Duitsland: automobilist schiet koetsier te hulp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duitsland: automobilist schiet koetsier te hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 16:41

presseportal.de/bokt.nl

Een aanspanning bij het Duitse plaatsje Ulm raakte in de problemen toen de 66-jarige koetsier plaats maakte voor een achteropkomende auto. Het paard voor de koets schrok hier zo van dat hij ervandoor ging. De tweede persoon sprong snel van de koets om het paard tegen te houden, maar dit mislukte. De koetsier kwam tussen paard en koets terecht en werd over de straat meegesleept.

Een 70-jarige automobilist reageerde adequaat door de aanspanning via het weiland in te halen en vervolgens met zijn auto de weg te blokkeren en zo het paard te stoppen. De zwaargewonde koetsier werd naderhand door een noodarts verzorgd.

ikkedus

Re: Duitsland: automobilist schiet koetsier te hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:18

Krasse knar! En linke aktie, maar gelukkig "goed" afgelopen voor iedereen.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:30

Heel moedig , die automobilist heeft daarmee erger voorkomen, hulde.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:01

Goed dat ouderen voor elkaar opkomen.. :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:46

Wat moedig van die automobilist, ik zou het niet gedurfd hebben!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:00

Ingehaald via een weiland. Die duitsers zijn wel een stelletje gekken in hun autos haha.
Goede actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:22

Wat kan die meneer trots zijn, wat goed!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:26

Een koetspaard dat schrikt van achteropkomend verkeer had nooit de weg op gemoeten. Laat het beestje eerst verkeersmak worden zonder wagen, had dit allemaal voorkomen kunnen worden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:38

Maartje1990 schreef:
Een koetspaard dat schrikt van achteropkomend verkeer had nooit de weg op gemoeten. Laat het beestje eerst verkeersmak worden zonder wagen, had dit allemaal voorkomen kunnen worden.

Mosterd na de maaltijd

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:44

Maartje1990 schreef:

Wat een kortzichtige reactie. Je weet toch de details niet, snelheid, geluid of wat dan ook wat ook meegespeeld kan hebben. Zelfs ik schrik nog weleens van een achterop komende auto hier op de landweggetjes, moet ik dan ook maar binnen blijven? |(
Mijn paard schrikt ook niet snel, maar toch, het kan toch altijd eens voorkomen? Mens en dier kunnen nou eenmaal schrikken :j

Beterschap aan de koetsier en pluim voor de helpende automobilist.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:47

Wow ik hoop dat ik ook nog zo veel lef heb als ik 70 ben :D respect!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:49

Ik reageer op de informatie die gegeven werd. Dus zoals het beschreven is vind ik het niet normaal voor een menpaard om zo te schrikken

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:54

@Maartje1990: Dan nog heeft Popke gelijk dat je reactie wat te kort door de bocht is.
Dergelijke informatie komt vaak van plaatselijke politie of krant en die waren daar ook niet bij!
Ik weet zelf hoe klein de details kúnnen zijn waardoor ook en supermak paard wel de benen kan nemen!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:11

Dat is exact wat ik bedoel Martina, ook van een achterliggende auto kan een supermak paard eens schrikken.
Zo had ik een bijna letterlijk bomproof paard waarmee ik tussen de militaire oefeningen kon reed inclusief schietoefening en tanks. Toch is hij een keer op de hol gegaan......en echt waar.....voor een klein konijntje wat opeens in de berm bewoog. Konijnen zijn er ook overal, dus moet ik dan maar niet meer op de weg komen met mijn paard?
Nu gaan we offtopic maar ik wilde alleen even aangeven dat ook een koetspaard kan schrikken. Hopen dat de koetsier goed hersteld.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:15

Er staat ook niet dat het paard schrok van de auto, maar omdat de koetsier plaats maakte...
Misschien stuurde hij wel de berm in, waar het konijn van Popke zat ;)

Top gedaan van de automobilist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:20

Maartje1990 schreef:

Kortzichtige reactie. Elk paard kan schrikken, hoe goed getraind dan ook.

Strakke actie van de automobilist. Hopelijk komt de koetsier er ook goed vanaf.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:52

Ik weet niet of ik met mijn auto dwars op een weg zou gaan staan met een aanspanning op hol en in paniek recht op mij af........

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:02

Ik heb wel eens een vierspan met koets en al over de auto van de smid zien klimmen. Ik gelooof dus ook niet dat ik daar snel mijn auto gezet had. Niet om mijn auto, maar omdat je dan nog verder van huis bent. Mooi dat het dit paard stopte...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:02

Maartje1990 schreef:

Wat een onzin, een super verkeersmak paard kan opeens heel anders reageren voor de wagen, dan voelen ze zich toch meer opgesloten. Kilometers maken en nog eens kilometers. Wij zijn met super verkeersmak paard in de sloot beland omdat er paarden in een wei ergens van schrokken en er als gekken vandoor gingen.

Hoop dat alles en iedereen weer hersteld maar ik vind het wel heel veel lef hebben om je auto daar voor te zetten, heb paarden door/over auto's zien gaan in zo'n situatie. Hulde aan die meneer!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:10

Niemand weet hoe is gaat aflopen. Nu was het goed, een andere keer probeert iemand zoiets en gaat t fout... Het zijn momentopnames. Fijn dat deze heeft gewerkt en op naar meer dappere mensen die in ieder geval meer durven dan roepen van HOOO BRAAF... en met hun armen zwaaien enzovoorts.