Brandweer bevrijdt bekneld paard bij stal in Nispen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Brandweer bevrijdt bekneld paard bij stal in Nispen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 08:31

Bokt.nl/ www.omroepbrabant.nl

Bij een paardenstal aan de Neverheide in Nispen is zaterdagavond een pony bevrijd door de brandweer. Door een nog onbekende oorzaak brak een stuk van een houten laadklep af van een bus en kwam het been van de pony daar in bekneld te zitten.

De brandweer heeft rond halfzeven de laadklep verwijderd. De dierenarts en een aantal andere mensen kregen na veel moeite de pony uit de bus en weer op de benen.

Anoniem

Re: Brandweer bevrijdt bekneld paard bij stal in Nispen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:33

Die pony stond in een bus?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:35

Ik denk dat de pony met zijn beentje door de laadklep is gezakt toen ze weg wilden of terug kwamen van een evenement oid.

Op de foto zie je nog een pony in de trailer/bus staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:35

Dat ziet er niet echt geschikt als vervoer voor een paard, ook als je de andere foto's bekijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:38

Waar kan je die foto's vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:38

112brabant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:09

Nou als ik die laadklep zie dan zal ik wel heel knap vinden als er een paard niet door heen zou zakken.

Gelukkig dat die brandweer lieden toch weer zijn wezen opdagen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:46

Als je de bus in kwestie had gezien voor de pony er door was gezakt, had je er ook vol vertrouwen je pony in gezet. De bus werd prima onderhouden als het op veiligheid aan ging. Het restant laadklep ziet er zo gehavend uit omdat de mensen van stal al voordat de brandweer was gearriveerd hadden geprobeerd om de pony te bevrijden en de brandweer heeft het ding nog verder gesloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:50

Maar waarom dan niet in een gewone trailer die geschikt is voor paarden?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:53

KoudbloedKim schreef:
Maar waarom dan niet in een gewone trailer die geschikt is voor paarden?

omdat er ook busjes zijn gemaakt om je paard in te vervoeren misschien??? ( ponietje in dit geval)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:55

Tja, ik vind hem zo op het oog niet geschikt om 2 brede pony's in te vervoeren.
Vanaf de foto's lijkt het me geen speciale paarden'bus'.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:00

Zo vanaf een paar wazige foto's niet nee. Maar de pony's hebben er altijd ruim en comfortabel in gestaan. Waarschijnlijk comfortabeler dan in een trailer. Dus waarom niet?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:23

Inoterry schreef:
Zo vanaf een paar wazige foto's niet nee. Maar de pony's hebben er altijd ruim en comfortabel in gestaan. Waarschijnlijk comfortabeler dan in een trailer. Dus waarom niet?

Mee eens, het is verschrikkelijk als je pony/paard dit over komt.
Maar het had evengoed met een trailer kunnen gebeuren.
Geloof dat het paard van KoudbloedKim daar ook heel goed in was.
Excuses als ik het over de verkeerde heb!
Of het voertuig nou goed onderhouden is of niet, het kan altijd wel gebeuren.

En persoonlijk denk ik toch echter dat de laadklep er zo uit ziet nu, omdat de staleigenaren (die ken ik), geholpen hebben, en daarbij dierenartsen en brandweerlieden.

Ik hoop verder dat de pony niets heeft opgelopen, of iniedergeval niet erg verwond is.

dingeling4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:22

Ik ken het paardenwagentje. Goed onderhouden en eigenaren zijn ook echt super goed voor hun paarden. Dit is gewoon vette pech. Je kunt niet oordelen als je ze niet kent of als je er niet bij was. Wellicht jaloers KoudbloedKim?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:49

Ja, dat zal het zijn... :')
Ik heb mijn twijfels bij de degelijkheid van het vervoersmiddel, maar dat staat dus hier gelijk aan jaloezie. :j

dingeling4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:54

Klopt... omdat je de situatie totaal niet kent en dus in mijn ogen niet terecht reageert, laat je mij verder geen andere mening dan jaloezie.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:55

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat zal het zijn... :')
Ik heb mijn twijfels bij de degelijkheid van het vervoersmiddel, maar dat staat dus hier gelijk aan jaloezie. :j

Ik ken mensen die normale busjes ombouwen tot paardenvervoersmiddel en ik kan je vertellen dat daar echt met de nodige zorg wordt gewerkt zodat ze 100% veilig zijn voor het paard. Het is net zoiets als een kleine vrachtwagen. Rijden er ook genoeg van..

Daarnaast heeft Kim ook verschillende trailers gesloopt, waren die dan ook niet veilig genoeg?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:56

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven en niet persoonlijk worden.

Tevens enkele posts die hier niet aan voldoen verwijderd

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:29

Weet je wat ik nu zo jammer vind. Er is zaterdag een mooi stukje teamwork geleverd om het leven van de pony te redden. Mensen van stal, brandweer, de dierenartsen, iemand die alleen maar even snel wat kwam afleveren...iedereen hielp, onvoorwaardelijk. En gelukkig, met succes. Dan komt het nieuwsbericht op bokt en word de bus de grond in geboord, alsof iemand de dieren waar hij/zij, of hij en zij, zielsveel van houden bewust in gevaar zou brengen. Dan word er, in dit geval door mij maar dat maakt geen ene **** uit wie dat zou zeggen, verteld dat niemand dit aan had zien komen omdat de bus gewoon netjes onderhouden was, en nog worden er vraagtekens gezet.... En hoe het met beide pony's zou zijn schijnt dan niet zo belangrijk te zijn.
Nu ga ik ook niet vertellen hoe het met beide pony's is, dat is namelijk niet aan mij maar aan de eigenaresse. Maar als ze van mij zouden zijn zou ik het niet echt nodig vinden dat hier openbaar te zetten na dit gezeur over de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:13

Ik zie niemand die de bus de grond in boord, alleen dat er afgevraagd wordt of het verstandig was om paarden in zo'n bus te vervoeren.
Dan wordt mijn paard erbij gehaald, en juist om deze reden reageer ik; mijn paard is door een klep gezakt van een zeer goed onderhouden trailer.
Als dat al kan gebeuren, vraag ik mij af waarom je dan het risico neemt om... nouja, het heeft verder ook geen zin.
Het belangrijkste is dat de pony het er goed vanaf heeft gebracht.
Ik vind het alleen niet kunnen om mensen die zich iets afvragen, direct de grond in te boren met rotopmerkingen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:21

En nog steeds twijfel je er dus aan of deze bus goed onderhouden was?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:26

Inmiddels ben ik weer wat wakkerder :o .
Maar welk risico heb je het eigenlijk over? Je schrijft zelf dat jouw paard door de klep van een goed onderhouden trailer is gezakt. Filmpje heb ik toen inderdaad ook gezien. Ook dat ze het dak er keer af heeft gesloopt. Dat kan gewoon gebeuren en het is, toevallig, 2 keer bij jou fout gegaan. Juist jij zou dus eigenlijk donders goed moeten weten dat het echt niet meteen aan de staat van onderhoud ligt als het fout gaat. Nu ziet dit busje er niet standaard uit als iets waar je pony's in voldoet, wil echt niet zeggen dat er daarmee extra risico word gelopen of dat het slecht onderhouden is. Ik heb juist de indruk dat juist mensen die zelf zoiets ombouwen veel kritischer naar de staat van onderhoud blijven kijken dan mensen die een nieuwe trailer kopen. Er zijn gevallen bekend waar de trailer nog geen jaar oud was en het paard er doorheen is gezakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:35

Inoterry schreef:
Maar welk risico heb je het eigenlijk over? Je schrijft zelf dat jouw paard door de klep van een goed onderhouden trailer is gezakt. Filmpje heb ik toen inderdaad ook gezien. Ook dat ze het dak er keer af heeft gesloopt. Dat kan gewoon gebeuren en het is, toevallig, 2 keer bij jou fout gegaan. Juist jij zou dus eigenlijk donders goed moeten weten dat het echt niet meteen aan de staat van onderhoud ligt als het fout gaat. Nu ziet dit busje er niet standaard uit als iets waar je pony's in voldoet, wil echt niet zeggen dat er daarmee extra risico word gelopen of dat het slecht onderhouden is. Ik heb juist de indruk dat juist mensen die zelf zoiets ombouwen veel kritischer naar de staat van onderhoud blijven kijken dan mensen die een nieuwe trailer kopen. Er zijn gevallen bekend waar de trailer nog geen jaar oud was en het paard er doorheen is gezakt.
Dit bedoel ik dus ook te zeggen.
Ik zeg nergens dat het busje daadwerkelijk niet geschikt was voor de pony's, alleen dat ik twijfelde of dat het geval was.
Als jij het busje in het echt hebt gezien en zegt dat hij goed onderhouden is en sterk genoeg is voor die pony's, dan wil ik dat best van je aannemen. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:01

KoudbloedKim schreef:
Inoterry schreef:
Dit bedoel ik dus ook te zeggen.
Ik zeg nergens dat het busje daadwerkelijk niet geschikt was voor de pony's, alleen dat ik twijfelde of dat het geval was.
Als jij het busje in het echt hebt gezien en zegt dat hij goed onderhouden is en sterk genoeg is voor die pony's, dan wil ik dat best van je aannemen. :)

Laten we het daar dan maar op houden, voordat het uit de hand wellicht gaat lopen. :) :oo
Ik weet hoe het met de pony's in kwestie gaat. Maar zoals Inoterry al zegt, het is niet aan ons om dat openbaar te maken! :)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:10

Inoterry schreef:
Weet je wat ik nu zo jammer vind. Er is zaterdag een mooi stukje teamwork geleverd om het leven van de pony te redden. Mensen van stal, brandweer, de dierenartsen, iemand die alleen maar even snel wat kwam afleveren...iedereen hielp, onvoorwaardelijk. En gelukkig, met succes.

Helemaal met Inoterry eens! Wij waren erbij en geloof me, het is een wonder dat het eigenlijk zo is afgelopen want het had nog veel erger kunnen zijn.
Dat de laadklep er uit ziet zoals op de foto is mede dankzij mijn vriend die als een van de eerste met een zaag de klep te lijf ging om de pony al deels te bevrijden.
Ik hoop dit nooit meer mee te maken, dit gun je niemand...
Je moet er al niet aan denken dat je paard door een (rotte) bodem van de trailer kan zakken, maar volgens mij staat je er niet zo snel bij stil dat dit ook bij een ( goed uitziende) laadklep kan gebeuren...