OM komt met snel besluit over rechtszaak 'ponypletters'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

OM komt met snel besluit over rechtszaak 'ponypletters'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 19:55

* http://www.noordhollandsdagblad.nl

Het is inmiddels twee jaar geleden dat de vrouw die op een te kleine pony ging zitten werd opgepakt. Het model en de cameraman komen binnenkort wellicht voor de rechter, zo meldt de Telegraaf. Het OM gaat snel een besluit nemen of het overgaat tot vervolgen.

Er lijkt op korte termijn witte rook te komen, zo weet de Telegraaf. Terwijl justitie twee jaar lang achter de schermen bezig was met onderzoek, wordt deze zomer nog duidelijkheid verwacht, zo meldt woordvoerster Natasja Keijzer.

Volgens haar is er echter sprake van een uiterst tijdrovend onderzoek. "Beoordeling van dit dossier is een flinke klus, ook vanwege de vele filmbeelden", aldus de zegsvrouw.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 01-09-15 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: namen verwijderd

Musiess

Re: OM komt met snel besluit over rechtszaak 'ponypletters'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:58

Het zou eens tijd worden. Ze mogen van mij flink lang zitten en eem flinke geld boeten en een dierenverbod!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:02

heel lang opsluiten die idioten en niet meer los laten

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:03

Ik zou zeggen, pletten die ziekelijke lui

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:04

Bijzonder, dat zo'n onderzoek met bewijs van foto- en videobeelden, nog zo lang heeft geduurd.
Is toch bijna appeltje-eitje qua bewijs, lijkt mij.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:06

En ik maar denken dat het allang afgerond was en ik de uitspraak heb gemist.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:00

Ik vind het bijzonder dat het nog weer opnieuw wordt aangehaald met dit artikel in een oranje herkenning...
Ik keur echt niet goed wat er gebeurd is, oh nee! Maar volgens mij moeten we niet de Hetze opnieuw op willen rakelen. Want volgens mij zijn ze door socialmedia, en oa. bokt al behoorlijk gestraft...Denk je dat die media-aandacht niet een enorme inbreuk is geweest...?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:03

Electra63 schreef:
Bijzonder, dat zo'n onderzoek met bewijs van foto- en videobeelden, nog zo lang heeft geduurd.
Is toch bijna appeltje-eitje qua bewijs, lijkt mij.

inderdaad...niet te begrijpen.
Vermoed dat de straf een uur of 10 schoffelen wordt ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:03

Vanwaar eigenlijk de laatste vier links?? Is dat nieuw?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:16

Het zal mij benieuwen wat er uitgesproken wordt. Camerabeelden worden niet zo heel makkelijk als bewijs gebruikt weet ik uit ervaring.

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:16

Nou zeg dat were tijd hé!! Echt hè van mijn part was ze allang zelf "geplet" DIERENMISHANDELING!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:17

Iedereen zegt hier wel leuk 'appeltje-eitje', maar waar zou je dit onder scharen? Sexuele criminaliteit, dierenmishandeling, dierensex? Ik gok erop(totaal geen verstand van het rechtssysteem) dat dit een hele moeilijke factor is geweest.
Als het allemaal zo appeltje-eitje had geweest, gingen er geen 2 jaar overheen.
Daarbij krijgt waarschijnlijk een verkrachting of moord voorrang op een zaak als deze...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:33

Woogy schreef:
Iedereen zegt hier wel leuk 'appeltje-eitje', maar waar zou je dit onder scharen? Sexuele criminaliteit, dierenmishandeling, dierensex? Ik gok erop(totaal geen verstand van het rechtssysteem) dat dit een hele moeilijke factor is geweest.
Daarbij krijgt waarschijnlijk een verkrachting of moord voorrang op een zaak als deze...

Ik, (met beginnend verstand van het rechtssysteem) kan wel zeggen dat inderdaad zo'n zaak niet appeltje-eitje is. Filmmateriaal uitzoeken duurt wel even en de echtheid van een filmpje moet worden bepaald. Gezien er veel filmpjes zijn, kost dit wel even tijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:44

_sharonnn schreef:
Woogy schreef:

Ik, (met beginnend verstand van het rechtssysteem) kan wel zeggen dat inderdaad zo'n zaak niet appeltje-eitje is. Filmmateriaal uitzoeken duurt wel even en de echtheid van een filmpje moet worden bepaald. Gezien er veel filmpjes zijn, kost dit wel even tijd :j

Daar zal m de moeilijkheid niet in hebben gezeten hoor ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:48

Joman schreef:
_sharonnn schreef:

Daar zal m de moeilijkheid niet in hebben gezeten hoor ;)

Citaat:
zo meldt woordvoerster Natasja Keijzer.

Volgens haar is er echter sprake van een uiterst tijdrovend onderzoek. "Beoordeling van dit dossier is een flinke klus, ook vanwege de vele filmbeelden", aldus de zegsvrouw.

Volgens de woordvoerster wel, er zijn een hoop filmpjes en naast de echtheid van zo'n filmpje wordt ie helemaal onderzocht, kost dus wel even tijd ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:02

Ik denk dat eerder het formuleren van de aanklacht een probleem is.
Behalve foto- en filmmateriaal heeft ze min of meer bekend...... zelfs hier op Bokt heeft ze toen een soort van uitleg gegeven.

Wat ik begreep waren de opnames van de filmpjes met haar al meer dan 14 jaar geleden, dus ik weet niet hoe het zit met de verjaring in dit soort zaken.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 01-09-15 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:16

Hopelijk zijn de Shetjes er destijds goed vanaf gekomen en hebben ze een paard waardig leven( gehad? ) nadat ze bij deze gestoorde mensen zijn weg gehaald.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:20

Volgens mij weten ze best wel wat ze ermee willen doen, maar maakt ons rechtssysteem het moeilijk om een straf te bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:22

_sharonnn schreef:
Citaat:
zo meldt woordvoerster Natasja Keijzer.

Volgens de woordvoerster wel, er zijn een hoop filmpjes en naast de echtheid van zo'n filmpje wordt ie helemaal onderzocht, kost dus wel even tijd ;)

Als jurist zou je toch beter begrijpend moeten lezen. "Beoordeling van het dossier is een flinke klus, ook vanwege de vele filmbeelden". Dit betekent natuurlijk niet automatisch dat de filmbeelden dienen te worden gecontroleerd op echtheid. Naar mijn idee wordt namelijk alleen geduid op het gegeven dat het tijdrovend is de vele stukken incl filmmateriaal te bestuderen :) en vervolgens te beoordelen. Wie heeft het over de echtheid?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:04

Joman schreef:
Als jurist zou je toch beter begrijpend moeten lezen. "Beoordeling van het dossier is een flinke klus, ook vanwege de vele filmbeelden". Dit betekent natuurlijk niet automatisch dat de filmbeelden dienen te worden gecontroleerd op echtheid. Naar mijn idee wordt namelijk alleen geduid op het gegeven dat het tijdrovend is de vele stukken incl filmmateriaal te bestuderen :) en vervolgens te beoordelen. Wie heeft het over de echtheid?

Misschien moet jij beter lezen, ik gaf als voorbeeld de echtheid van de filmpjes. Ik geef aan dat de filmpjes helemaal onderzocht moeten worden en dat, dat tijdrovend is. Enne ik ben (nog) geen jurist haha :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:06

Hard aanpakken die lui! Was deze dader geen Bokker? Of vergis ik mij nou?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:29

Mayflower_ schreef:

Dat is al helemaal apart!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:35

Mayflower_ schreef:

Ik weet in ieder geval van 1 zeker dat ze op bokt zit/zat idd... Bizarre zaak maar toch vind ik t goed dat hier iets mee gedaan wordt. Dieren voor dergelijke doeleinden gebruiken is en blijft not done

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:49

Is dat alweer twee jaar geleden?! :oo

Mag dan ook wel eens rechtvaardigheid voor komen. :j Kan het me nog herinneren als de dag van gisteren... Is daar ook niet een Bokker gedupeerd door geweest?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:50

Mayflower_ schreef:

Eerste gereageerd, toen pas gelezen. Volgens mij was het uiteindelijk geen Bokker maar werd dat wel gedacht, volgens mij is daar wel een Bokker flink gedupeerd door geweest. Hoe het verhaal precies was weet ik ook niet meer. -O-