Rusland: stuntrijdster overlijdt na tragisch ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Rusland: stuntrijdster overlijdt na tragisch ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 08:26

bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

Een jonge stuntrijdster is overleden nadat ze door haar paard voortgesleept werd. Het ongeluk gebeurde tijdens een acrobatische Kozakkenshow in Rusland.

Anastasiya Maximova (24) kwam met haar voet vast te zitten toen ze viel. Haar paard panikeerde en galoppeerde de piste rond. Andere artiesten probeerden het dier te stoppen, maar volgens een Britse krant liep het paard de tribune in.

Toen het paard stilstond, werd Maximova losgemaakt. Onderweg naar het ziekenhuis overleed ze aan haar verwondingen.

Iris82

Re: Rusland: stuntrijdster overlijdt na tragisch ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:28

Pff. Veel sterkte voor de nabestaanden. Wat moet dat vreselijk geweest zijn om te zien.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:32

Heftig....

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:35

Denk dat de risico's en gevolgen van "paardrijden" behoorlijk worden onderschat.
Daar is deze jonge vrouw op een akelige manier achter gekomen, en helaas kan ze het niet meer na vertellen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:43

Kwam ze met haar voet vast te zitten in de beugel?
Ik dacht eigenlijk dat zij geen beugels gebruiken. Maar als dat wel zo is zorg je toch voor veiligheidsstijgbeugels?

Ik ben zelf ook zo eens van een manegepaard afgedonderd en even vast blijven zitten met mijn voet in de beugel. Geen pretje, maar gelukkig goed afgelopen. Maar sinds ik mijn eigen paard heb rijd ik met veiligheidsbeugels (die aan een kant open zijn).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:07

Wat heftig zeg, ik hoop dat ze niet al te bewust was tijdens dat het gebeurde.
Veel sterkte voor de nabestaanden voor het verliezen van zo een jonge meid.

dorientjuh schreef:
Ik dacht eigenlijk dat zij geen beugels gebruiken. Maar als dat wel zo is zorg je toch voor veiligheidsstijgbeugels?

Ik ben zelf ook zo eens van een manegepaard afgedonderd en even vast blijven zitten met mijn voet in de beugel. Geen pretje, maar gelukkig goed afgelopen. Maar sinds ik mijn eigen paard heb rijd ik met veiligheidsbeugels (die aan een kant open zijn).

Als het echt om trickriding gaat, hebben ze wel beugels. Met veiligheidsbeugels kunnen ze niet blijven staan/hangen aan het zadel natuurlijk.

Dit is zij:
Afbeelding

Even een foto van iemand anders voor het idee, ze gebruiken de stijgebeugels, alsook de riemen om aan het paard te blijven hangen.
Afbeelding

Dit is zo een trickriding zadel
Afbeelding

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:09

Hm, gewone westernbeugels dus? En daar is geen alternatief voor?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:10

dorientjuh schreef:

Bij trick riding zijn er vrees ik nog veel meer lussen enz om in vast te komen...

Wat een rot ongeluk. Op zijn zachts gezegd naar voor het meiske maar ook voor haar team en het publiek...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:13

Een vreselijk ongeluk maar paarden zijn ook niet gemaakt om mee te stunten. Zal bokt nu wel over me heen krijgen maar dat is wel mijn mening

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:17

dorientjuh schreef:

Ik denk het niet, het is net de bedoeling dat ze blijven hangen. Maar stel dat je bijvoorbeeld een tik van een been tegen je krijgt en daardoor even je bewustzijn verliest is een ongeluk zoals dit snel gebeurd. Dan blijven ze natuurlijk hangen en paardje weet ook niet wat er aan de hand is.

Ze hebben ook nog lussen voor hun bovenbeen geloof ik, maar over het algemeen zijn al die dingen niet mogelijk zonder stevige stijgbeugels en nog wat extra handvaten.
Want anders zouden dingen zoals dit nooit mogelijk zijn:
Afbeelding

magriet schreef:
Een vreselijk ongeluk maar paarden zijn ook niet gemaakt om mee te stunten. Zal bokt nu wel over me heen krijgen maar dat is wel mijn mening

Paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden, dus dan kan je dat over elk ongeval zeggen.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:33

Heb net het filmpje gezien, ze bleef inderdaad steken en het paard lijkt in de tribunes tot stilstand te zijn gekomen.
Vreselijk zoiets

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:36

waar zie je dat dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:55

Verschrikkelijk..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:12

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:18

Jolliegirl schreef:
http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... ed-6364349

Vreselijk...
T is wel het risico van de sport...

In elke sport zitten risico's.
Ga je hockeyen dan heb je kans dat je een stick tegen je hoofd krijgt, ga je voetballen dan kan je ook vallen en dan je benen breken.
Etc.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:21

Klopt, is toch ook alles wat ik zeg? ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:46

Oeps, dacht dat je alleen stuntrijden bedoelde, sorry!

Luckyhorse87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:01

Jemig wat heftig.... maar ja als je ziet wat ze ook doen tijdens die shows hou ik mijn hart al vast!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:06

RaafSmits schreef:
Denk dat de risico's en gevolgen van "paardrijden" behoorlijk worden onderschat.
Daar is deze jonge vrouw op een akelige manier achter gekomen, en helaas kan ze het niet meer na vertellen.

dat weet ik wel zeker,het is gewoon levensgevaarlijk.En niet alleen ernaast hangen tijden zo een show :7

Sterkte voor de nabestaanden :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:08

Leen schreef:
dorientjuh schreef:

Ik denk het niet, het is net de bedoeling dat ze blijven hangen. Maar stel dat je bijvoorbeeld een tik van een been tegen je krijgt en daardoor even je bewustzijn verliest is een ongeluk zoals dit snel gebeurd. Dan blijven ze natuurlijk hangen en paardje weet ook niet wat er aan de hand is.

Ze hebben ook nog lussen voor hun bovenbeen geloof ik, maar over het algemeen zijn al die dingen niet mogelijk zonder stevige stijgbeugels en nog wat extra handvaten.
Want anders zouden dingen zoals dit nooit mogelijk zijn:
[ Afbeelding ]

magriet schreef:

Paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden, dus dan kan je dat over elk ongeval zeggen.

Inderdaad...paarden zijn helemaal niet gemaakt om op te rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:08

Een trickriding zadel heeft westernbeugels, een kozakkenzadel (wat ik kan opmaken uit de beginpost) heeft beugels die lijken op diegene die wij kennen. Ze zijn enkel wat smaller en de boog van de stijgbeugel is maar half zo hoog. Tijdens het stunten hangen ze naast het paard, laten ze zich voortslepen etc, dus ze kunnen hier geen veiligheid laten inbouwen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:13

Je zou bijna denken dat ze onwel werd o.i.d....een dergelijk goed getrainde stuntvrouw zou anders toch wel in staat moeten zijn zichzelf op de één of andere manier omhoog te werken?

Heel triest!
Arme meid...arme nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:14

Gho, als je een oefening net niet uitvoert zoals moet en je hierdoor verkeerd terecht komt, of uitglijd en je net op dat moment een hoef tegen jouw hoofd krijgt is het snel gedaan...

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:36

Heftig... %)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:54

Shirley schreef:
Je zou bijna denken dat ze onwel werd o.i.d....een dergelijk goed getrainde stuntvrouw zou anders toch wel in staat moeten zijn zichzelf op de één of andere manier omhoog te werken?

Heel triest!
Arme meid...arme nabestaanden.

Als je bewustenloos raakt is er geen redden meer aan natuurlijk.

Wat ontzettend heftig zeg.