Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Inoterry schreef:Zo vanaf een paar wazige foto's niet nee. Maar de pony's hebben er altijd ruim en comfortabel in gestaan. Waarschijnlijk comfortabeler dan in een trailer. Dus waarom niet?
KoudbloedKim schreef:Ja, dat zal het zijn...![]()
Ik heb mijn twijfels bij de degelijkheid van het vervoersmiddel, maar dat staat dus hier gelijk aan jaloezie.
.Inoterry schreef:Dit bedoel ik dus ook te zeggen.Inmiddels ben ik weer wat wakkerder.
Maar welk risico heb je het eigenlijk over? Je schrijft zelf dat jouw paard door de klep van een goed onderhouden trailer is gezakt. Filmpje heb ik toen inderdaad ook gezien. Ook dat ze het dak er keer af heeft gesloopt. Dat kan gewoon gebeuren en het is, toevallig, 2 keer bij jou fout gegaan. Juist jij zou dus eigenlijk donders goed moeten weten dat het echt niet meteen aan de staat van onderhoud ligt als het fout gaat. Nu ziet dit busje er niet standaard uit als iets waar je pony's in voldoet, wil echt niet zeggen dat er daarmee extra risico word gelopen of dat het slecht onderhouden is. Ik heb juist de indruk dat juist mensen die zelf zoiets ombouwen veel kritischer naar de staat van onderhoud blijven kijken dan mensen die een nieuwe trailer kopen. Er zijn gevallen bekend waar de trailer nog geen jaar oud was en het paard er doorheen is gezakt.
KoudbloedKim schreef:Inoterry schreef:Dit bedoel ik dus ook te zeggen.Inmiddels ben ik weer wat wakkerder.
Maar welk risico heb je het eigenlijk over? Je schrijft zelf dat jouw paard door de klep van een goed onderhouden trailer is gezakt. Filmpje heb ik toen inderdaad ook gezien. Ook dat ze het dak er keer af heeft gesloopt. Dat kan gewoon gebeuren en het is, toevallig, 2 keer bij jou fout gegaan. Juist jij zou dus eigenlijk donders goed moeten weten dat het echt niet meteen aan de staat van onderhoud ligt als het fout gaat. Nu ziet dit busje er niet standaard uit als iets waar je pony's in voldoet, wil echt niet zeggen dat er daarmee extra risico word gelopen of dat het slecht onderhouden is. Ik heb juist de indruk dat juist mensen die zelf zoiets ombouwen veel kritischer naar de staat van onderhoud blijven kijken dan mensen die een nieuwe trailer kopen. Er zijn gevallen bekend waar de trailer nog geen jaar oud was en het paard er doorheen is gezakt.
Ik zeg nergens dat het busje daadwerkelijk niet geschikt was voor de pony's, alleen dat ik twijfelde of dat het geval was.
Als jij het busje in het echt hebt gezien en zegt dat hij goed onderhouden is en sterk genoeg is voor die pony's, dan wil ik dat best van je aannemen.

Inoterry schreef:Weet je wat ik nu zo jammer vind. Er is zaterdag een mooi stukje teamwork geleverd om het leven van de pony te redden. Mensen van stal, brandweer, de dierenartsen, iemand die alleen maar even snel wat kwam afleveren...iedereen hielp, onvoorwaardelijk. En gelukkig, met succes.