Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 12:35

* http://www.bokt.nl / http://www.dressagenews.com

Afbeelding

De wereldkampioen Valegro (v. Negro) zal dit jaar niet aan de start komen tijdens de FEI Wereldbekerwedstrijden. De ruin won de Wereldbeker dit jaar al in Las Vegas, en vorig jaar in Lyon, maar dit seizoen zal een andere combinatie er vandoor gaan met de hoofdprijs.

Mede-eigenaar en trainer Carl Hester meldt dat Valegro deze winter vrij krijgt. De plannen voor amazone Charlotte Dujardin zijn om zich te kwalificeren met de negen jaar oude Hannoveraan Barolo, of met de veertien jaar oude hengst Uthopia. Deze week vindt de eerste Wereldbekerwedstrijd plaats in het Deense Odense.

petraaken

Re: Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:46

Rust om hem dan klaar te zetten voor Rio. Lijkt mij een goed plan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:09

Ben ik de enige die dit een bijzondere keuze vind?
Ik heb er mijn twijfels bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:16

Welnee ze sparen hem gewoon voor Rio vlammen dan nog één keer en dan gaat hij met pensioen. Vind het niet zo´n rare beslissing.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:19

Deze mensen hebben een goed hart en geven de paarden vrij ook al loopt hij aan de top. Vind het een pracht keuze dat ze hem sparen voor Rio. Zouden meer topsporters als hun moeten zijn.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:21

fleurtjeuh schreef:

Waarom? Ze hebben toch niets meer te bewijzen, dus ze hoeven ook geen smoesjes te verzinnen.
Sowieso niet natuurlijk, maar het lijkt me erg stug.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:33

Eerlijke en mooie beslissing!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:39

fleurtjeuh schreef:

voorlopig wel. tis spijkers op laag water zoeken wat je doet.
slimme keuze IMO. Valegro blijft ook niet jong, ze zal toch ook een opvolger moeten gaan uitbrengen wil ze blijven mee rijden. baloro lekker meenemen zodat Valegro optimaal voor de OS kan voorbereid worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:04

fleurtjeuh schreef:

Er is vast meer aan de hand.
Hoe oud is hij nou eigenlijk. Hij is in de fleur van zijn leven.
En die springpaarden dan. Die hebben het echt vele malen zwaarder dan een dressuurproefje van 6 minuten. Dikke parcoursen van meer dan 1.60 meter soringen en dat een aantal dagen achter elkaar is echt een belasting maar niet die paar dressuurproefjes. Als een paard werkelijk na een paar dressuurproeven op concours maanden rust nodig heeft is er meer aan de hand. Ik snap ook niet dat men hier in trapt.
Het zijn echte dressuursmoesjes.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:06

Anoniem schreef:
fleurtjeuh schreef:

En die springpaarden dan. Die hebben het echt vele malen zwaarder dan een dressuurproefje van 6 minuten. Dikke parcoursen van meer dan 1.60 meter soringen en dat een aantal dagen achter elkaar is echt een belasting maar niet die paar dressuurproefjes. Als een paard werkelijk na een paar dressuurproeven op concours maanden rust nodig heeft is er meer aan de hand. Ik snap ook niet dat men hier in trapt.

Ik hoop echt dat je sarcastisch bent nu :')

Niemand zegt toch dat Valegro rust nódig heeft? Hij krijgt het gewoon. Niets mis mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:09

Dit is helemaal niet zo vreemd. Ze zijn altijd supervoorzichtig geweest met dit paard en terecht. Wat moet hij nu nog bewijzen?
Lekker rustig aan toewerken naar Rio 2016 en dan met pensioen. Prima plan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:09

En al had hij dat wel, wat dan nog? Zijn ze toch niet verplicht te melden? Ik snap de keuze overigens wel: hij heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:11

Dressuurproef"je" van zes minuutjes??? Dit paard loopt geen basissport hoor.

Top sportpaarden worden voor de topsport getraind en al die oefeningen die ze moeten doen zijn ook zwaar en moeten thuis getraind worden. De springpaarden springen alleen op concours en zo zijn de verschillen echt niet zo groot.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:21

Juist blij dat ze zich door dit soort dingen weten te onderscheiden!
Hopelijk zal het bij meer de denkwijze veranderen, meer welzijn op 1 ipv. de sport op 1.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:23

En daarnaast lijkt het me logisch dat Charlotte haar pijlen ook op andere jongere paarden richt.
Ze heeft aan Valegro een absoluut toppaard, maar het is momenteel ook haar enige echte toppaard. Ze verkeert nog niet in de luxepositie waar bijvoorbeeld Edward Gal, Isabell Werth of Hans Peter Minderhoud in verkeren, die meerdere GP paarden hebben lopen die in de medailles meelopen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:42

Anoniem schreef:
fleurtjeuh schreef:

:') _O- _O- _O- hij hoeft geen F-proefje te lopen hoor, maar een niveau van de dressuursport waar jij alleen nog maar van kan dromen.
En niemand zegt dat ie rust nodig heeft en dan ie maar gewoon 5 maanden het land in gegooid word.
Als we de bokt-wiki mogen geloven is Valegro nu 13 jaar oud.

vergeet niet dat hij in 2013 ook al een wedstrijdpauze van een paar maanden heeft gehad en dit dus echt niet een stom dressuursmoesje is ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:58

Ayasha schreef:
jeetje Gast5428 ben je daar weer met je springpaarden-argument?
Al houden ze hem thuis omdat z'n staart te kort geknipt is door een beginnende groom. Dan nog is dat hun goed recht.

Inderdaad... :') Wat is er gebeurd met je verhaal dat je er regelmatig op bezoek bent? Jij, als insider, moet toch meer weten hiervan.......

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:17

Anoniem schreef:
fleurtjeuh schreef:

Heb je nou echt niks beters te doen? Dat je geen fan bent van Charlotte is inmiddels wel duidelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:30

Sneue reacties weer hier -O- .
Blijkbaar is mijn menig niet soft genoeg. Willen jullie echt alleen maar pennyteut horen?
Een paard een jaar thuis houden omdat hij straks 3 proefjes moet lopen in Rio is echt te zot voor woorden.
Maar prima als jullie dat willen geloven :+ . Jullie je mening en ik de mijne.
En dat ik geen fan ben van Charlotte slaat werkelijk nergens op. Alleen ben ik en kijk ik een stuk reeël naar paardenzaken dan de meesten hier.
Charlotte heeft het laatste anderhalf jaar veel progressie geboekt met Valegro en is wanneer ze in vorm is de beste combinatie op dit moment. Maar blijkbaar denken jullie omdat ik niet zoals de meesten hier iedereen napraat maar zelf nadenk en mijn ideeën ventileer dat ik maar meteen geen fan ben.
Zelf nadenken en goed lezen wat ik schrijf doet echt geen zeer hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:32

En dan nog Gast5428: waarom zijn ze verplicht te melden waarom Valegro een pauze heeft? Omdat jij dat wilt weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:32

Nee. Hoezo?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:34

Er zit nogal een verschil tussen pennyteut en onzinnig gespeculeer..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:35

Maar wie zegt dat wij dat niet doen Gast5428? Ik zag ook wel dat 'ie in Aken niet op z'n best was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:38

Anoniem schreef:
Nee. Hoezo?

Je twijfelt aan de beweegredenen waarom het paard een pauze heeft. Maar maakt het iets uit waarom hij thuis blijft?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:39

Anoniem schreef:
Sneue reacties weer hier -O- .
Blijkbaar is mijn menig niet soft genoeg. Willen jullie echt alleen maar pennyteut horen?
Een paard een jaar thuis houden omdat hij straks 3 proefjes moet lopen in Rio is echt te zot voor woorden.
Maar prima als jullie dat willen geloven :+ . Jullie je mening en ik de mijne.
En dat ik geen fan ben van Charlotte slaat werkelijk nergens op. Alleen ben ik en kijk ik een stuk reeël naar paardenzaken dan de meesten hier.
Charlotte heeft het laatste anderhalf jaar veel progressie geboekt met Valegro en is wanneer ze in vorm is de beste combinatie op dit moment. Maar blijkbaar denken jullie omdat ik niet zoals de meesten hier iedereen napraat maar zelf nadenk en mijn ideeën ventileer dat ik maar meteen geen fan ben.
Zelf nadenken en goed lezen wat ik schrijf doet echt geen zeer hoor. :)

ja want ik sta op bokt echt bekent om mijn na-praat gehalte en nooit een afwijkende mening te hebben. :j
En waarom zouden ze hem niet thuis houden als zij daar nut van inzien (om eender welke reden)
Zij voeren die bok toch, dan mogen ze toch wel zelf weten of ze hem uit brengen of niet.