Hippiade: drie kampioenen in L1 dressuur voor pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Hippiade: drie kampioenen in L1 dressuur voor pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 08:35

http://www.knhs.nl

In de klasse L1 dressuur werden op de Hippiade drie kampioenen gehuldigd in de categorieën AB, C en DE.

"Het ging vandaag echt super goed, het was de beste proef die ik ooit had gereden", aldus de gelukkige kampioene Gwen Simon die vandaag de klasse L1 cat. A/B op haar naam schreef. Samen met haar ervaren twintigjarige pony Nina, die al vele ruitertjes op weg heeft geholpen, won ze met een ruime voorsprong van bijna drie procent. Gwen rijdt bij ponyclub De Beemsterruiters en krijgt daarnaast twee keer per week les van haar instructrices Thelma en Davina. Gwen: "Tijdens mijn lessen moet ik erop letten dat ik de overgangen vloeiend rij en ze vinden het heel belangrijk om netjes op de letter te rijden."

Klasse L1 cat. C
Kampioene Imme Schraag heeft een doel. "Als dressuuramazone naar de Olympische Spelen. Edward Gal is mijn idool, maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Volgende week ga ik naar de Rabo Talentendag en dan zie ik Anky van Grunsven voor het eerst." De amazone van De Kleppertjes van Texel is gisteren al aangekomen in Ermelo. "We hebben in een hotel overnacht. Wel luxe. Ik had dit niet verwacht. Ik rijd Starlight pas vier maanden. We hebben nog tijd nodig om een band op te bouwen. Dus dat we hier vandaag winnen is wel bijzonder."

Klasse L1 cat. DE
Voor Laura van Gennep (14) uit Nuenen is het niet de eerste keer dat ze kampioen wordt. "Met mijn oude pony Bonfire ben ik drie keer Nederlands kampioen geweest in de klasse L2 categorie AB. Maar met deze ben ik wel heel blij. Ik heb heel hard getraind met Ti Sento. Het heeft twee jaar geduurd voordat ik hem nu eindelijk zo ver heb. Thuis rijd ik nog drie paarden", vertelt de amazone van ponyclub Prins Willem Alexander.

Blixem

Re: Hippiade: drie kampioenen in L1 dressuur voor pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:47

Leuk mijn vriendin reed mee