Waarschijnlijk geen zestigste editie NIC Assen in 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Waarschijnlijk geen zestigste editie NIC Assen in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:36

http://www.stegen.net

De kans dat de 60-jarige editie van het Noordelijk Internationaal Concours (NIC) in Assen van 8 tot en met 11 oktober doorgaat is kleiner dan 50%. Komende maandag hakt de organisatie de knoop door, zo melden bronnen aan Stegen.net.

Het gonst al langer van de geruchten rond het NIC, geruchten die mede gevoed worden door de uiterst summiere informatie op de website van het evenement. Voorzitter Max Becherer hield zich tot nu toe op de vlakte, maar Wim van Nispen, belast met het binnenhalen van sponsors, windt er desgevraagd geen doekjes om. "Het ziet er somber uit, maar we proberen het uiterste."

Van Nispen spreekt tegen dat het besluit om het NIC dit jaar te schrappen al is gevalle n. "Maandagavond nemen we daar een besluit over. Maar het is niet makkelijk, ik lig er wakker van."

Sinds de min of meer gedwongen verhuizing van het NIC van Zuidlaren naar de TT-hal in Assen gaat het langzaam bergafwaarts met het oudste indoor van Nederland. Het publiek leek maar moeilijk aan de nieuwe locatie te kunnen wennen.

Het ontbreken van Europese topruiters werkte ook niet echt mee. De afgelopen jaren verschenen er steeds meer onbekend ruiters uit onbeduidende paardensportlanden aan de start. Ook het schrappen en later terughalen van de tuigpaardenavond was geen sterke zet.

De economische crisis werkte uiteraard ook niet in het voordeel van het NIC. En daar komt volgens insiders dan nog de dure verplichte winkelnering op het gebied van inhuur en catering bij.

NienSCHaap

Re: Waarschijnlijk geen zestigste editie NIC Assen in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:28

Dat zou wel echt dood zonde zijn geen NIC meer !!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:20

Zou echt jammer zijn idd!
Maar moet eerlijk zijn dat ik de laatste jaren ook niet meer ben geweest.
Vond het veel te duur in tegenstelling tot wat er te zien was(kwa deelnemersveld e.d), prijs was imo niet echt in verhouding, helaas...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:13

Nou maak er maar helemaal niet van. De gemeente gaat in de TT-hallen 600 asielzoekers in opvangen.... Zie RTV Drenthe. Tot 10 november zit het er denk ik wel vol :=

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:39

Dat zal ontzettend jammer zijn! Ben al vele jaren trouwe gast meerdere dagen/avonden.

Maar inderdaad zoals Winged al zegt er komen allemaal asielzoekers in de TT hal dus ik heb er een hard hoofd in

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:41

Die asielzoekers gaan echt niet zo'n evenement tegen houden hoor. Het zijn er maar 600..
Wat ik jammer vond aan NIC is dat er maar weinig kraampjes waren. Dat is toch een deel van mijn plezier op zo'n evenement..

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:56

Ben er al jaren niet meer geweest. Vond de sfeer in Zuidlaren leuker dan in Assen.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:38

Ik zou het wel jammer vinden. Wilde vorig jaar graag zelf starten maar dan mocht ik even 100,- neertellen en dat had ik er niet voor over. :o

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:48

suus_pepper schreef:
Die asielzoekers gaan echt niet zo'n evenement tegen houden hoor. Het zijn er maar 600..
Wat ik jammer vond aan NIC is dat er maar weinig kraampjes waren. Dat is toch een deel van mijn plezier op zo'n evenement..

Maar 600? Denk dat het zeker van invloed kan zijn. NIC gebruikt dan toch vaak de hele hal volgens mij?

Ik zal het niet missen, het was al niet meer wat het geweest is