Bokt op Horse Event: dag 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Bokt op Horse Event: dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 11:13

*www.bokt.nl

Wat begon met een paar hele koude uurtjes in de ochtend werd uiteindelijk een dag met een zonnetje al konden we een flinke regenbui aan het einde van de dag niet ontwijken.De zaterdag van Horse Event was een zeer goed bezochte dag, het was gezellig druk en de stemming en sfeer zat er goed in.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de Bokt Lounge, in het naastgelegen Outdoor terrein, beet Marlene Nooteboom de spits af met een clinic 'Bewust wedstrijdrijden' met drie Bokkers en hun paarden. Aansluitend gaf Marlene in de lounge een interessante presentatie over dit onderwerp.

Vandaag hadden we in de Lounge een hele boeiende en interactieve workshop 'Paardenmassage' door Christa van Ginkel. Hierbij konden een aantal deelnemers die zich voor de workshop hadden ingeschreven een aantal oefeningen op een paard uitvoeren in de Bokt Paddock.
In de middag kwam Herman van der Bunt een praktische lezing en demonstratie geven over zadels passen. Aan de hand van praktisch voorbeelden werd in beeld gebracht waar je op moet letten bij het passen van een zadel, want wanneer ligt de boomvorm nou echt goed op de paardenrug? En is een
diepe zit voor iedereen geschikt?

Afbeelding

Julius Peters, paardentandarts van beroep, gaf een lezing over het paardengebit en het waarom achter gebitscontrole van een paard. Hoe vaak zou dat moeten gebeuren en waar kun je zelf op letten?
Verder werden er onder andere lezingen gegeven door Marije Eekels over wetgeving rond paarden(welzijn), over Ruiterfitheid door Lammert Haanstra en Ferry Ferwerda.
In de middag is de paardenkennis van drie Bokt-koppels getest tijdens de grote Bokt Quiz, waar erg leuke prijzen te winnen waren.

Afbeelding

We sloten de dag af met een kennismakingsclinic 'springen' door Lammert Laseur in het Outdoor terrein. Vier Bokkers en hun paarden maakten kennis met de springsport onder deskundige instructie. Een spannende en unieke ervaring waar alle vier de combinaties veel van hebben geleerd.

Afbeelding

Vandaag de laatste dag alweer van het weekend Horse Event. De zon laat zich goed zien en voelen en het is nu al erg druk. Vandaag komt onder andere Catherine Gudde aan het woord in de Bokt Lounge om over haar ervaringen tijdens de Mongol Derby te vertellen. Tevens staan er weer kennismakingsclinics op het programma, vandaag zowel de SGW als Working Equitation.
Tot in de Bokt Lounge!

Helaas is er momenteel sprake van beperkte internettoegang waardoor jullie de foto's behorende bij het verslag van ons tegoed houden.

Anoniem

Re: Bokt op Horse Event: dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:19

Wie heeft de foto's van de springclinic gemaakt? :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:58

Ik heb veel foto's van de springclinic gemaakt. :) Moet nog even bedenken hoe ik die het handigst online krijg, maar ze komen er in ieder geval zo snel mogelijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:09

Appelflapje schreef:
Ik heb veel foto's van de springclinic gemaakt. :) Moet nog even bedenken hoe ik die het handigst online krijg, maar ze komen er in ieder geval zo snel mogelijk aan.

Volgens mij was jij dan diegene die op zn knieën zat waar mijn paard bang voor was _O- (de schimmel)
Leuk, ik ben benieuwd! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:01

Geen foto's van quiz?? -O- Jammer... had t wel leuk gevonden mezelf op beeld terug te zien!

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:49

Ook heel benieuwd naar je springclinic foto's! (het valkje :-))

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:14

JPitty schreef:
Geen foto's van quiz?? -O- Jammer... had t wel leuk gevonden mezelf op beeld terug te zien!

Geen idee of je in beeld bent...

Afbeelding

Afbeelding

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:34

Anoniem schreef:
Appelflapje schreef:

Volgens mij was jij dan diegene die op zn knieën zat waar mijn paard bang voor was _O- (de schimmel)
Leuk, ik ben benieuwd! :D

haha komisch: ik zat op de picknicktafel daarnaast (in het neonroze vestje)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:00

1e niet, 2e alleen mijn knie (uiterst rechts)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:41

Ah Jammer JPitty. Meerdere foto's heb ik niet Sorry

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:37

Iemand nog foto's gemaakt bij de clinic houding en zit van Mischa Koot en Saskia Hijkants?

Marit_femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:07

Heel leuk gehad op het Horse event, inderdaad erg jammer dat het eerst zo koud was, maar uiteindelijk toch wel lekker geworden :) volgende jaar maar weer *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:55

Appelflapje schreef:

Misschien handig als wij jou ons e-mail adress pb'en? :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:12

Dat mag, dan mail ik ze zo snel mogelijk naar jullie. :j