Gentleman (Boreas x Lucky Boy XX), de 27-jarige keurhengst van Mulkens Horses uit Schijndel, is donderdagavond 8 oktober overleden. Tijdens de laatste controleronde werd hij in zijn stal dood aangetroffen. Hij stierf een natuurlijke dood.
De donkerbruine keurhengst heeft niet alleen zelf in het 1.60m gepresteerd, een groot aantal van zijn nakomelingen loopt 1.50 en 1.60 concoursen. Nakomelingen van Gentleman vallen op door hun veelzijdige sportaanleg met zowel goede basisgangen als bovengemiddelde springaanleg.
Gentleman laat enkele goedgekeurde zonen na, zoals Kid Gentleman (Old.) die zelf ook in het 1.60 werd uitgebracht, Legend (KWPN NA), Larines (AES) en Gaudi (Old.). Naast springpaarden leverde de hengst ook dressuurpaarden, waarvan er twee in de Grand Prix lopen.
Aah wat jammer, ik had het al gehoord en het was echt een stoere. Ik ben blij hem echt gekend te mogen hebben. Heb keer mijn merrie gedekt met hem, maar dit prachtige veulen heeft helaas niet lang mogen leven. gentleman heeft wel oud mogen worden.