WK Lanaken: Goud voor Doron Kuipers, brons voor Willem Greve

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

WK Lanaken: Goud voor Doron Kuipers, brons voor Willem Greve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:05

www.knhs.nl

Bij de vijfjarigen wist Doron Kuipers het goud binnen te slepen. De acht beste vijfjarige paarden van de 49 starts streden op Zangersheide in de barrage om de medailles. Willem Greve ging als derde starter aan de leiding met zijn lichtvoetige, atletische Formidable (Carambole x Calvados), die haar naam eer aan doet. Foutloos in 39.36 zette het duo uit Markelo op medaille koers.
Doron Kuipers is op tijd nauwelijks te kloppen. Ook met een vijfjarige niet. Kuipers klopte de tijd van Willem Greve met ruim twee seconden met de zeer sterk springende in België gefokte Kerswin van ’t Roosakker (Echo van Spieveld x Diamant de Semilly) van Stal Everse. “Kerwsin heeft vanaf dag 1 hier geen fout gemaakt. Hij is zo scherp. In de barrage heb ik gelijk vanaf hindernis 1 schuin gereden en de kortst mogelijke wendingen gemaakt en geprofiteerd van zijn grote galop”, lacht Kuipers met de sjerp over zijn rijjas. “Ik heb Kerwin twee keer eerder meegehad. Dit voorjaar heeft Mischa Everse hem een paar keer in Spanje gestart. Sinds kort heb ik hem van haar overgenomen. Dit is mijn derde keer op het WK in Lanaken en de eerste keer in de finale. Dat ik een medaille win is super en nog de mooiste kleur ook.”
Het zilver ging naar de Belgische ruiters Yves Vanderhasselt met Keops vd Begijnakker (Indoctro x Lux).

Uitslag WK Jonge springpaarden, vijfjarigen
1. Doron Kuipers (Mijnsheerenland), Kerswin van ’t Roosakker (v.Echo van Spieveld), 0 – 0, 37.33 sec
2. Yves Vanderhasselt (Bel), Keop vd Begijnakker (v.Indoctro), 0 – 0, 38.65 sec
3. Willem Greve (Markelo), Formidable (v.Calvados), 0 – 0, 39.36 sec