Embryo van Sisther de Jeu verkocht voor €22.000,-

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Embryo van Sisther de Jeu verkocht voor €22.000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 17:40

http://www.bokt.nl

Via de veilingswebsite http://www.embryoauction.com is de embryo uit een combinatie van Sisther de Jeu en Duitse topvererver Fürstenball verkocht voor maar liefst €22.000,-.

Embryo Auctions is een online platform met beste embryo's die de Europese sportpaarden fokkerij te bieden heeft. Wekelijks worden er embryo's aangeboden van top hengsten, uit goede moederlijnen, waarbij prestatie hoog in het vaandel staat. De website is nog maar kort actief, maar toch al erg succesvol gebleken met prijzen ruim boven de €10.000,- uitkomen voor de meeste verkochte embryo's.

Het voormalige Grand Prix-paard van Edward Gal werd na enig blessureleed begin 2013 teruggetrokken uit de sport en door eigenaresse Emmy de Jeu ingezet voor de fokkerij, via embryotransplantatie werden er enkele embryo's succesvol geplaatst in draagmoeders. Zo werden er in 2014 vijf veulens van de Gribaldi-dochter geboren, van de hengsten Charmeur, Jazz en Glock's Zonik. In 2015 gaf de zestienjarige merrie vier veulens, dit maal van de hengsten Dante Weltino, Governor, Negro en Glamourdale.

Op http://www.embryoauction.com staat ook nog een embryo te koop van Dante Weltino, uit de moeder van Duvals Capri Sonne Jr., die onder Dinja van Lieren zeer succesvol was in de jonge paarden competities tot en met de Lichte Tour.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:19

Oké ik weet toch nog niet wat ik hier van moet vinden. Een paard is gemaakt om 1 veulen per jaar te krijgen dus dan halen we maar een embryo eruit en proppen we die in een andere merrie. :Y) Wel mooi dat de ontwikkelingen zo ver zijn dat dit kan maar of ik er blij van word is het tweede :+

PreciousViva

Re: Embryo van Sisther de Jeu verkocht voor €22.000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:44

Ik vind dit nog wel kunnen, in tegenstelling tot het klonen van paarden. Dat vind ik dan weer het andere uiterste. Ik heb gezien hoe ze embryo's spoelen en deze in de nieuwe merries zetten. Heel delicaat werk, echt vakwerk! Mooi om te zien :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:01

Embryo transplantatie is zo ontzettend normaal aan t worden !
Wij hadden dit jaar ook 5 draagmerries erbij , bij onze eigen merrie s
Spreek van wij een onze maar bedoel de dieren van mijn baas .
Maar ze voelen zo mij

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:05

Die prijzen zijn niet hoger dan op andere veilingen. Die van Sister is een uitschieter maar nog niet bijzonder. Bedenk er bij dat je ook een paar duizend kwijt bent aan sperma, dierenarts, draagmoeder. Dan gaan de embryo's uiteindelijk niet duurder weg dan als dat veulen al geboren zou zijn. Misschien zelfs goedkoper.

1800 + btw voor het sperma
500 spoelen en implanteren
1750 draagmerrie huur
Additionele dierenartskosten
Paar maanden stalling draagmerrie

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:56

Timo schreef:
Het voormalige Grand Prix-paard van Edward Gal werd na enig blessureleed begin 2013 teruggetrokken uit de sport en door eigenaresse Emmy de Jeu ingezet voor de fokkerij, via embryotransplantatie werden er enkele embryo's succesvol geplaatst in draagmoeders. Zo werden er in 2014 vijf veulens van de Gribaldi-dochter geboren, van de hengsten Charmeur, Jazz en Glock's Zonik. In 2015 gaf de zestienjarige merrie vier veulens, dit maal van de hengsten Dante Weltino, Governor, Negro en Glamourdale.

.

Zoiets heet gewoon ordinaire "bio"-industrie.. Komt nog wel onder de categorie "plofkip"

Ik ben benieuwd of de kinderen ook zo'n zenuwlijders zijn als enkele in de familie

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:50

Welnee, met koeien is het bioindustrie omdat je daar in 1 keer veel meer embryo's spoelt en dat kan bij paarden niet. De merrie heeft er geen last van en blijft mooi. En loopt zelf verder geen risico.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:11

Het is te hopen dat de draagmerrie er zwanger van raakt, anders is het een dure 2 weken wachten geweest ;) .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:28

janderegelaa schreef:
Welnee, met koeien is het bioindustrie omdat je daar in 1 keer veel meer embryo's spoelt en dat kan bij paarden niet. De merrie heeft er geen last van en blijft mooi. En loopt zelf verder geen risico.

Mengele zou in zijn vuistje lachen |(

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:34

Ik had het leuk gevonden als sisther zelf ook een veulen aan de voet zou mogen hebben.