Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Finliox schreef:Absurd met welke leeftijden deze paarden met pensioen gaan.
princequillo schreef:Finliox schreef:Absurd met welke leeftijden deze paarden met pensioen gaan.
Voor velen betekent het niet dat er nooit meer iets mee gedaan wordt![]()
Daarnaast hebben ze vaak een lange dekcarrière na hun koersen. Ze worden dan ook eerder begonnen dan andere paarden (op sommige westernpaarden na?). De paarden die zo vroeg met pensioen gaan verdienen vaak ook een heleboel. Er zijn ook renpaarden die nog op hun 10e koersen, al is dat vrij zeldzaam.
Daar had imo nog niet eens een mens op moeten zitten. Laat staan dat 'ie nu al met pensioen gaat. Felicxa schreef:Uit het artikel maak ik op dat het blijkbaar nodig wordt geacht dat hij van de baan gaat omdat hij minder power heeft etc? Daar gaat imo iets fout.
Vind het sowieso een rotsport maar dat is idd een andere discussie.
Felicxa schreef:Uit het artikel maak ik op dat het blijkbaar nodig wordt geacht dat hij van de baan gaat omdat hij minder power heeft etc? Daar gaat imo iets fout.

tamary schreef:Felicxa schreef:Uit het artikel maak ik op dat het blijkbaar nodig wordt geacht dat hij van de baan gaat omdat hij minder power heeft etc? Daar gaat imo iets fout.
Jonge paarden lopen harder, oudere houden het langer vol. Omslag ligt rond de 3 jaar, dus vandaar meestal 2 en 3 jarige races en zo snel al exit. Paard dat in die periode goed loopt zal meer verdienen (en met fors lager risico) in de fokkerij dan een die niet in de prijzen loopt en op de baan blijft.
Citaat:Misschien heeft het lange en zware seizoen zijn tol geëist. American Pharoah werd 13 keer vervoerd met het vliegtuig en liep zeven races in zes maanden tijd, op zes verschillende banen.
kyrkelover schreef:Heeft iemand wel mijn laatste post gelezen???!
AP heeft vannacht iets gedaan wat nog nooit een paard ooit gelukt is.
Hij was al triple crown winnaar en vannacht heeft hij ook nog de Breeders cup classic gewonnen. Dat is de op 1 na hoogst gedoteerde ren van de wereld.
[ Video ]
NatasjavE schreef:Meeste van de Triple Crown winnaars zijn erg oud geworden. Misschien enige geruststelling
kyrkelover schreef:American Pharoah heeft zojuist de $5 miljoen dollar gedoteerde Breeders cup classic gewonnen te midden van ruim 50.000 bezoekers. Dit deed hij met 6.5 lengte voorsprong in een nieuw baan record. Hij legde de 1 1/4 mijl af in een tijd van 2:00.07.
Hij heeft nu 9 van zijn 11 koersen gewonnen en een winsom van $8,650,300.
Nu mag hij van zijn welverdiende pensioen gaan genieten als dekhengst.
Hij was al triple crown winnaar en vannacht heeft hij ook nog de Breeders cup classic gewonnen. Dat is de op 1 na hoogst gedoteerde ren van de wereld.
[ Video ]
[ Video ]