Geen Olympische Spelen voor Belgisch eventingteam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Geen Olympische Spelen voor Belgisch eventingteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:26

http://www.galop.be

Het EK eventing zit er op voor het Belgische team, dat collectief geen resultaat boekte. Het eventingteam startte met slechts drie deelnemers en die drie resultaten waren nodig voor een teamresultaat. Maar Giel Vanhouche viel en werd uitgesloten. Joris Van Springel kwam wel aan de finish en heeft een voorlopig totaal van 80 strafpunten, waarmee hij 30e staat. Laatste starter Karin Donckers vertrok heel vlot met Fletcha vh Verahof, maar het ging plots mis op hindernis vier. Een combinatiehindernis waarin Fletcha uitbrak. Dat werd onverbiddelijk afgestraft met 20 strafpunten, waarna Karin haar hand de lucht instak. Ze hield het voor bekeken en gaf op. Geen teamresultaat dus voor België en bijgevolg ook geen kans meer op een Olympisch ticket. Duitsland staat na de dressuur en cross royaal aan de leding met 27 strafpunten voorsprong op Groot-Brittannië. Frankrijk volgt op de derde plaats. Nederland staat vierde, voor Zweden en Spanje.

ptiteblue

Re: Geen Olympische Spelen voor Belgisch eventingteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:55

Volledige slechte seizoen voor Belgie, geen enkele selectie voor Rio. Spijtig voor Giel, hij heeft een paar paarden van mij zadelmak gemaakt en is een heel goed et ruiter.

DideH

Re: Geen Olympische Spelen voor Belgisch eventingteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:51

Ben echt een leek hoor in eventing en voel me echt even dom :+

Maar wat wordt er bedoeld met "uitbrak op de combinatiehindernis"? Klinkt met 20 strafpunten nogal als een grote fout. Wordt er een weigering op de 2e van een dubbel bedoeld? }:0

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:55

DideH schreef:

Maar wat wordt er bedoeld met "uitbrak op de combinatiehindernis"? Klinkt met 20 strafpunten nogal als een grote fout. Wordt er een weigering op de 2e van een dubbel bedoeld? }:0

Ja zoiets een hindernis met een A B (C) onderdeel alleen staan deze wat ruimer dan max 2 gallopsprongen en vaak met een knik erin. Maar 1 stop/langsloper = 20 strafpunten ;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:02

Luz_ElenaE schreef:
DideH schreef:

Ja zoiets een hindernis met een A B (C) onderdeel alleen staan deze wat ruimer dan max 2 gallopsprongen en vaak met een knik erin. Maar 1 stop/langsloper = 20 strafpunten ;)

Ah oke, zat ik toch ongeveer goed :)
Bedankt voor de toelichting! :j