Henk van de Pol en Willink winnen Grote Prijs Gijon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Henk van de Pol en Willink winnen Grote Prijs Gijon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 06:27

http://www.knhs.nl

Henk van de Pol schreef met zijn twaalfjarige ruin Willink gisteren de vijfsterren Grote Prijs van Gijon op zijn naam. De zege leverde het meest recente lid van het Olympisch kader ruim 50.000 euro op. "Ik kreeg een hele goede ronde. Dat was ook de opzet, zodat de anderen risico’s zouden gaan nemen", laat Van de Pol vanuit Spanje weten.

In de Grote Prijs van Gijon was Henk van de Pol met Willink de snelste foutloze van de zestien combinaties in de tweede ronde. "Ik moest al als derde starten en kreeg een hele goede ronde. Dat was ook de opzet, zodat de anderen risico’s zouden gaan nemen. Er waren er twee sneller, maar die kregen een fout", aldus Van de Pol. De routinier uit Waalre weet waarom de successen met Willink zich aaneen rijgen. "Het is altijd een kwaliteitspaard geweest dat super voorzichtig is. Dan komt het er een keer uit. Willink heeft altijd al veel nulrondes gesprongen."

Afgelopen zaterdag werd het Nederlands team springruiters vierde in de landenwedstrijd in de Spaanse stad. Daaraan leverden Van de Pol en Willink ook een belangrijk aandeel. Volgende week vliegen Van de Pol en Willink naar Calgary waar op de Masters van Spruce Meadows tonnen aan Canadese dollars te verdienen zijn. "De vorm is er en Willink doet weinig fout. Bovendien houd ik er van om op grote goede graspistes te rijden. Dat is in Valkenswaard gelukt, vandaag in Gijon en wie weet in Calgary. We gaan ons er ons best doen."

Van de Pol en Willink zijn de laatste weken in grootse vorm. De snelle ruin was twee weken geleden vierde in de Global Champions Tour in Valkenswaard, ze wonnen de Grote Prijzen Asten en Drammen, waren derde in het hoofdnummer van La Coruna en reden in het team dat in de FEI Furusiyya Nations Cup in Dublin tweede werd. Ze maken sinds kort deel uit van het Olympisch kader van de springruiters.