Virginia (VS): eigenaar doet afstand van 71 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Virginia (VS): eigenaar doet afstand van 71 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:15

bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

Een landbouwer uit Virginia heeft afstand gedaan van 71 paarden, 28 katten en zeven honden. Het bureau van de sheriff in Orange County heeft een huiszoeking gedaan bij de vrouw. Men heeft van maandagochtend tot woensdagavond gewerkt, samen met dierenartsen.

Elk paard op het domein werd onderzocht, net als veel andere dieren. Volgens de wet kan elk dier dat is achtergelaten, slecht wordt behandeld of wiens leven, veiligheid of gezondheid in gevaar is, in beslag genomen worden. Sheriff Mark Amos zegt dat dat in de praktijk betekent dat een dierenarts moet bepalen dat een dier op sterven na dood is. Dieren die er beter aan toe zijn, kunnen volgens hem niet in beslag genomen worden.

Dierenartsen waren non-stop bezig met het onderzoeken van paarden en het vaststellen van hun toestand. Tien paarden hadden onmiddellijk medische hulp nodig, maar op dat moment weigerde de eigenaar om de dieren mee te geven. Agenten namen de dieren in beslag, zodat de ziekste dieren het eerst weggehaald konden worden. Er kon echter toch samengewerkt worden met de eigenaar en men kwam tot een akkoord. De vrouw deed afstand van 71 paarden, 28 katten en zeven honden. Volgens het bureau van de sheriff moesten vijf paarden ingeslapen worden. Zeven paarden werden dood aangetroffen. Dinsdagavond waren al heel wat paarden weggehaald door zes verschillende reddingsorganisaties en vrijwilligers. .

Alle paarden die zijn afgestaan of in beslag genomen, zijn intussen weggehaald van het domein en worden opgevangen bij reddingsorganisaties. Volgens de sheriff heeft de vrouw nog 18 paarden, twee ezels, een stier en een aantal katten in haar bezit.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:24

Ania

Re: Virginia (VS): eigenaar doet afstand van 71 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:42

.... hoarders in diervorm... ze zijn zelf zo ziek dat ze de toestand van het dier niet inzien. Goed dat de dieren ingenomen zijn, alleen hoort de vrouw nu ook psychische hulp te krijgen om een vervolg te voorkomen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:45

Maar ze zijn dus niet allemaal ingenomen, en ze doet t gewoon weer....dus alle dieren innemen en dan kan ze paychische hulp zoeken en zou ze na behandeling evt weer dieren mogen hebben, als de behandeling is aangeslagen en er instanties zijn die het in gaten houden en corrigeren.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:08

Verschrikkelijk! Maar wel goed dat ze uiteindelijk toch afstand heeft genomen van bijna al haar paarden.
Ik ben benieuwd wat men gaat ondernemen met die vrouw.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:13

Idd ik vat het ook niet waarom laten ze daar nog paarden ezels etc achter.
Alles in beslag nemen.
Lijkt mij beter.

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:10

REGINA76 schreef:
Alles in beslag nemen.
Lijkt mij beter.

Omdat ze de dieren volgens de wet alleen in beslag mogen nemen als ze er echt heel slecht aan toe zijn of in gevaar en dat zijn de overgebleven dieren blijkbaar niet, tenminste dat maak ik uit de tekst op. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:21

REGINA76 schreef:
Alles in beslag nemen.
Lijkt mij beter.

Ze zal nu onder toezicht staan en hulp krijgen. Neem je zo iemand alles af, dan vervalt ze net zo hard weer in het oude gedrag en je hebt geen invloed meer op deze persoon. Er is denk ik terecht voor gekozen om de aantallen terug te brengen naar overzichtelijk(er) en rust in de situatie te krijgen. Heel goed mogelijk dat er binnen 1-2 jaar nog een flinke reductie in aantal dieren volgt maar dan vanuit de eigenaar zelf als die psychisch fors opgeknapt is en deze vorm van zelfmedicatie overbodig wordt.