Vier Duitse gemeenten voeren paardenbelasting niet in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Vier Duitse gemeenten voeren paardenbelasting niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 17:29

* http://www.bokt.nl / http://www.reiterrevue.de

Afbeelding
Bron: Lagerweij Fotografie

Afgelopen week hielden zes gemeenten in Duitsland hun raadsvergadering, waarbij de paardenbelasting een belangrijk punt van discussie was. Paardeneigenaren uit vier van deze gemeenten kunnen opgelucht ademhalen nadat bekend werd dat de paardenbelasting er bij hen niet gaat komen.

De actiegroep Pro Pferd maakt op hun website bekend dat lokale politici van de gemeenten Müssen (Schleswig-Holstein), Höchheim (Neder-Franken, Beieren), Nordhastedt (Schleswig-Holstein) en Enkenbach-Alsenborn (Rijnland-Palts) het voorstel om de paardenbelasting te introduceren unaniem afwezen.

Volgens de actiegroep zijn de administratieve kosten te hoog ten opzichte van het fictieve inkomen van de belasting. "Het is duidelijk dat een dergelijke belasting onbedoelde en verwoestende gevolgen heeft voor het paardrijden als sport."

hotchocolat

Re: Vier Duitse gemeenten voeren paardenbelasting niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:55

Nu maar hopen dat de rest van Duitsland ook niet mee gaan doen. Ik ben bang dat er bij ons in de omgeving een hoop paarden worden los gelaten of naar de slager gaan.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:19

daar ben ik ook bang voor, hier onder in duitsland moeten we wel betalen... ik versta ook niet waarom ze dit doen, extra Geld levert het zeker weten niet op als de mensen hun paarden weg moeten doen..

Ze vergeten dat deze Sport groot is, en dat ze met deze belasting deze wereld kapot maken..

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:19

En nu worden ze in Nederland op een idee gebracht.... wedden?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:20

Over wat voor bedragen hebben we het dan?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:39

Arashah schreef:
daar ben ik ook bang voor, hier onder in duitsland moeten we wel betalen... ik versta ook niet waarom ze dit doen, extra Geld levert het zeker weten niet op als de mensen hun paarden weg moeten doen..

Ze vergeten dat deze Sport groot is, en dat ze met deze belasting deze wereld kapot maken..

Wat betaal jij per paard.

Bij ons is er nog niets, ze zijn wel alle honden aan het controleren.
Mochten ze wel gaan invoeren dan is het meteen x3. Dit kan dus goed in de papieren gaan lopen.
Daarnaast heb ik ook nog een ruitersportzaak, ik zie de bui al weer hangen :( .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:44

eilleen333 schreef:
Over wat voor bedragen hebben we het dan?

er worden bedragen genoemd van 600 tot 750 euro per paard.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:45

Per jaar? Jeetje wat een bedrag..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:50

Dit is dus de reden dat ik terug ben gegaan naar Nederland
"Hier" in nrwf werden bedragen van 600 tot zelfs 900€ genoemd

Dan met een paardenhouderij met 4 eigen paarden en 20 pension paarden weet je dat je snel je spullen kunt pakken
Ben blij dat ik dat voor alles gedaan heb
Zover ik weet is het daar nog niet erdoor
Ben benieuwd na de ontwikkelingen

Hoop van harte dat Nederland niet zal volgen

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:08

Vreselijk zeg!

Nederland zal zeker wel gaan volgen (belastings-geil-land)....maar hopelijk duurt het nog een tijdje.

Ik snap niet dat ze dat zijn begonnen in Duitsland...waarom in hemels naam?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:35

Niedersachsen heeft tot nu toe aangegeven het niet te gaan invoeren *gelukkig*
Ze mogen tot 750 euro per paard heffen, maar de bedragen die tot nu toe gevorderd worden (er zijn nl een aantal gemeentes die het wel ingevoerd hebben) zijn 200 euro. Is nog steeds een hap geld helemaal als je meer dan 1 paard hebt.

Hotchocolate ja de hondebelasting zijn ze aan het aanscherpen. Er schijnt ook heftig gecontroleerd te worden. Ik heb er 2 en mocht even, naast nog 1 hond chippen, in het register inschrijven a 27 euro per hond, nu even 150 euro aftikken aan de belasting. Elke hond meer die je hebt is ook nog duurder :\

Cerastes ze dachten een leuke melkkoe gevonden te hebben. Er zijn gemeentes die bijna failliet zijn, die moesten inkomsten creëren.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:02

hotchocolat schreef:
Arashah schreef:

Wat betaal jij per paard.

Bij ons is er nog niets, ze zijn wel alle honden aan het controleren.
Mochten ze wel gaan invoeren dan is het meteen x3. Dit kan dus goed in de papieren gaan lopen.
Daarnaast heb ik ook nog een ruitersportzaak, ik zie de bui al weer hangen :( .

Ik had mijn paard twee maanden voor de invoer van belasting verkocht en mijn Pony weggegeven..
Ik had ze anders naar de slacht moeten brengen als ik ze behouden had..

Ik weet niet precies wat hier de belastingprijs is, ik weet dat ik 200 euro per jaar nog kan betalen Maar 600/700 wat ik had gelezen kann ik niet.

Ik vind het jammer dat mensen in paarden een melkkoe zien, natuurlijk ze kunnen veel Geld eraan verdienen maar Maak deze paardenwereld niet kapot met belastingen..

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:17

ik vind het echt belachelijk!!!

Bij mij in de regio heb je bij sommige gemeentes niet eens honden belasting...
als er paardenbelasting komt. moeten ze lekker voor ieder dier belasting gaan vragen.
katten schijten ook in mijn tuin, nou hun baasjes ruimen dat echt niet op hoor..

Belasting voor dieren moeten ze afschaffen!!!!

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:54

Helemaal mee eens, volslagen belachelijk. Ze verzinnen steeds weer iets nieuws. Maar als paardenbelasting wordt ingevoerd dan wil ik ook hamsterbelasting, muizenbelasting, parkietenbelasting, kippenbelasting... wat hebben we nog meer? :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:59

Aub geen muizenbelasting, dan ben ik meteen bankroet.

Daarom hebben wij een kat, deze houd de muizenpopulatie een beetje binnen de perken. Zeker nu in de herfst als ze weer van het land afkomen
Paarden belasting staat helemaal niet in verhouding. Voor mijn auto betaal ik per jaar 67 euro en een paard zal tussen de 300 en 600 zitten.

Heel veel boeren kunnen gaan inpakken bij ons, en ik ook.

ik woon in een dorp met ca 1000 inwoners met ongeveer 100-150 paarden.

Wij betalen per jaar al ca 1200,00 aan de Stadt aan Regenwassersteuer, schmutzwasser, Strassendienst en de prullenbak. 1000l water kost hier net geen 6,00
Ik hoop echt dat de paardenbelasting hier wegblijft, vind het wel genoeg zo.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:42

hotchocolat schreef:
Aub geen muizenbelasting, dan ben ik meteen bankroet.

Daarom hebben wij een kat, deze houd de muizenpopulatie een beetje binnen de perken. Zeker nu in de herfst als ze weer van het land afkomen
Paarden belasting staat helemaal niet in verhouding. Voor mijn auto betaal ik per jaar 67 euro en een paard zal tussen de 300 en 600 zitten.

Heel veel boeren kunnen gaan inpakken bij ons, en ik ook.

ik woon in een dorp met ca 1000 inwoners met ongeveer 100-150 paarden.

Wij betalen per jaar al ca 1200,00 aan de Stadt aan Regenwassersteuer, schmutzwasser, Strassendienst en de prullenbak. 1000l water kost hier net geen 6,00
Ik hoop echt dat de paardenbelasting hier wegblijft, vind het wel genoeg zo.

1000 Liter water nog geen 6 euro??? bij mij kost het 2,394 euro per 1000 Liter... ( ik ben sinds twee dagen aan het uitrekenen wat een paard precies gaat kosten en alles aan het uitrekenen voor een pensionstal te beginnen ooit, of het uberhaut haalbaar is)

naja daar gebruik ik geen paardenbelasting ertoe, ik betaal voor mijn Auto 69,00 euro per jaar aan belasting..

regenwassersteuer?? noch nie gehört..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:22

Regenwasser steuer betaalde ik ook
Op alles wat verhard was incl kiezel steen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:28

Denk niet dat in NL gaat gebeuren.

De Paarden business is namelijk hartstikke goed voor de economie als je kijkt hoeveel geld er rond in gaat. Ga je paarden belasting invoeren dan verdwijnt de paarden busines met als gevolg een slechter economie.
Voor rest vraag ik mij ook af hoe ze willen controleren? Ik voor zie dat straks hele illegale handel ontstaat om onder die dure belasting uit te komen.

Als paarden eigenaar betaal ik zelfs al soort extra belasting gezien ik zware auto heb vanwege paarden trailer waardoor ik al meer wegenbelasting betaal terwijl ik relatief weinig rij.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:40

Bij ons moet je je aanmelden bij de Tierseuchenkasse. Hier wordt alles geregistreerd (ook kippen).
Als paardenhouder hebben ze je dan zo.
Ik betaal daarvoor 1x per jaar 10,00. Mocht er een paard sterven oid dan wordt deze ook opgehaald.

Kleinere beesten (doodgeboren veulens enz) kun je hier gemakkelijk naar het wild/volgelpark brengen. Volgens mij is daar geen controle op.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:53

Ja dat was bij ons ook idd
Ik betaalde nog minder dacht ik lag aan het aantal beesten bij mij in t begin idd ook 10€ per dier
Ik dacht dat dat verplicht was

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:28

Hier is het 10,00 eenmalig. Je moet dus ook je kippen aanmelden.

Ik zit wel in NRW en kreis EU, nadeel van Duitsland is dat iedere kreis zijn/haar eigen regels heeft.