http://www.indoorwierden.nl
De wereldtop van de vierspanmenners heeft zich massaal ingeschreven voor Indoor Wierden, ter voorbereiding van de FEI wereldbekercyclus indoor mennen.
Nederlandse toppers als IJsbrand Chardon, Koos de Ronde, Mark Weusthof en Herman ter Harmsel gaan met hun vierspannen de strijd aan met buitenlandse deelnemers als Boyd Exell, Daniell Schneiders en Michael Brauchle.
Ook Mark Weusthof uit Rossum kijkt uit naar de menavond. Nadat hij begin dit jaar een stapje terug deed als internationale menner vanwege het gebrek aan een hoofdsponsor, richt hij zijn vizier weer zachtjes aan op topsport. De Twentenaar heeft een nieuw span met veel toekomstperspectief, maar valt voor Indoor Wierden terug op drie ervaren paarden en één nieuw paard.
“Ik heb een goed span, net als altijd voor het indoorseizoen, maar ik ga in Wierden denk ik niet winnen. Er is zoveel concurrentie, dan moet alles precies op elkaar afgestemd zijn en dat zal nog niet gaan met een nieuw paard dat z’n vuurdoop krijgt. Maar ik ga zeker meedoen om een hoge positie! Alle toppers kunnen hier een keer proefdraaien tijdens een niet te belastend parcours, voordat ze aan het wereldbekerseizoen beginnen.”, lacht Weusthof, die daar in het verleden regelmatig als winnaar naar huis keerde.
Ook in de tweespanrubrieken wordt veel strijd verwacht, de topdrie van vorig jaar, Henk Garrits, Tom Engbers en Antonie ter Harmsel zullen allen weer aan de start komen.