Henk Frederiks wint Grote Prijs van Salland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Henk Frederiks wint Grote Prijs van Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 17:16

http://www.knhs.nl

Henk Frederiks won zondagmiddag in Mariënheem de eerste internationale tweesterren Grote Prijs van het indoorseizoen en ook de eerste Grote Prijs, die hij met zijn merrie Corina (v.Verdi) reed. “Dit was super. Het was een pittige Grote Prijs”, aldus de winnaar.

Slechts vier – allen Nederlandse – combinaties plaatsten zich vanmiddag voor de barrage van de Roelofsen Horse Trucks Grote Prijs van Salland over een parcours van 1.45m. “Het was een pittige Grote Prijs. Het is de eerste keer binnen en daar moeten veel paarden weer aan wennen. De hindernissen stonden niet hoog, maar wel breed en de hindernissen kwamen snel achter elkaar”, vertelt winnaar Henk Frederiks over het basisparcours. “Ik wil toch mijn complimenten maken aan parcoursbouwer Quintin Maertens. Overal in het parcours werden de fouten gemaakt.”

Ben Schröder en Urban Hero beten het spits af in de barrage, waarin alle vier wederom geen springfouten maakten. In een scherpe wending kwam de ervaren schimmel even stil te staan wat tijd kostte (vierde in 36.15 seconden). De op dit niveau onervaren Leonie Jonkers reed ruimere wendingen met de zeer goed springende Brazzaville en verbeterde de tijd van Schröder. Leonie werd derde met precies 36 seconden op de klok na haar barragerit. “Ik reed als derde in de barrage en had de scherpe wending van Ben niet gezien”, aldus Henk Frederiks. “Toen ik binnen kwam draven zag ik wel dat ik daar voorlangs de hindernis kon gaan. Corina is niet het aller snelste paard, maar ik kan haar in de wendingen wel kort draaien. Daar hebben we onze winst gepakt. Dit was super”, klinkt het tevreden uit de mond van Frederiks, die vorige maand met zijn eerste paard Ben B de driesterren Grote Prijs van Wilkow won. Routinier Peter Geerink moest 0.66 seconden toegeven op de tijd van Frederiks en werd zodoende tweede met Another Pleasure.

Henk Frederiks is enthousiast over de achtjarige merrie waarmee hij won: “Corina liep vandaag haar eerste Grote Prijs. In alle ‘dikke proeven’ die ik met haar heb gereden heeft ze in de prijzen gelopen. Het is een super fijne merrie om te rijden. In het begin zat haar grote lichaam haar nog iets in de weg. Ze heeft onbegrensd vermogen. Mijn tante heeft haar gefokt en ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en vanaf het begin op stal gehad.”

CarinaR

Re: Henk Frederiks wint Grote Prijs van Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:12

Ja echt super!
Nogmaals, gefeliciteerd als je dit leest Henk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:20

leuk hoor, heel speciaal ook als je zo'n merrie al van jongs af aan hebt, gefeliciteerd!

celine14

Re: Henk Frederiks wint Grote Prijs van Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:54

Gefeliciteerd! Gaaf!
Is een nichtje van mijn merrie, interessant voor de fokkerij!