New Jersey: Dierenbescherming rukt uit voor...modelpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

New Jersey: Dierenbescherming rukt uit voor...modelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 09:55

bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

De dierenbescherming van New Jersey (Verenigde Staten) kreeg een klacht binnen over een paard dat dagenlang aan een omheining vastgebonden stond en niet bewoog. De zaak kreeg een onverwachte wending: het arme dier bleek eigenlijk een beeld van glasvezel te zijn.

Voorzitter Rick Yocum zegt: "Toen we ter plaatse waren, ontdekten we dat het paard eigenlijk een beeld was. Alles was dus in orde, we konden erom lachen." Yocum deelde het verhaal op de Facebookpagina van de organisatie, maar niet om iemand in verlegenheid te brengen: "We willen iedereen bedanken die om dieren geeft en onze organisatie contacteert als ze zich zorgen maken om een dier."

In juni deed zich in Schotland een vergelijkbaar geval voor: daar was een levensgrote ezel uit glasvezel, genaamd Joshua, het onderwerp van een klacht voor verwaarlozing. Arme Joshua werd in de achtertuin van een huis gehouden en was zonder schuilmogelijkheid vastgebonden aan een omheining. De Schotse dierenbescherming onderzocht de zaak en verklaarde dat Joshua's verzorgers 'modeleigenaren' waren. Joshua's eigenaars zeiden toen: "We hadden vroeger twee ezels en kochten Joshua als aandenken. Hij springt in het oog en heeft de afgelopen jaren in veel kerstspelen gefigureerd."

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:09

:D heerlijk dit, dan sta je als beschermer toch een beetje voor joker. Mag hopen dat je het verschil ziet tussen echt of nep. Maar goed dat er voor gebeld is toch, :j

Toralone

Re: New Jersey: Dierenbescherming rukt uit voor...modelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:33

Geniaal verzonnen :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:03

toch is zo een paard een uitkomst voor veel mensen die nu een levende hebben en er niet voor zorgen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:28

Waarom kijken zulke mensen niet fatsoenlijk? Waarom communiceren ze niet even met de eigenaar? Zo dom om hiervoor de politie gebeld te hebben.

Als kind had ik een geit voor bij de pony. Overdag stond Bertie aan een longeerlijn om een paar heen, een stukje gemeente gras kort te houden. Omdat Bartje een nikkelallergie op de sluiting van zijn halsband had, hadden we daar een nepbontje omheen gedaan. Lekker zacht dus. Nou waren er mensen die het bontje verwarde met verband en aangifte deden van een gewonde geit. Gelukkig kon de politie ook om de stommiteit van dat volk lachen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:55

Ik vind de foto er bij ook wel geniaal (staat op facebook).

Bij ons in de buurt is een aantal jaar geleden de dierenambulance gebeld, ivm zwanen die vast gevroren waren in een meertje. Dit waren ook nepzwanen..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:34

Schoentje schreef:
Waarom kijken zulke mensen niet fatsoenlijk? Waarom communiceren ze niet even met de eigenaar? Zo dom om hiervoor de politie gebeld te hebben.

Mja, dat vraag ik me wel vaker af. Kijken en zelfstandig nadenken is, geloof ik, nog best heel moeilijk.

Aan de ene kant vind ik dit berichtje wel ernstig hilarisch maar aan de andere kant laat het wel weer zien dat mensen écht niet nadenken voordat ze de muil open trekken.

In die dik tien jaar dat ik nu vzpaard heb kan ik een boek vol schrijven over alle onzinnige opmerkingen en onnodige bezoekjes van politie, dierenpolitie, dierenambulances en dierenbescherming. De laatste dierenbeschermingmeneer die op visite kwam verzuchtte ook al dat het erg fijn zou zijn als mensen niet voor elke scheet die een dier laat zouden bellen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:36

Geweldig :D

Laatst ook met een politieagent. Die dacht een kind in een auto te zien, ruitje ingetikt, bleek het een pop te zijn :+

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:23

Schoentje schreef:

Nou nou, niets mis met een beetje sociale controle hoor.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:31

Sociale controle is meer dan klikken als je iets denkt te zien, communicatie is daar bijvoorbeeld een onderdeel van. Deze klikkers zijn duidelijk niet in de buurt van het paard geweest en hebben zeker niet gecommuniceerd met de eigenaren. Wat ik trouwens heel raar vind als je denkt dat een paard al een aantal dagen zonder eten en drinken vastgebonden staat.
Het zou de politie een hele hoop werk schelen als mensen zelf een beetje zouden nadenken in zo'n situatie.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:36

Schoentje schreef:
Sociale controle is meer dan klikken als je iets denkt te zien, communicatie is daar bijvoorbeeld een onderdeel van. Deze klikkers zijn duidelijk niet in de buurt van het paard geweest en hebben zeker niet gecommuniceerd met de eigenaren. Wat ik trouwens heel raar vind als je denkt dat een paard al een aantal dagen zonder eten en drinken vastgebonden staat.
Het zou de politie een hele hoop werk schelen als mensen zelf een beetje zouden nadenken in zo'n situatie.

Kon natuurlijk ook dat het langs een snelweg oid was, dat mensen het wel van ver zagen maar niet direct in de buurt kwamen, of niet weten hoe ze er moesten geraken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:49

wel goedkoop paardje zo ;) haha wel geweldig, had t gezicht willen zien van diegene die belde en dit dan achteraf hoorde/las. Maar zoals men zeg, beter te veel bellen als 1 keer te laat !

Atlanta17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:08

Wel een onderhoudsvrij paard.