De enige KWPN-goedgekeurde zoon van de keurhengst Houston doorliep een beloftevolle carrière in de Lichte Tour onder Kirsten Beckers, maar een blijvende hartruis verhinderde een doorstart naar de Grand Prix en werd er in 2013 besloten de hengst uit de sport te trekken.
In juni werd de hengst, door inkrimping van Stoeterij Broere, verkocht aan Stal van Vliet. Vandaag maakte de KWPN-goedgekeurde hengst Valdez zijn come-back op Lichte Tour-niveau.
Sinds twee en een halve maand vormt Ingrid Gerritsen een combinatie met de hengst, op Facebook laat ze weten: "Wauw!! Vandaag voor het eerst met de KWPN-hengst Valdez gestart in de Prix St. Georges in Den Dungen. We zijn nog maar 2,5 maand een combinatie en daarvoor heeft hij alleen maar gedekt. Hij gaf een waanzinnig gevoel en wat een top instelling! Met bijna 65% ben ik meer dan tevreden. Ik ben Fam. van Vliet dankbaar voor deze kans om deze waanzinnige hengst te rijden!"
Valdez heeft één KWPN-goedgekeurde zoon, Davinci (mv. Voltaire). Die onder Jose van Haaren afgelopen hengstencompetitie nog deelnam in de klasse Z/ZZ-Licht/ZZ-Zwaar.
Tommie Visser won de Subtop-wedstrijd met de eveneens KWPN-goedgekeurde hengst Bojengel (v. Uptown), wat ook voor hen een debuut was in de Lichte Tour.
Ben hier echt heeel blij mee! Lauw vertelde het al toen ik daar was om Valdez te bekijken en ben blij dat hij weer in de picture komt nu mijn merrie een veulen van hem verwacht!
elibeest
Geplaatst: 15-10-15 16:14
ja dat vraag ik me dus ook af. En is de hartruis/hartafwijking niet erfelijk?
Coloured
Geplaatst: 15-10-15 16:16
Precies. En is die hartruis dan ineens over gegaan?
Dit laat Ingrid Gerritsen weten aan Anniek van Schaik van De Hoefslag: “Lauw heeft hem opnieuw laten controleren bij een dierenarts. Deze zag geen redenen om hem nog thuis te houden. Valdez verveelde zich enorm, hij houdt namelijk onwijs veel van het werk. Hij is nu weer helemaal happy dat hij de ring weer in mag en hij is super fit.”