In Groot-Brittannië is een paard uit een kanaal gered door de brandweer, nadat het daar twee dagen had vastgezeten. De ruin Billy zat tot aan zijn rug vast in het water en het riet in een ongebruikt kanaal in Wednesbury.
Brandweerlui en een technische reddingsploeg werden op 3 september naar het kanaal geroepen. Ze haalden het riet weg, zodat ze makkelijk bij Billy konden komen. "Het paard Billy is in goede handen en krijgt worteltjes terwijl hij in veiligheid gebracht wordt," tweette het brandweerkorps van West Midlands tijdens de reddingsoperatie.
Billy werd op een speciaal platform getrokken, waar hij werd onderzocht door een medewerker van de dierenbescherming. "Hij was uitgeput en we wisten niet hoelang hij daar al vastzat," zegt een medewerker van de dierenbescherming. Billy had een tijdje gevochten om uit het water te komen, maar had geen energie meer over.
"Van zodra hij was bevrijd, heeft een dierenarts hem onderzocht. Hij had een verhoogde temperatuur en heeft mogelijk heel wat vuil water binnengekregen. Hij heeft medicatie gekregen en lijkt het goed te maken. Hij is intussen terug bij zijn eigenaars." De reddingsoperatie nam slechts een half uur in beslag.
Als ik dat filmpje bekijk en zie dat hij in de benen springt en ook nog blijft staan , dan kan ik me niet voorstellen dat hij daar twee volle dagen heeft vastgezeten. Maar goed, ik hoop dat hij het red.
tine10
Geplaatst: 14-09-15 15:03
Als ik zie hoe hoog en dicht het riet is, kan ik me ook voorstellen dat het even duurt voor je een paard terug hebt gevonden. Hij springt nog redelijk fit en blijft ook staan, dus hopelijk valt het allemaal mee. Kan ook zijn dat hij al 2 dagen zoek was, maar bijvoorbeeld pas de laatste paar uren in die sloot/kanaal heeft gezeten. Ze kunnen het zelf niet zeggen helaas
Maar ook al ligt het dier er een paar uur in.. het water is koud. Dus het dier zou eerder onder temperatuur moeten hebben dan verhoging.. Vrees dat ie een goeie infectie op heeft gelopen (er leeft van alles in water).. en dat ie daar overheen komt.