IJsbrand Chardon wil best verliezen van zijn zoon *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

IJsbrand Chardon wil best verliezen van zijn zoon *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 17:05

http://www.omroepwest.nl

Al drie keer op rij won Bram Chardon het WK pony vierspannen, maar hij heeft zijn ultieme doel nog niet bereikt. Hij stapt over van pony's naar paarden en gaat de strijd aan met zijn vader IJsbrand. IJsbrand Chardon is meervoudig wereldkampioen vierspannen voor paarden.
Begin september won Bram voor de derde keer op rij een gouden plak. Deze keer was het voor hem extra bijzonder, want het WK vond plaats in Breda. Al die medailles behaalt Bram niet zomaar. 'Ik train zeven dagen per week. maar dat is ook wel nodig', vertelt hij.

Na drie keer goud is Bram op zoek naar een nieuwe uitdaging. Hij verruilt de pony's voor paarden en gaat de strijd aan met zijn vader IJsbrand Chardon, die meerdere keren het WK vierspannen voor paarden won. 'Maar als we tegen elkaar moeten, dan zijn we collega's en geen concurrenten hoor', vertelt IJsbrand lachend. 'Ik wil best verliezen, maar alleen van mijn zoon.'

Of Bram volgend jaar al mee kan doen aan het WK vierspannen voor paarden weet hij nog niet, maar hij is in ieder geval hard aan het trainen.

Zie ook:
[VN] Cees Meeuwis nieuwe voorzitter Outdoor Brabant