Charlotte Dujardin wint Britse nationale titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Charlotte Dujardin wint Britse nationale titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:01

bokt.nl / horseandhound.co.uk

De Britse dressuuramazone Charlotte Dujardin won op de Britse dressuurkampioenschappen zowel de kür op muziek als de Grand Prix en mag zich dus met recht Brits nationaal dressuurkampioen noemen. Charlotte loodste de negenjarige Barolo door zijn eerste kür, op de muziek van de film 'How to Train Your Dragon'. De combinatie haalde een score van 76,8%. Zaterdag scoorden Charlotte en Barolo al 72,9% in de Grand Prix, pas de derde GP ooit voor Barolo.

"Ik ben erg emotioneel, ik had niet verwacht dat Barolo dit zou kunnen neerzetten," zegt Charlotte over de ruin (v. Breitling W), die in het bezit is van Carl Hester en Ann Cohn. "We kochten hem toen hij zes was en hij kende letterlijk niets. Hij heeft erg snel geleerd, maar het ontbrak hem aan zelfvertrouwen."

De nationale titel was de kers op de taart voor Charlotte. Eerder werd ze met haar eigen paard Florentina eerste in de vijfjarigencompetitie. Bij de vierjarigen werd ze ook vicekampioen met MSJ Top Secret, een dochter van Totilas.

"Flora is erg licht en gemakkelijk te rijden, ik ben erg enthousiast over haar, maar ik moet mezelf eraan herinneren om het rustig aan te doen," zegt Charlotte, voor wie de titel bij de vijfjarigen bijna even veel betekende als de GP-titels. "Het is super om te winnen met een van mijn eigen paarden, waarover ik zelf kan beslissen. Ik kan niet wachten!"

eldora1

Re: Charlotte Dujardin wint Britse nationale titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:43

Ze verdient het! !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:51

Top !
Even die Top Secret gegoogeld....ziet er niet verkeerd uit ! := :~

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:07

Super! :D

Heb wel een vraagje, welke klasse rijden ze met de 4/5 jarige? Is dat ook iets als GP maar dan aangepast oid .. ?