Groot-Brittannië: paard voor dood achtergelaten in weide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Groot-Brittannië: paard voor dood achtergelaten in weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:26

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

De Britse dierenbeschermingsorganisatie RSPCA is op zoek naar meer informatie nadat een paard voor dood was achtergelaten in een weide. Het paard had ernstige verwondingen, en de RSPCA vermoedt dat het dier is is voortgesleept. De schade aan zijn benen was zo groot dat het dier moest ingeslapen worden.

De bonte ruin werd afgelopen weekend gevonden in een hoekje van een weide, dat niet zichtbaar was vanaf de weg. Inspecteur Lucy Brennen zegt: 'Het leek alsof er iets rond zijn been was gedraaid, het was een erg schone snijwond. Hij had ook een schaafwond op zijn flank en een bult op zijn linkeroog. Zijn verwondingen zaten aan een kant, en dat wijst erop dat hij is voortgesleept. Hij had ook niet naar die plek kunnen stappen, aangezien hij niet op het been kon steunen. Hij had heel veel pijn.'

Het paard was gechipt, maar er was geen eigenaar geregistreerd. Men vermoedt dat het paard 's nachts in het veld is gedumpt. Brennan zegt: 'Het is erg wreed om een gewond paard achter te laten. Als iemand informatie heeft over wie het paard heeft achtergelaten, horen we dat graag.'

KarmaChansy

Re: Groot-Brittannië: paard voor dood achtergelaten in weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:29

Ik maak mij hier zo kwaad over. arm arm paard

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:07

Ik begrijp dit echt niet, van mij part schiet je hem dood als je het niet kan betalen om hem te helpen, maar dit is gewoon wreed!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:39

Ik zal wel weer discrimineren maar dit is weer werk van die kl*te zigeuners. Het zijn ook altijd tinkers of kruisingen. Arm, arm dier...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:42

farahdiba46 schreef:
Ik zal wel weer discrimineren maar dit is weer werk van die kl*te zigeuners. Het zijn ook altijd tinkers of kruisingen. Arm, arm dier...

Hier dezelfde gedachte...

Aaociale lui

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:44

farahdiba46 schreef:

Lekkere houding heb je inderdaad := Ik zie nergens in de tekst staan dat het zigeuners zijn geweest. Of jij moet erbij zijn geweest.... :+

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:11

farahdiba46 schreef:

ik word ook boos om dit soort berichten, maar om nou gelijk een bevolkingsgroep de schuld te geven.................
Waarom denk je trouwens dat het een tinker is? Omdat hij zwart bont is? Ik zie geen sokken...............

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:26

Daarom zei ik ook, of kruisingen. Deze hele bevolkingsgroep komt keer op keer naar voor als het gaat om zeer zware dierenmishandeling. Daarom. Waarom niet gewoon het beestje bij de naam noemen?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:30

UhNee schreef:
farahdiba46 schreef:

Lekkere houding heb je inderdaad := Ik zie nergens in de tekst staan dat het zigeuners zijn geweest. Of jij moet erbij zijn geweest.... :+

achter deze houding zit in ieder geval een fatsoenlijk mens, in de tekst hoeft ook niets te staan, we weten allemaal wie hier verantwoordelijk voor zijn. Maar nee hoor ohhhhh je mag niet zo praten, precies de houding waar nederland aan ten onder gaat. Vooral je mond houden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:30

Ik zie geen tinker en ik zie geen bevolkingsgroep die zo'n dier wil laten lijden. Ik zie een heel erg zielig paard waar de eigenaar niet de kosten of het lef heeft om ook maar iets te ondernemen. Als Groot Brittannië van dit soort dingen af wil, laat ze het slachtverbod op paarden gaan. Zodat iedereen een paard een waardig eind kan geven.
De discussie is niet aan de orde dat als je geen paard kan onderhouden je er ook niet aan moet beginnen... het gebeurd daar gewoon. Als ze daar hun paardje naar de slacht mogen brengen, dan krijgen ze er een paar centen voor en zal dit soort dingen niet zo snel meer aan de orde zijn.

Wytakuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:35

Afschuwelijk.... ;(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:36

pipo schreef:
Ik zie geen tinker en ik zie geen bevolkingsgroep die zo'n dier wil laten lijden. Ik zie een heel erg zielig paard waar de eigenaar niet de kosten of het lef heeft om ook maar iets te ondernemen. Als Groot Brittannië van dit soort dingen af wil, laat ze het slachtverbod op paarden gaan. Zodat iedereen een paard een waardig eind kan geven.
De discussie is niet aan de orde dat als je geen paard kan onderhouden je er ook niet aan moet beginnen... het gebeurd daar gewoon. Als ze daar hun paardje naar de slacht mogen brengen, dan krijgen ze er een paar centen voor en zal dit soort dingen niet zo snel meer aan de orde zijn.

De ellende is dat men paarden houdt zonder dat er rooie geld voor is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:42

Nee t probleem is dat ze niet geslacht mogen worden. Want voor het geld om ze af te laten spuiten en op te halen ben je een half paard kwijt. Naar de slacht mag niet. Dus als je een fijn paard heb en niet zo heel veel contanten.. word je vindingrijk. Ze werken het zelf in de hand. Als een paard maar geslacht zou mogen worden... al is het om te exporteren..Zou al een wereld van verschil maken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:47

pipo schreef:
Nee t probleem is dat ze niet geslacht mogen worden. Want voor het geld om ze af te laten spuiten en op te halen ben je een half paard kwijt. Naar de slacht mag niet. Dus als je een fijn paard heb en niet zo heel veel contanten.. word je vindingrijk. Ze werken het zelf in de hand. Als een paard maar geslacht zou mogen worden... al is het om te exporteren..Zou al een wereld van verschil maken

Je zegt het zelf: als je een fijn paard heb en niet zo heel veel contanten...............de ellende is en blijft dus dat men paarden houdt als er geen rooie geld voor is.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:05

farahdiba46 schreef:
UhNee schreef:

achter deze houding zit in ieder geval een fatsoenlijk mens, in de tekst hoeft ook niets te staan, we weten allemaal wie hier verantwoordelijk voor zijn. Maar nee hoor ohhhhh je mag niet zo praten, precies de houding waar nederland aan ten onder gaat. Vooral je mond houden.

Een fatsoenlijk mens praat niet als een kip zonder kop en blèrt gelijk, zonder ook maar énige vorm van bewijs of verstand van zaken dat een bevolkingsgroep hierachter zit en dat die hele bevolkingsgroep ook gelijk allemaal hetzelfde is. Het is 2015, jammer dat er nog steeds zulke bekrompen mensen zijn.
En nee, 'we' weten helemáál niet wie hierachter zit.
Zonde dat bij zo'n triest bericht, nog triestere reacties komen van mensen die er blijkbaar bij zijn geweest en die gelijk een hele bevolkingsgroep de grond in stampen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:09

Zat mensen dat niet tot een bepaalde bevolkingsgroep behoort die paarden hebben en geen geld hebben.

Ook doodordinaire Hollander.....die ben ik wel eens tegengekomen.

Echt zeker weten doe je in dit geval niet, niet alle paarden dat bont is en op een Tinker lijkt komt bij de zigeunerbaasjes vandaan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:31

Ragdollcat schreef:
pipo schreef:

Je zegt het zelf: als je een fijn paard heb en niet zo heel veel contanten...............de ellende is en blijft dus dat men paarden houdt als er geen rooie geld voor is.

Men kan tegenslagen hebben.. Men kan ook afhankelijk zijn van een paardje. Zolang je niet weet van wie het dier was, zal je ook de insteek niet weten van waarom. Daarom zal het veel minder leed geven als men hun paardje voor een paar centen kwijt kan aan een slachterij. Of een dierenarts instantie die euthanaseerd voor niks. Maar dat soort akties zijn er niet. Dus gaat t stiekum. Ik praat het niet goed, maar ik heb er wel begrip voor als het zo zou zijn. Nu heeft t paard niet lang hoeven lijden en is dus ingeslapen. Dat was waarschijnlijk wat de eigenaar voor ogen had.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:41

pipo schreef:

Voor zo ver ik na kan gaan zijn er gewoon slachthuizen voor paarden in de UK.

Sneu dat de eigenaar niet zijn verantwoordelijkheid wilde nemen en het paard heeft gedumpt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:46

Waarom gelijk een bevolkingsgroep de schuld geven..

Wat een vreselijk persoon die zn paard zo achterlaat..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:01

Pipo@ ja, men kan tegenslagen hebben gekregen.

Maar zo ga je niet met je dieren om, te gaan verslepen en daarbij het dier zwaar verwonden en in een afgelegen hoekje voor dood achterlaten................Dat doet een normaal mens niet, tenminste ik vind van niet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:50

als je in GB of Ierland van een paard af wil kun je hem aan de "hunt" geven, dan wordt hij geschoten en aan de honden gevoerd.

Ben het er wel mee eens dat de gypsies in deze verdacht zijn, zij hebben zo hun manieren om een paard te verplaatsen; lees; snachts bij een paardenhouder in de wei dumpen.

IN mijn korte tijd in Ierland deze zomer heb ik een 50tal paarden gezien die op deze wijze gedumped zijn (achtergelaten op een vreemde weide) . Echt "gedumped" is niet het woord want ze worden ook ooit opgehaald- eerder pension op kosten van een ander. Hoe dat gebeurt (ophalen) is een raadsel. Deze dieren zijn niet benaderbaar, enige manier om ze van je weide af te krijgen is om een DA ze te laten sederen met verdovingspijl- maar wat moet je dan met het dier doen ?!. Fly-grazing noemen ze het, een ware plaag.

In de buurt van de handelaar waar ik mijn ierse paard heb gekocht hadden ze er zelfs een stuk natuurgebied waar, ALS je ze toch te pakken kon krijgen (de paarden die in je wei gedumped zijn) je ze weer los kon laten op een veilige manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:37

Mist schreef:
als je in GB of Ierland van een paard af wil kun je hem aan de "hunt" geven, dan wordt hij geschoten en aan de honden gevoerd.

Kan dat in Nederland eigenlijk ook? Als een paard op je eigen terrein met schietmasker kan worden geschoten, lijkt me dat namelijk wel een mooi alternatief voor chemisch inslapen en al het gedoe met injecties.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:45

Ook in NL mag een paard geschoten worden, maar daarna moet hij wel verbloed worden (de halsslagaders doorgesneden). Het schot alleen is primair bedoeld om te verdoven (al zullen er ongetwijfeld ook een hoop dieren op overlijden), het verbloeden om te laten sterven en om het vlees een betere kwaliteit te geven voor consumptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:35

Ah, ik was in de war met het laten schieten door de dierenarts: dan wordt een paard eerst geschoten zodat hij in 1x weg is en vervolgens wordt hij ingespoten met een middel dat het hart stillegt zodat je hem niet hoeft te verbloeden. Maar dan mag je hem natuurlijk niet meer aan de honden voeren. ;)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:33

Die honden zullen er vast een tijd goed van slapen...