel de quarantaine op de luchthaven van Miami verlaten. Het was de bedoeling dat hij zijn Grand Prix-carrière zou verderzetten in de Verenigde Staten.

Degene die het paard heeft geslacht, zal beticht worden van inbraak, diefstal en wreedheid jegens dieren. Het onderzoek werd zondagnamiddag gestart, maar er konden nog geen verdachten geïdentificeerd worden. In de stallen hangt een camera, maar het was nog niet duidelijk of er iets te zien is op de beelden. Volgens de onderzoekers was Phedras het slachtoffer, omdat hij een groot en zwaar paard was en hij dus veel vlees zou opleveren: "We denken niet dat er een andere reden is. We hopen dat iemand iets ongewoons gezien heeft, zoals een ongewone auto of vrachtwagen. Het domein ligt niet ver van de snelweg. Dit hebben we nog nooit gezien, het is vreselijk."

Steve Stephens zegt: "Het paard ziet eruit alsof hij uitgebeend werd. Dit is moord. Als ik een gokje moet wagen, denk ik dat het iemand was die ervaring heeft met jagen en wist hoe hij snel een groot dier moest doden. We hebben geen vijanden en hebben geen idee wie dit kan gedaan hebben. Ze hebben hem uit zijn stal gehaald, langs een pad geleid naar de andere kant van het domein. Daar waren ze uit het zicht."

Het nieuws over de dood van Phedras de Blondel komt vlak na de sluiting van een aantal illegale slachthuizen in Palm Beach County. Het bevestigt dat het illegaal slachten van paarden nog steeds een groot en angstaanjagend probleem is in Florida.

In het onderstaande filmpje zie je Phedras de Blondel aan het werk tijdens zijn laatste GP-wedstrijd met Christian Hermon:

Gydja

Re: VS: GP-paard uit stal gehaald en geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:58

Hoe verzin je het?! Ziekelijk dit!
Arm paard en wat erg voor de eigenaren!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:59

Ziek. Hopelijk worden de daders snel gepakt en goed bestraft.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:59

Wat een bizar verhaal!
Vreselijk voor de eigenaren en betrokkenen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:06

Het is misdadig, maar "moord" is het niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:09

In een land waarin jagen nog altijd gewoon van vader op zeer jonge zoon gaat en dus normal gevonden wordt om dieren te doden en hoe groter hoe beter (laats las ik nog eens tukje over hoe een meisje met een kruisboog een aligator had geschoten, en trots dat ze was), is dit maar een Klein onderdeeltje van een heel groot probleem.
De mentaliteit van mensen die graag jagen verander je niet zomaar. Ze groeien er mee op en weten niet beter. Dieren zijn niet meer dan leuke bewegende targets en vlees dat nog leeft. want dat is het andere probleem, het zijn enorme vlees eters.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:10

Duur stukje vlees ook trouwens..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:12

Hier is jagen ook heel gewoon , en worden vegetariërs nog steeds wat raar aangekeken. Maar ik hoef me geen zorgen te maken dat dit mijn paarden overkomt...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:14

Maar Lusitana, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dat hier gaande is. Een GP paard uit een stal getrokken is toch niet meer jagen. Als het nu een paard op een weiland was geweest, kan ik me dat nog wel indenken.

Misschien heb ik te veel slechte films gezien, maar kan me voorstellen dat dit geen random slachting voor het vlees is, maar specifiek uitgekozen...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:15

Wat zijn mensen toch rare wezens...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:17

RianneH schreef:
Maar Lusitana, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dat hier gaande is. Een GP paard uit een stal getrokken is toch niet meer jagen. Als het nu een paard op een weiland was geweest, kan ik me dat nog wel indenken.

Misschien heb ik te veel slechte films gezien, maar kan me voorstellen dat dit geen random slachting voor het vlees is, maar specifiek uitgekozen...

Ik zeg niet dat dit jagen is. Ik zeg dat in een land waarin het doden van dieren een hobby is, het heel gemakkelijk is (psychisch) om een willekeurig dier te doden voor de lol en het vlees.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 26-10-15 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:17

Jemig, ik vind het bizar...dat doe je toch gewoon niet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:19

Er zijn ook mensen die mensen slachten en het vlees op de bbq gooien en de buren uitnodigen om te komen eten en restvlees meegeven...
Er zit geen grens aan kronkels.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:19

Wat een bizar verhaal zeg :\ gruwelijk. Je zal een paard zo aantreffen... Brr.. %)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:21

Bizar!!geen woorden voor..wat een akelig bericht,moet er niet aandenken om op stal te komen en zo iets aan te treffen |(
Barbaars!!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:28

Van alle paarden in Amerika die in de rij staan om geslacht te worden omdat er een overschot is, pakken ze een duur GP paard. Vreemd verhaal.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:31

en dat terwijl je in amerika heel makkelijk een paard kan aanschaffen voor weinig, opvanghuizen reizen daar de pan uit en geven ze bijna gratis weg, dus waarom dan zoveel moeite doen om een paard te stelen uit de stal te halen onder de camera's vandaan en om de hoek te slachten?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:33

Hè wat een vreemd verhaal zeg! Lijkt niet alsof dit paard willekeurig is uitgekozen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:45

Te bizar voor woorden. Hebben ze geen waakhonden?

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:00

WTF? 8)7

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:04

RianneH schreef:

Zo dacht ik er ook over. Hier zit veel meer achter . Dat het net het GP paard was die ze net hadden dat is wel heel bizar.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:11

Kuggur schreef:

Waarom geen moord?

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:23

Dit is geen jagen, en verdorie, zo'n duur goed opgeleid paard zo zonde, voor wat vlees. Idioten.
Maar ja, soortgelijk probleem hebben wij met de paardenbeul(en)
Verschrikkelijk voor de eigenaren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:28

Ik snap niet waarom ze een paard uit stal hebben getrokken terwijl er genoeg ranches zijn waar ze op enorme stukken land staan.

Waarom ga je dan een paard op een prive domein slachten? Blijkbaar is dit een goed bewaakt terrein en duidelijk van mensen met geld.

Waarom zou je dit risico lopen voor een stukje vlees? Vraag mij toch echt af of er niet meer achter zit..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:30

zerena schreef:
Kuggur schreef:

Waarom geen moord?

www.vandale.nl zegt:
moor·den (moordde, heeft gemoord)
1 mensen doden