Hippiade: eerste titel voor Daphne van Peperstraten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Hippiade: eerste titel voor Daphne van Peperstraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 14:00

http://www.knhs.nl

EK-amazone Daphe van Peperstraten won zaterdag met Don Camillo du Bois haar eerste Hippiadetitel. In het Z2 liet ze haar EK-teamgenoten Eveline Bos en Zoë Kuintjes achter zich. Romy Schaftenaar won het Z2 categorie C. Aankomend talent Marten Luiten werd gehuldigd als kampioen klasse Z1 categorie DE.

Daphne van Peperstraten en Don Camillo du Bois wonnen hun eerste Hippiadetitel in hun reeds succesvolle loopbaan. In de hoogste dressuurklasse was de voorsprong op nummer twee Eveline Bos en Valentino (78%) één procent. EK collega Zoë Kuintjes werd derde met een percentage van 76%. "Het was zware concurrentie met Eveline en Zoë. Ik vind het echt heel leuk dit is toch wel magisch goud. Ik hoop deze vorm vast te houden en volgend jaar weer een EK te rijden", aldus Daphne die maandag naar de vierde klas van de Havo gaat. "Na het EK in Malmö heeft Don Camillo du Bois een week rust gehad. Daarna ben ikzelf een week naar Portugal op vakantie geweest en is hij weer wat getraind door Marlies van Baalen. Sinds een week heb ik hem weer opgepakt en dat ging superfijn. Allebei de proeven gingen goed vandaag. Afgelopen winter had ik zilver. Ik ben echt voor de winst gegaan. Dit was de kans om kampioen te worden, die kans moest ik pakken."

Z2 C
"Kampioen worden went nooit", vertelt Romy Schaftenaar (13) met tranen in haar ogen. "Ik was met Kamsterhovens Leonardo al kampioen in het L2, het Z1 en nu in het Z2. Ik ben ook al negen keer Gelders kampioen en negentien keer streekkampioen geweest", rekent Romy snel uit. "Een EK rijden zou wel heel gaaf zijn, maar je kunt geen selecties rijden met een C pony. Ik heb nu dan ook een D-pony. Daar ben ik vandaag in het L2 mee gestart. Maar hij vond het nog wel spannend. We werden zestiende."

Z1 DE
De 13-jarige Marten Luiten won met de prachtige zevenjarige merrie Golwin’s Hoeve’s Movie Star zijn derde (M1, M2 en Z1) Hippiade-titel op rij. "Het is elke keer weer mooi om kampioen te worden", straalt de leerling van 3 Gymnasium. "Vandaag was onze score 70%. Het is een hele fijne pony. Als er veel publiek is dan kijkt ze wel even, maar in de ring geeft ze honderd procent. We hebben Movie Star samen met haar fokster Hilde Drent uit Onstwedde. Ik ga nu Z2 starten en dan zien we wel hoe ver we komen. Komende winter misschien de Felix Cup rijden en dan kaderscores proberen te halen. Ik train met Christa Larmoyeur en met mijn moeder. Ze longeert de pony als ik te veel huiswerk heb. Vandaag ging het hartstikke goed. In allebei de proeven kon ik er goed aan rijden en ging het precies zoals ik wilde."

Klaas15

Re: Hippiade: eerste titel voor Daphne van Peperstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:36

Proficiat, maar Marlies van Baalen jou pony laten rijden, vindt ik niet echt eerlijk tegenover de andere ruiters.
Ondank mijn mening is mijn felicitatie gemeend *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:45

Dat gebeurt bij het gros van de toppony's (en paarden trouwens ook ;) )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:50

Klaas15 schreef:
Proficiat, maar Marlies van Baalen jou pony laten rijden, vindt ik niet echt eerlijk tegenover de andere ruiters.
Ondank mijn mening is mijn felicitatie gemeend *\o/*

hoezo niet..

velen laten hun paarden toch trainen door een ander als ze echt wat willen bereiken?
er zijn vele goede trainers die een pony doorrijden..

lol hoeveel bokkers hebben hier niet een leerpaard/pony die veel hoger in de sport heeft gelopen onder een veel betere ruiter en daarmee hun carriere beginnen/vervolgen. Dan zou het natuurlijk alleen maar eerlijk zijn als je je pony zelf hebt ingereden, doorgereden en opgeleid had..

proficiat aan alle winnaars, en alle andere deelnemers

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:29

Gefeliciteerd!aan alle deelnemers van de hippiade!

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:20

Grote lulkoek als je kunt rijden heb je alleen de lessen nodig en leer jij je paard/pony alles zelfs.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:24

Klaas15 schreef:
Grote banketstaaf als je kunt rijden heb je alleen de lessen nodig en leer jij je paard/pony alles zelfs.

Volgens mij heeft ze dat ook gedaan, maar is het wel fijn als je een weekje op vakantie gaat dat je pony wordt gereden. Tssss