Circusartiest verwaarloost zelf geredde pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Circusartiest verwaarloost zelf geredde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 17:30

http://www.bokt.nl / http://www.nieuwsblad.be

Het nalaten om zijn pony de juiste verzorging te geven kan een circusartiest uit Maldegem (België) duur komen te staan. Hij riskeert momenteel een boete van €3.000. De man had het dier eerder van de slachtbank gered.

De pony droeg een te klein halster en kreeg daardoor een nekwond die na verloop van tijd begon te etteren. De wond trok vliegen en maden aan. De 73 jarige man ondernam geen stappen nadat de politie langs was gekomen. De pony werd uiteindelijk ondergebracht in The Old Horses Lodge in Laarne.

De circusartiest gaf zijn slechte oog, waarvan het netvlies ontbreekt, de schuld: "We traden op tijdens de Gentse Feesten en toen ik thuiskwam om mijn pony te voeren was het al donker. Door mijn beschadigde netvlies zag ik niet dat er iets mis was."

Op 17 november doet de rechter uitspraak, maar had dinsdag 20 oktober al weinig medelijden met de man. "Ik heb ook paarden en pony's en zelfs met maar één goed netvlies moest je zien dat het dier medisch niet in orde was."

funnyhorses

Re: Circusartiest verwaarloost zelf geredde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:20

Al ben je blind op beide ogen dan nog kun je voelen of een halster te strak zit!!!
Mag hopen dat hij een flinke straf krijgt!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:22

Een etterende wond ontstaat meestal niet binnen een paar uur......

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:46

RaafSmits schreef:
Een etterende wond ontstaat meestal niet binnen een paar uur......

En stikt een uur in de wind, zeker als het onder de vliegen zit en de maden erin zitten. Heb namelijk wel eens zo wond mogen schoonmaken. Ik kon 3 keer naar de wc rennen omdat ik over mijn nek ging....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:46

kon ie tijdens het optreden wel kijken dan ?
>;) >;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 06:24

Precies...duurt even voordat een halster een wond veroorzaakt

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:50

Maar als de pony een groeispurt krijgt, past dat halster van de een op andere dag niet meer...

funnyhorses schreef:
Al ben je blind op beide ogen dan nog kun je voelen of een halster te strak zit!!!

Ik hoop ook op een goede straf.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:35

FrNo schreef:
Maar als de pony een groeispurt krijgt, past dat halster van de een op andere dag niet meer...

funnyhorses schreef:

Das grote onzin een halster past of het past niet.
Excuses als groeispurten,slechte ogen enz enz slaan nergens op.
Straffen die hap en flink ook!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:46

FrNo schreef:

Zelfs mijn veulen haar halster paste niet "van de ene op de andere dag" niet meer. Je merkt echt wel dat zo'n halster te klein wordt. En dat gaat niet van vandaag op morgen ineens "poooff" te klein. En een halster dat 1 dag te strak zit veroorzaakt niet dergelijke etterende wonden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:20

Ayasha schreef:
FrNo schreef:

Zelfs mijn veulen haar halster paste niet "van de ene op de andere dag" niet meer. Je merkt echt wel dat zo'n halster te klein wordt. En dat gaat niet van vandaag op morgen ineens "poooff" te klein. En een halster dat 1 dag te strak zit veroorzaakt niet dergelijke etterende wonden.

Ik weet ook wel dat dat niet kan. Het was als (een grapje) van soort van eventueel excuus van de artiest bedoeld.

Ik zag hem denkbeeldig al voor de rechter staan: "Gisteren was de pony nog kleiner. Hij is gegroeid vannacht. Ik kan er niets aan doen dat het halster niet meer past."

Sorry als dat niet duidelijk was.