BWP merrie Qerly Chin overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

BWP merrie Qerly Chin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 19:15

http://www.bokt.nl / http://www.horses.nl
Ingezonden door Bokker Ketaki

Topmerrie Qerly Chin (Querly Chin) is overleden op 22 jarige leeftijd. De BWP merrie was een dochter van Chin Chin en heeft veel goede springpaarden gebracht. Dochter Exquis Walnut de Muze is waarschijnlijk de bekendste nakomeling in Nederland.

Naast het voortbrengen van goede nakomelingen liep de merrie zelf ook op het hoogste niveau onder de Zwitser Christophe Barbeau. Ze genoot van haar pensioen op Haras des M. Qerly Chin kreeg verschillende nakomelingen door middel van embryo transplantatie en hielp de fokkerij van Joris den Brabander op de kaart te zetten.

Behalve de bekende dochter Exquis Walnut de Muze, behoren Narcotique II, Narcotique IV, Walnut, Werly Chin en Walloon ook tot haar kinderen en liepen allen op Grand Prix niveau. De merrie is grootmoeder van onder anderen Farfelu de la Pomme, Sea Coast Ferly, Querlyber Hero, Falaise de Muze en I'm Special de Muze, en is ze overgrootmoeder van Sterrehof's Ushi.

Rose123

Re: BWP merrie Querly Chin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:37

Sterkte voor de eigenaren,

Jammer dat zo'n goede merrie op een redelijk jonge leeftijd is overleden. Ik ben wel nieuwsgierig wat de oorzaak ervan is geweest.

s0173957

Re: BWP merrie Querly Chin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:18

Kaitlyn

Re: BWP merrie Qerly Chin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:11

Vreselijk jammer, heeft geweldige nakomelingen!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:13

Rose123 schreef:
Sterkte voor de eigenaren,

Jammer dat zo'n goede merrie op een redelijk jonge leeftijd is overleden. Ik ben wel nieuwsgierig wat de oorzaak ervan is geweest.

Ik wil 22 jaar nou niet bestempelen als redelijk jong...