Edward Gal: "Ik zou Totilas wel hier willen hebben"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Edward Gal: "Ik zou Totilas wel hier willen hebben"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 12:58

bokt.nl / www.heldenonline.nl

Afgelopen week werd het Nederlandse dressuurteam verkozen tot 'Held van de Week'. Het magazine Helden ging op bezoek bij Hans Peter Minderhoud en Edward Gal.

Het EK in Aken was een groot succes voor Nederland, in de verschillende disciplines. Nederland kreeg zelfs een extra prijs voor de meeste medailles. Minderhoud: "Dat was wel grappig. De Duitsers, die meestal de meeste medailles winnen, hadden voorgesteld om een soort van extra prijs uit te reiken aan het land dat het meeste eremetaal had verzameld. Ze dachten dat zij die prijs wel even op zouden halen, maar dat liep toch even anders, haha. Tussen de ruiters is er geen grote rivaliteit, maar het publiek is minder sportief, er werd niet geklapt toen wij onze ereronde door het stadion maakten."

Edward Gal vertelt aan Helden dat hij uiteraard van Undercover houdt, maar dat het dier niet altijd geknuffeld wil worden. "Paarden hebben een eigen karakter, dat blijft natuurlijk altijd speciaal. Het zijn wat dat betreft net mensen." Hoe vergelijkt hij Undercover met zijn vorige topper Totilas? "Bij Undercover zit er meer pit in dan bij Totilas", zegt Gal. "En hij reageert meer op geluid, Totilas deed dat minder. Eigenlijk maakt dat het wat moeilijker met Undercover."

Gal heeft Totilas in Aken even gezien, maar weet niet of de hengst hem nog herkent. "Het is natuurlijk alweer vijf jaar geleden dat hij weggegaan is. Totilas blijft altijd een speciaal paard. Maar nu hebben we zo veel andere goede paarden, dan moet je dat loslaten en verder gaan." Of hij Totilas bij zich zou willen hebben? Na lang nadenken zegt Gal: "Ja, ik denk het eigenlijk wel. Je bedoelt dat hij hier dan van zijn oude dag kan genieten, toch? Ja, dat zou ik wel willen. Maar ik weet ook dat dat nooit zal gebeuren."

Lees hier het hele interview.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:59

Eens een Team Altijd een Team. :D
Erg jammer dat de Duitsers zo onsportief zijn zeg ! :?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:04

OutOfTheWood schreef:

Ach, houd toch alsjeblieft op zeg. Moet Painted dan nu hij met pensioen is ook terug naar Anky? En Upido nu het toch niet zo werkt hier terug naar Spanje?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:05

Ik zou Totilas ook graag op stal hebben hoor :D

En ach, dat applaudisseren.. Als je zelf maar tevreden bent over je prestaties :)
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 26-08-15 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

jessdaniels

Re: Edward Gal: "Ik zou Totilas wel hier willen hebben"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:06

Jammer joh :')

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:07

Anoeska27 schreef:
OutOfTheWood schreef:

Ach, houd toch alsjeblieft op zeg. Moet Painted dan nu hij met pensioen is ook terug naar Anky? En Upido nu het toch niet zo werkt hier terug naar Spanje?

Ik denk dat ze doelde op het niet klappen tijdens de ereronde ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:09

Anoeska27 schreef:
OutOfTheWood schreef:

Ik denk niet dat OutOf Thewood met onsportief doelt op het feit dat Totilas niet van z'n oude dag kan genieten bij Gal, maar dat ze het niet klappen tijdens de ere ronde bedoeld. En ja, dat is zeker onsportief.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:09

Anoeska27 schreef:
OutOfTheWood schreef:

Even goed lezen, Edward wordt de vraag GESTELD of hij Totilas daar zou willen hebben. Hiero antwoordt hij: 'om van zijn oude dag te genieten? Ja dat denk ik wel. Maar ik weet ook dat dat niet zal gebeuren'.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:10

Ik zie het nog wel gebeuren dat Glock op z'n minst een poging zal doen om Totilas terug te halen. Wie weet, over een jaartje of 2-3, als Toot voldoende hersteld is om comfortabel van zijn pensioen te kunnen genieten, en de familie Rath geen mede-eigenaar meer is (ook dat zie ik wel gebeuren) en hij ook weer niet zoveel opbrengt in de dekdienst dat Shockemohle hem persé wil houden..

Ja, de planeten zouden perfect moeten staan, en het is misschien wel ver gezocht.. maar zou toch leuk zijn als het ongeveer zo loopt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:17

Bambolina schreef:
Ik zie het nog wel gebeuren dat Glock op z'n minst een poging zal doen om Totilas terug te halen. Wie weet, over een jaartje of 2-3, als Toot voldoende hersteld is om comfortabel van zijn pensioen te kunnen genieten, en de familie Rath geen mede-eigenaar meer is (ook dat zie ik wel gebeuren) en hij ook weer niet zoveel opbrengt in de dekdienst dat Shockemohle hem persé wil houden..

Ja, de planeten zouden perfect moeten staan, en het is misschien wel ver gezocht.. maar zou toch leuk zijn als het ongeveer zo loopt.

Glock heeft al meerdere pogingen gedaan om Totilas over te nemen

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:17

OutOfTheWood schreef:

Wat dan, moeten ze hem teruggeven aan Gal? := Het is en blijft topsport, geen Disney sprookje.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:22

Er kan nog genoeg aan Totilas verdient worden als dekhengst, dus hij zal niet snel verhuizen naar een weide ergens achteraf om van de oude dag te genieten.

De onsportiviteit geldt volgens mij (net als de anderen zie ik) voor het niet klappen tijdens de ere ronde.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:24

Anoeska27 schreef:
OutOfTheWood schreef:

Volgens mij snap je het niet helemaal.
Wat ik bedoel is dat hij altijd iets met toot zal blijven hebben.

En ze zijn onsportief als ze niet klappen omdat ze verliezen ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:26

UhNee schreef:
OutOfTheWood schreef:

Wat dan, moeten ze hem teruggeven aan Gal? := Het is en blijft topsport, geen Disney sprookje.

Unnee... het onsportief slaat uiteraard op het niet klappen bij de ereronde.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:43

De opsteller van dit artikel moet bij de Story gaan werken. Wat een suggestieve en misleidende titel zeg. Hij zegt absoluut niet "ik wil Totilas terug op stal"!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:12

Heel onsportief dat die Duitsers tijdens de ereronde niet klapte, zet je jezelf wel te kijk mee.
Viel me ook op dat ze bij binnenkomst soms extra veel lawaai maakte op de hoop dat onze paarden op tilt zouden gaan? Gelukkig gingen de ruiters en paarden er goed mee om.

Volgens mij doen wij dat niet bij hun al ze richting NL komen..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:13

De familie Rath is ook dol op Totilas, die gaan hem echt niet teruggeven...waarom zouden ze ook?

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:19

Mag ik even laat reageren. Nedelanders zijn bet zo onspotief en dit is allemaal de schuld van Moorland hij heeft dat paard verkocht, in nederland was er schijnbaar niemand die het toen belangrijk vond om het paard voor Edward te behouden.
En nu is het paard na de klote grof gezegd en nu vind iedereen het oh zo sneu en weet ik het wat.
er zijn zo veel paarden die zo vaak van eigennaar en ruiter wisselen dat dit toevallig niet goed uit heeft gepakt is puur shit
maar goed dit is mijn mening

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 14:26

Tazzey schreef:
De opsteller van dit artikel moet bij de Story gaan werken. Wat een suggestieve en misleidende titel zeg. Hij zegt absoluut niet "ik wil Totilas terug op stal"!

Dat is ook de titel niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:29

En dat is de volgende die onsportief verbindt aan de verkoop of oude dag van Totilas 8)7
Dat zijn 2 verschillende dingen in dit artikel. LEZEN!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:31

moonie schreef:
Mag ik even laat reageren. Nedelanders zijn bet zo onspotief en dit is allemaal de schuld van Moorland hij heeft dat paard verkocht, in nederland was er schijnbaar niemand die het toen belangrijk vond om het paard voor Edward te behouden.
En nu is het paard na de klote grof gezegd en nu vind iedereen het oh zo sneu en weet ik het wat.
er zijn zo veel paarden die zo vaak van eigennaar en ruiter wisselen dat dit toevallig niet goed uit heeft gepakt is puur oliebol
maar goed dit is mijn mening

Nee er was niemand anders die dat paard kon en wilde betalen ;)
Maar volgens mij heeft die discussie echt helemaal niets te maken met dit artikel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:33

Hoeveel 'totilas-topics' zijn er inmiddels? Heeft iemand dat al eens geteld?
Volgens mij overtreft dat alle records. :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:37

Er is niks misleidends aan de titel, er is iets mis met mensen die gelijk de boom in klimmen als ze een Totilastopic zien :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:45

die titel is toch prima? Hij heeft het blijkbaar letterlijk gezegd :Y)