Dieven laten zes paarden vrij bij stelen van vrachtwagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Dieven laten zes paarden vrij bij stelen van vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 11:12

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Een recentelijk verbouwde paardenvrachtwagen die gevuld was met materiaal en paspoorten is gestolen in het Britse Oxfordshire.

De dieven braken 's nachts in op de privéstal van Roger en Sarah Edmunds. De hekken werden afgebroken zodat de inbrekers het terrein konden betreden, en zes paarden werden vrijgelaten. "De dieven zijn achterom gekomen zodat ze niet op de bewakingscamera's te zien waren, en zijn door het weiland gereden. Op dinsdagmorgen kwamen wij aan en troffen wij paarden in paniek aan. Het duurde ons drie uur om alle paarden te kalmeren, een kreeg zelfs bijna koliek. Ze hadden zo het spoor op kunnen lopen."

De gestolen vrachtwagen werd enkele dagen later uitgebrand aangetroffen langs een weg. De ombouw was van het chassis gehaald, en het stel hoopt dat ze deze nog terug kunnen vinden. De vrachtwagen was meer dan 10.000,- Britse pond waard. "Ik heb vijf jaar moeten sparen voor deze vrachtwagen en we hebben de afgelopen vier jaar aan de vrachtwagen gewerkt om deze in nieuwstaat te krijgen. " aldus Sarah. "Ik ben vooral blij dat geen van de paarden gewond is geraakt, alhoewel ze nog wel wat gestrest zijn."

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:28

er klopt alleen iets niet ;) In t artikel staat: "it took us three hours to calm them down, one was close to colicking.”

Wel belachelijk hoor... hoppa vrachtwagen weg, uit elkaar halen en die foto van de uitgebrande "vrachtwagen"... pff

HaKuNaMaTa

Re: Dieven laten zes paarden vrij bij stelen van vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:02

Heftig nieuws weer.. Pfff

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:00

Mioux schreef:
er klopt alleen iets niet ;) In t artikel staat: "it took us three hours to calm them down, one was close to colicking.”

Wel belachelijk hoor... hoppa vrachtwagen weg, uit elkaar halen en die foto van de uitgebrande "vrachtwagen"... pff

Aangepast!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:49

Voor hetzelfde geld waren het een hengst en een aantal merries die de boel op stelten hebben gezet.

Of een aantal merries en ruinen die normaal in twee groepen werden gehouden. Reken dan maar dat dat problemen op kan leveren in zo'n situatie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:50

kippetje schreef:
Voor hetzelfde geld waren het een hengst en een aantal merries die de boel op stelten hebben gezet.

Of een aantal merries en ruinen die normaal in twee groepen werden gehouden. Reken dan maar dat dat problemen op kan leveren in zo'n situatie.

nou inderdaad...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 05:38

Ik vind het ook wel een beetje een raar bericht hoor. Ook de opmerking dat er 1 bijna koliek had. Ik vraag me af hoe dat eruit ziet.....

Maar blijft allemaal natuurlijk flink waardeloos.

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:16

Misschien hebben die mensen gezien dat het er bij een paard uizag dat ze koliek ging krijgen aan het gedrag (omkijken naar buik o.i.d.) en zijn ze er direct mee gaan stappen, zoiets kan ik me voorstellen.
In ieder geval vreselijk om mee te maken en gelukkig is het niet erger afgelopen.