Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geweldigIbbel schreef:Whaha. En ze geloven dat dat gaat werken? Andreas gaat braaf iedere dag een filmpje maken van 30 minuten keurig trainen, en daarna gaat de camera uit. Wie gaat in hemelsnaam controleren of-ie ál z'n trainingsminuten op film gaat zetten?
xxCYNNxx schreef:Ibbel schreef:Whaha. En ze geloven dat dat gaat werken? Andreas gaat braaf iedere dag een filmpje maken van 30 minuten keurig trainen, en daarna gaat de camera uit. Wie gaat in hemelsnaam controleren of-ie ál z'n trainingsminuten op film gaat zetten?
Of anders rijd de stalruiter het gros van de trainingen wel...zogenaamd. Zie het tegendeel maar eens te bewijzen; eigen terrein is tenslotte altijd nog eigen terrein, dus ongewenst publiek is vrij makkelijk buiten de deur te houden.
mylittlejoy schreef:Waarom niet gewoon standaard bij Internationale wedstrijden een paar camera's op de inrijbaan? Als er dan schokkende foto's voorbij komen, kan zo door de organisatie terug gekeken worden of er sprake was van grof handelen.
koos2015 schreef:Wel helemaal eens met de laatste zin. Ingrijpen op dat moment is het beste. En ik snap niet als je dit ziet en het walgelijk vind, je foto's maakt en naar huis gaat om ze online te zetten. Maak wat foto's als bewijs en spreek een official aan.
madelein schreef:Er wordt in ieder geval niet zomaar over heen gestapt. Of het effect heeft zal een tweede zijn, maar hij weet in ieder geval dat er op hem gelet wordt.
Het punt is dat er nu geen sancties opgelegd konden worden nav die fotoserie een aantal weken terug. Hij kon niet meer materiaal overleggen en dus is er van beide kanten te weinig bewijs.
Meneer is nu verplicht om filmmateriaal te kunnen overhandigen als er weer zoiets voor doet, zo niet kunnen er dus door deze regel wel sancties opgelegd worden.
Alleen maar een goede ontwikkeling lijkt me!
janderegelaa schreef:Aan de andere kant zou het ook beter zijn als de klagers óók videobeelden overleggen voortaan in plaats van foto's.

janderegelaa schreef:Ik ben blij dat de Deense Hippische Federatie erkend dat fotobewijs te summier is. Ik ben van mening dat zowel voor- en tegenstanders hier té selectief mee om kunnen gaan. Ik zou er ook voor pleiten om bij álle wedstrijden op dit niveau een camera mee te laten draaien. Dan is het voor iedereen duidelijk en kan een eventuele tuchtcommissie de beelden gewoon terugkijken.
Dandy schreef:janderegelaa schreef:Ik ben blij dat de Deense Hippische Federatie erkend dat fotobewijs te summier is. Ik ben van mening dat zowel voor- en tegenstanders hier té selectief mee om kunnen gaan. Ik zou er ook voor pleiten om bij álle wedstrijden op dit niveau een camera mee te laten draaien. Dan is het voor iedereen duidelijk en kan een eventuele tuchtcommissie de beelden gewoon terugkijken.
Janderegelaa, ik ben het deels met je eens hoor, 1 foto op een slecht moment zegt bijv. niets over een manier van trainen. Op die manier zou je van iedere ruiter wel een slecht moment kunnen vinden.
Maar in een reeks van 60 foto's zie je toch gewoon dat dit niet moet kunnen ? Zelfs al zou het paard super dwars geweest zijn en/of aan de kletter willen gaan, dan krijg je toch nog heeeele andere beelden dan deze ?
Dat van die camera's is wel een goed idee !
anneliesdj schreef:Ik heb toch echt iets anders gelezen.
En wel dat de hippische federatie van mening is dat foto's een momentopname is, de aanwezige steward kan geen duidelijkheid geven en er is geen videomateriaal.
En ik heb begrepen dat hij alleen zijn actie's op wedstrijden moet gaan filmen, als de kans er is dat iemand foto's maakt. Dus puur om te zorgen dat áls er weer foto's opduiken, er ook een filmpje is wat uitsluitsel kan geven.
http://www.horses.nl/sport/dressuur-spo ... met-video/
Ik vind dat bokt de laatste tijd wel veel slechte vertalingen en onduidelijke artikelen linkt.
Waarom niet gewoon van een nederlandse site?
mylittlejoy schreef:Waarom niet gewoon standaard bij Internationale wedstrijden een paar camera's op de inrijbaan? Als er dan schokkende foto's voorbij komen, kan zo door de organisatie terug gekeken worden of er sprake was van grof handelen.