Engelsen beschilderen pony's met reflecterende verf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Engelsen beschilderen pony's met reflecterende verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 17:00

http://www.bokt.nl / http://www.theguardian.com

Pony's in Dartmoor krijgen voortaan een streep reflecterende verf op de vacht om hen te beschermen tegen nachtelijke aanrijdingen met voertuigen.

Dit hebben de Engelsen besloten nadat afgelopen jaar al 60 dieren zijn doodgereden op de Devon Moor wegen. Door de reflecterende verf op de vacht te schilderen zullen de pony's beter zichtbaar zijn voor automobilisten.

Het idee is afgeleid van een Scandinavisch ontwerp waarbij het gewei van rendieren behandeld is met "glow in the dark" verf. Niet alleen de pony's zullen de verf op hun vacht krijgen, ook ander vee als schapen zal hiermee beschermd worden tegen aanrijdingen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:13

Jeetje ben ik de enige die denkt: Ik zou al na vijf doden even achter mijn oren krabben := ??
Laatst bijgewerkt door Hackie op 02-10-15 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Engelsen beschilderen pony's met reflecterende verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:23

Goedzo! Maar idd, kon dat niet wat eerder bedacht worden?
En hoe lang blijft die verf er op zitten?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:44

Ergste is nog dat die verf al een tijde bestaat. Ik verkoop het al maanden. Dus die optie was er al langer. Volgens mij overlijden er al jaren pony's in dat gebied. Ik meen me zeker al eerdere berichten te herinneren waarin zulke hoge aantallen werden genoemd.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:16

Noem mij maar blond maar waarom lopen die pony s op de weg? En hebben ze daar geen hekken, straatlantaarns en lampen op auto s?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:21

Dieren zijn semiwild en lopen daar vrij rond. En ja autos hebben lichten maar net als hier op bv de veluwe steken reeen of zwijnen over. En daar helpen lichten weinig tegen als ze donker zijn. Koplampen reflecteren waardoor je ze beter ziet staan.

En straatlantaarns in de vrije natuur. Nee die staan er niet gelukkig.

Slim idee maar eerst alles even te pakken krijgen. Bij elanden zal dat helemaal anders liggen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:26

Natalie36 schreef:
Noem mij maar blond maar waarom lopen die pony s op de weg? En hebben ze daar geen hekken, straatlantaarns en lampen op auto s?

Zoals gezegd, semi wild zijn ze, ze lopen daar dus los en het is bepaald geen klein gebied. Er is ook geen centraal meldpunt als er weer eens een langs de weg gevonden wordt. Want niet alle automobilisten zijn zo beleeft of achter zich op te ruimen of te melden.
For your information Nathalie, die systeem bestaat ook voor de camargepaarden in Frankrijk, en in het New Forrest in het zuiden van Engeland.. (is meteen je algemene kennis weer gefixt :+ )

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:33

mrie schreef:
Natalie36 schreef:

Zoals gezegd, semi wild zijn ze, ze lopen daar dus los en het is bepaald geen klein gebied. Er is ook geen centraal meldpunt als er weer eens een langs de weg gevonden wordt. Want niet alle automobilisten zijn zo beleeft of achter zich op te ruimen of te melden.
For your information Nathalie, die systeem bestaat ook voor de camargepaarden in Frankrijk, en in het New Forrest in het zuiden van Engeland.. (is meteen je algemene kennis weer gefixt :+ )

Bij ons zijn er ook wilde ezels, maar die hebben (ook pas sindskort hoor) allemaal een eartag die reflecteerd, werkt erg goed :D

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:47

Hoop van harte dat het het aantal aanrijdingen zal verminderen :j
Echter als er een dier de weg op rent of loopt vanuit bebossing helpt reflectiemateriaal niet meer :n

Iemcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:52

Afbeelding
We zijn vorig jaar in Wales op vakantie geweest en daar lopen ze inderdaad zo over de weg en de plaatselijke bevolking knort er zo met 80 km tussen door :(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:16

mrie schreef:
Want niet alle automobilisten zijn zo beleeft of achter zich op te ruimen of te melden.

Al eens gezien wat een ree of wild zwijn met een auto doet? Ik geloof niet dat een automobilist zomaar wegloopt bij een total loss wrak, en zelf wegrijden zal toch moeilijk worden als je een paard goed raakt.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:38

Rofah schreef:
Hoop van harte dat het het aantal aanrijdingen zal verminderen :j
Echter als er een dier de weg op rent of loopt vanuit bebossing helpt reflectiemateriaal niet meer :n

Klopt maar daarom zou je in dat soort gebieden ook niet hard moeten (willen) rijden.

Hier zijn ook vaak ongelukken geweest, als je een ezel op je motorkap krijgt, dan is je auto echt wel total loss hoor.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:50

Dit was vorig jaar ook al op bokt nieuws?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:13

oomens schreef:
mrie schreef:
Want niet alle automobilisten zijn zo beleeft of achter zich op te ruimen of te melden.

Al eens gezien wat een ree of wild zwijn met een auto doet? Ik geloof niet dat een automobilist zomaar wegloopt bij een total loss wrak, en zelf wegrijden zal toch moeilijk worden als je een paard goed raakt.

Vaak, maar ik heb nog meer beesten gezien zonder autowrak er bij. Ze worden namelijk niet altijd vol geraakt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 08:05

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:55

Ik ben deze zomer daar geweest. Ik hield ook mijn hart vast als de kudde in galop zo de weg over ging.
Sommige automobilisten reden daar ook erg hard, ook door de dorpjes waar de toeristen ook op de weg liepen.
Blij dat ze er nu eindelijk wat aan gaan doen.

Zo liepen de Dartmoor pony's gewoon over de weg:

Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:00

Even of topic hoor, maar ik zat vandaag met mijn paard in precies dezelfde situatie. een overstelende groep reeen van rechts. Het was maar goed dat ik een groepje fietsers kon waarschuwen want anders was het mis gegaan op het fietspad. Kunnen we die reeen niet allemaal een belltje geven zodat we ze aan horen komen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:53

hoe vreemd t misschien klinkt, ik vind t wel een uitkomst. Mits t verf ook niet schaadt voor de dieren. Tegenwoordig moet je met aller lei toeters en bellen de straat op als je met je paard ergens moet over steken. Autos kijken gewoonweg niet uit...