Man in Leusden gewond na ongeluk met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Man in Leusden gewond na ongeluk met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 19:18

http://www.rtvutrecht.nl

Een man is vrijdagmiddag gewond geraakt in Leusden na een ongeluk met een paard. Hij kwam onder het dier terecht en is met nog onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Utrecht.

Volgens de politie is niet precies duidelijk wat er is gebeurd. Het paard is mogelijk gevallen of op andere wijze per ongeluk op de man terechtgekomen. Het ongeluk gebeurde rond 15:00 uur op een boerderij aan de Arnhemseweg.

Hoe zwaar de verwondingen van de man zijn, is niet precies bekend. Wel zegt een politiewoordvoerder dat hij aanspreekbaar was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Man in Leusden gewond na ongeluk met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:09

Jakkie, hopelijk is de man okee. :\

Mijn verzorgpaard staat aan die straat...

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:35

Het is misschien niet netjes om te zeggen maar als ik dit zo lees is mijn eerste reactie, paardenbeul??
Ongelukje met sedatie geven??

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:45

risky schreef:
Het is misschien niet netjes om te zeggen maar als ik dit zo lees is mijn eerste reactie, paardenbeul??

Oh echt?. Kom op zeg, er zijn zoveel mannen die rijden en of paarden verzorgen.
Vindt het een beetje jammer dat deze man gelijk wordt vergeleken met de paardenbeul |o

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:52

risky schreef:

Sorry maar kun je die man ??
Weet je wat er gebeurt is ??
Of roep je maar wat ??
Ja er loopt een gek rond die niet van paarden kan afblijven en ze verwond wie zegt niet dat het een vrouw is !!
En ja er zijn vieze kerels die dingen doen met paarden die niet kunnen maar is iedere man dan zo ??
Inderdaad geen nette opmerking en dan druk ik me nog netjes uit !!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:13

risky schreef:

Midden op de dag? Dan lijkt mij "de paardenbeul" juist niet het meest voor de hand liggend, aangezien ik tot nu toe alleen maar ben tegengekomen dat die 's nachts toeslaat. Ik zou eerder denken aan iets van da/tandarts/hoefsmid ofzo, gezien ook de Vito-bus die te zien is op de foto's bij het artikel op de website van RTVU. En waar haal jij dat over die sedatie überhaupt vandaan?

Edit: toevoeging, typo.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 24-10-15 08:19, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:17

Waar lezen jullie sedatie?

Overdag sedatie denk ik nu aan scheren of paardentandarts moet ik zeggen.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:20

hahahaha hilarisch dit ! een man en een paard dat MOET wel de beul zijn! logisch.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:11

Ik hoop dat het niks ernstigs is.

De speculatie over de paardenbeul vind ik werkelijk triest.

Ik weet dat er in omgeving leusden/amersfoort/hoevelaken een hoefsmid is met zo een bus.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:15

Wat naar, dat is hier om de hoek. Hopelijk valt het allemaal mee met de verwondingen van de meneer. Heb zelf ook twee keer onder een paard gelegen en dat voel je wel een poos, zeg maar.... Au!! :(

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:30

risky schreef:

Inderdaad niet netjes om te zeggen, dus zeg t dan gewoon niet. Wat een enorm lompe opmerking zeg! }:0

Hoop dat de man snel opknapt en dat hij geen blijvend letsel heeft opgelopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:10

risky schreef:

wait..whut..what?

Ben je nou serieus? 8)7

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:12

risky schreef:

Wauw dit vind ik wel heel erg hoor, alsof mannen meteen paardenbeulen zijn. Is er überhaupt wel zeker dat de paardenbeul een MAN is?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:18

risky schreef:

Misschien gewoon een ruiter? Waarom meteen speculeren???

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:27

Mijn ouders wonen aan de Arnhemseweg.
Wat ontzettend vervelend voor die man!
Als ik de foto bekijk van de bron, dan herken ik de plek ook.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:33

risky schreef:

Wauw, ik kan kort door de bocht zijn maar dit....

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:41

risky schreef:

WTF :? ????
Laat ik dit maar oppakken als: zoals de waard is, vertrouwt ie z'n gasten !

Heb medelijden met alle boeren/ mannen/jongens, die paarden oid als hobby / werk hebben in jouw omgeving :wow: !
Wens je veel succes met jouw heel aparte gedachten nav gewoon bovenstaand nieuwsbericht :j ....

Ik hoop dat de verwondingen van de man iig mee vallen. Ongeluk zit in klein hoekje ;( ...

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:11

risky schreef:

Hahahaha oké dus als er ergens een man onder een paard komt moet hij zich eigen niet druk maken zijn herstel maar om het feit dat hij misschien meteen beschuldigd kan worden als paarden beul. Belachelijk! Dan kunnen me vader, vriend, hoefsmid, dierenarts en zo kan ik nog wel even dood gaan wel op gaan Letten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:23

paardenbeul (zijn er echt serieus mensen die menen dat het 1 en dezelfde persoon is; alle mishandelingen?) parkeert ook zn busje met logo strak voor de deur (nu ja heg dan, maar is duidelijk in het zicht van het huis).
Hoefsmid of zoiets dergelijks lijkt me een stuk aannemelijker.
Wel sneu voor alle mannelijke paardenliefhebbers, da en dergelijke; zo'n redenatie

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:45

risky schreef:

wow das wel een hele domme en risky uitspraak :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:53

Nou nou iedereen valt wel over de reactie van Risky, maar omdat er verder niets bij staat en weinig bekend is was mijn eerste gedachte toch ook: ohhh heeft er eindelijk eentje flink terug getrapt?
Bij het minste geringste onverklaarbare wondje van een paard inclusief bijbehorende topic wordt er geschreeuwd over "de paardenbeul" en dan valt niemand er over?

Het zal natuurlijk niet en voor de gewonde man is het geen fijne (ja op zijn zachtst gezegd ja)speculatie, maar het gebrek aan informatie roept toch vragen op en dat is iets menselijks.
Dat heeft imo niets te maken met dat dit een man is.
Hopelijk valt het allemaal mee voor die persoon.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:11

Ik vind het lief dat je het voor Risky opneemt Tica maar omdat het een man is en omdat hij een ongeluk met een paard heeft meteen de link leggen met de paardenbeul? Jee, dat gaat toch wel heel, heel erg ver.

Ik ken heel wat mannen in de paardenwereld en die hebben ook wel eens een ongeluk net als de vrouwen. Had er gestaan dat een vrouw onder het paard terecht was gekomen was deze link dan ook gelegd? Ik vind het nogal krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:43

Daarom staat er in mijn post ook dat het niets te maken heeft met dat dit een man betreft.

beautyhugo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:47

Dat is wel heel toevallig mijn paard is precies daar gevallen met mij d'r op gelukkig alle twee niks alleen nieuwe cap kopen;/ dan denk je dat je je paard verkeersmak is schrikt ze van een blaadje nouja ieder zijn ding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 02:50

lijkt mij als dit een onguur type zou zijn geweest dat er had gestaan..

'een man onder verdachte omstandigheden onder paard terecht gekomen en afgevoerd naar het ziekenhuis.'

we weten toch immers allemaal wel hoe graag de nieuwszenders/sites zouden willen dat hun stuk nu net de paardenbeul blijkt te zijn.. dat zij de primeur hebben..

In principe staat er heel duidelijk: ongeluk met paard, man onder het paard terecht gekomen..

Dat klinkt idd meer als een hoefsmid/tandarts/dierenarts/etc die toen de eigenaar even wegkeek, koffie pakte of het volgende paard (of wellicht is hij zo bekend daar dat hij gewoon zonder dat de eigenaar erbij is de dieren even bekapt) het ongeluk met het dier kreeg en vervolgens onder het paard werd aangetroffen..

denken we niet dat er een heel verhaal van de eigenaar bij had gestaan als er een onbekende gewond onder zijn/haar paard was aangetroffen/terechtgekomen en van zijn/haar erf werd afgevoerd..

Als de eigenaar er niet was, dan zou de nieuwssite hen wel benaderd hebben over het feit dat er een volslagen onbekende was aangetroffen, en wat de eigenaar ervan dacht? immers ook daarmee staan de nieuwsites vol, alle eigenaren hebben een verhaal, maar er is nog nooit een glimp opgevangen..

Nu is er een persoon aangetroffen, dan zou men echt de eigenaar/verzorger direct een camara/microphone/blocknote onder de neus duwen.

---------

anders dan dat, ik wens de man heel veel sterkte bij zijn herstel toe..
en heel veel sterkte met de speculaties..
want er zullen er vast wel meer zijn die direct naar zo'n aanname of verdenking jumpen..