Verslag KNHS - Enduranceforum 3 september 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Verslag KNHS - Enduranceforum 3 september 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 13:57

https://www.knhs.nl

Op donderdag 3 september 2015 kwam het enduranceforum weer bijeen op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Wedstrijdreglement
Tijdens de vergadering besprak het enduranceforum een aantal punten die vastgelegd zijn in het Wedstrijdreglement Endurance. Zo sprak het forum over een voorstel dat was gemaakt voor een andere klassenindeling. Het forum concludeert dat er nu geen noodzaak is om de klassenindeling te herzien, omdat de wijzigingen die begin 2015 zijn ingegaan er ook voor zorgen dat doorstroom makkelijker kan plaatsvinden. Daarnaast zijn er andere voorstellen voor reglementswijzigingen gedaan. Deze voorstellen worden in de komende periode verder uitgewerkt en komen de volgende vergadering terug op de agenda.

Jaarplan 2016
Na de nodige voorbereidingen hebben de forumleden tijdens de vergadering besloten tot een top 6 van acties, benoemd op basis van het beleidskader Endurance. Hiermee vormt het forum het jaarplan 2016.

Perspectieven en jeugd
Jarmila Lakeman was als gast aanwezig bij een van de vergaderpunten. Zij heeft een toelichting gegeven op de perspectievengroepen en het jeugdbeleid dat ingezet is. Er wordt op dit moment al veel gedaan. Samen met de KNHS Endurancevereniging gaat Jarmila kijken of het aanbod dat er op dit moment is voor een breder publiek toegankelijk gemaakt kan worden.

Kampioenschappen endurance
Het enduranceforum heeft de wens uitgesproken om een Hippiade-endurance op te zetten. Het forum wil onderzoeken of aansluiting van de endurance bij de Hippiade praktisch gezien mogelijk is. In de komende periode wordt samen met de forumleden onderzocht wat de mogelijkheden zijn binnen de bestaande opzet van de Hippiade.

TurdusMerula

Re: Verslag KNHS - Enduranceforum 3 september 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:03

Weinig inhoudelijk bericht als je niet enorm thuis bent in de endurancewereld volgens mij?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:25

TurdusMerula schreef:
Weinig inhoudelijk bericht als je niet enorm thuis bent in de endurancewereld volgens mij?

Maar als je niet thuis bent in de endurance, is het ook niet echt interessant ;-)

Dus gewoon een beetje verdiepen en je weet wellicht iets meer :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:52

Ok iets specifieker dan: ik volg endurance enigszins, vanaf de zijlijn, omdat ik benieuwd ben wat er met de sport gebeurd. Ik ben niet zo geïnteresseerd in alle 'drama' van afgelopen tijd maar vind de 'welzijnsgerelateerde' en 'etische' argumenten wel interessant - het moddergooien niet.

Dit topic is zo weinig concreet dat ik niet het idee heb dat het het lezen waard is...?

Dit topic staat op de voorpagina, maar is zo geschreven dat ik inderdaad verwacht dat enkel 'enduranceruiters' het zullen snappen en niet zozeer 'ruiters met eventuele interesse in endurance'.
En dat lijkt mij zonde. :)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:07

Het is ook niet echt enorm nieuws, dus inderdaad de moeite niet om het op de voorpagina te zetten.

En er staat inderdaad verder erg weinig in. Enige concrete is het punt van de Hippiade, heel benieuwd of dat gaat passen. Wel leuk om endurance dan onder een breder publiek onder de aandacht te brengen.
Al zullen de dressuurruiters niet zitten te wachten op een sprintfinish naast een dressuurring :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:16

Ah joh, dan geeft het impuls aan de endurance en gratis impuls voor de dressuurruiter :D