Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liselot schreef:Dus omdat een leek een slofteugel niet snapt moet het maar verboden worden, in wat voor kromme wereld leven we eigenlijk
hoogendroog schreef:Toen ik nog een klein Hoogendroogje was, had je de DE ringmeester. En dan bedoel ik niet EEN ringmeester. Nee, DEZE ringmeester had het lef om je aan te spreken en je weg te sturen als je paard niet rad was, hij zei er wat van als je je paard een onnodige tik gaf of als je een ander hinderlijk in de weg zat. Ik vraag me altijd af, waar DE ringmeesters zijn gebleven... degene die nu die naam dragen roepen alleen je naam als je ring in moet.... links en rechts voorbijgereden door paarden die echt niet helemaal rad zijn, of waarbij de slof op ingenieuze wijze op allerlei manieren aan het hoofdstel is geknoopt (we hebben hier in de buurt zo'n ontzettend creatieve ruiter/handelaar rondspringen, ik wist niet dat een slof op zoveel verschillende manieren een paard kon uh hinderen). Met een slof is niets mis, gaat erom hoe je 'm gebruikt.
Misschien wordt het weer eens tijd voor echte ringmeesters, die je verbieden verder te rijden als je bijv. de slof niet correct gebruikt, in plaats van iedereen op wedstrijd verbieden met slof te rijden. Zo lijden de goeden niet onder de kwaden.
Yvank_ schreef:Tja dit is in Nederland uberhaupt niet toegestaan een slof tijdens een wedstrijd of losrijden enkel met prijsuitreiking... Dus nieuw is het niet...
Het gebruik van een slofteugel is uitsluitend toegestaan tijdens prijsuitreikingen en parades.
Ik zie vaak ruiters die meer moeite hebben met de prijsuitreiking dan het paard, maar die voelt dat wel en komt alsnog omhoog..
xniieeenke schreef:Mag ik vragen wat er zo mis mee is?
Een paard op onze manege heeft het ook, het is een enorm sterke haflinger en dat ding zit echt niet te strak, dat kun je zien
vuurneon schreef:xniieeenke schreef:Mag ik vragen wat er zo mis mee is?
Een paard op onze manege heeft het ook, het is een enorm sterke haflinger en dat ding zit echt niet te strak, dat kun je zien
Als het een te sterke haflinger is en de ruiters niet kundig genoeg om om te kunnen gaan met die pony , is het geen geschikte Manegepony en dat dient niet te worden opgelost met een slofteugel om er maar een rem aan te hangen.

vuurneon schreef:Daarom zeg ik ook: dan is het geen geschikt manegepaard. Ik heb het niet over de kracht van een ruiter, maar over de kundigheid
Yvank_ schreef:Tja dit is in Nederland uberhaupt niet toegestaan een slof tijdens een wedstrijd of losrijden enkel met prijsuitreiking... Dus nieuw is het niet...
Het gebruik van een slofteugel is uitsluitend toegestaan tijdens prijsuitreikingen en parades.