EK Para-Dressuur: Goede start in landenwedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

EK Para-Dressuur: Goede start in landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:40

http://www.knhs.nl

De eerste klap die Nederland heeft uitgedeeld in de landenproef van het EK Para-Dressuur in Deauville was al een daalder waard vandaag. Het Nederlandse team had winnaars in de grades Ib met Nicole den Dulk, in grade II met Rixt van den Horst en in grade IV met Frank Hosmar.

Rabo-Talent van het jaar Rixt van der Horst begon meteen met een landenproef met Uniek N.O.P. gewaardeerd met een ferme 72,618%. De aanleuning was de hele proef door erg mooi. In de slangenvolte – eerder wel eens goed voor een 10 – maakte Gribaldi-zoon Uniek even een schijnbeweging, maar het was altijd nog een ruime 7. "Ik had een fijn gevoel in de proef, Uniek en ik zijn echt vooruit gegaan", zei Van der Horst blij. "Een fijne start die vertrouwen geeft aan de rest van het team", vond bondscoach Heuitink. En zo was het ook. De vroege start van Van der Horst bleek de winnende score van grade II.

De volgende Nederlandse start was die van Nicole den Dulk met Wallace N.O.P.. Zij reed als eerste van haar grade een hele fijne voorwaartse proef, beloond met maar liefst 73,120%. Het goede beeld met de fijne vloeiende overgangen werd door niemand verbeterd: ook winst in Grade Ib.

Frank Hosmar reed met Alphaville N.O.P. gecoacht door Adelinde Cornelissen een beheerste proef van een rijtechnisch hoog niveau: 74,0%. Het bleek ook goed voor de winst! Niet eerder won Hosmar op een kampioenschap de landenproef. "Alphaville is nu sterker en dat geeft zo’n fijn fundament. Dan kun je aan details werken, aan meer verzameling in overgangen bijvoorbeeld. Dat komt er nu uit!", zei Frank Hosmar.

Teamruiter Sanne Voets en Vedet PB N.O.P. in grade III hadden niet helemaal hun dag. "Ik voelde het al rond de ring", zei Sanne Voets, "Vedet sloot zich wat af. We zaten op een verschillende frequentie en daardoor ging het net niet. Ik wist niet hoe ik het kon verbeteren in de ring. Ik maak met Joyce Heuitink een verbeterplan voor morgen." De score was 69,684% (vijfde plaats), het streepresultaat vandaag voor het team.

Grade III werd gewonnen door de Duitse Hannelore Brenner met Women of the World met 71,424%. Lotte Krijnsen was de heldin van de dag in grade III. Met Rosenstolz had zij een fijne verrichting, met alleen een stuurfoutje in een uitgestrekte draf: 69,974% en een derde plaats. Krijnsen zei: "Dat mijn trainer Seth Boschman er is om te helpen, de mentale training vooraf van Sanne Beijerman, alles helpt. Ik had nu dat fijne totaalbeeld met een veer erin, iets wat op het NK in Ermelo maar niet wilde lukken. En dat hier op mijn eerste kampioenschap. Ik ben enorm blij."

Morgen staat de individuele test op het programma voor individuele medailles. Ook is dan na optelling van de resultaten van de landentest en de individuele test het teamresultaat bekend.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:26

wat een mooie prestaties zeg. :j :j *\o/* *\o/*