Stralende menkampioenen op Hippiade

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Stralende menkampioenen op Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:19

http://www.knhs.nl

Op de zonovergoten terreinen van het Nationaal Hippisch Centrum werd vandaag in tien dressuurringen en twee vaardigheidspistes gestreden in het KNHS kampioenschap dressuur en vaardigheid voor enkel- en tweespannen. Het beste District was Mendistrict Oost. Evenals vorig jaar namen zij de Hatro Districtscup mee.

Voor de overwinningen in de hoogste dressuurklassen waren veel kanshebbers. Het ging om het beste resultaat over twee proeven en menig menner had één hele goede en één wat mindere proef. Zo ook ZZ-kampioene Jeanette Veldboom. ‘Mijn eerste proef liep heerlijk’ vertelt ze. ‘Toen ik de ring uit kwam dacht ik , yes, dit was heel goed.’ Maar nadat ze een programmafout reed in de tweede proef durfde de kampioene van vorig jaar niet meer op prolongatie van haar titel te hopen. Toch was ze overall de beste.
Bij de pony’s won Chantalle Boogaarts de titel in de klasse ZZ de titel. In de eerste proef moest ze Hanno van Kalkeren nog voor zich dulden, maar in de tweede proef maakte Boogaarts veel goed met haar succespony Ruiten A Leroy.
Ook een bekende naam in de rubriek enkelspan paard klasse Z: Jacques Poppen reed zijn troef Pp naar het kampioenslint. De eerste proef was net voldoende, maar in de tweede proef was hij met ruim 68% superieur. Zeer trots en met een grote grijns naam hij de felicitaties in ontvangst.
Ook wisselende scores in de Z-dressuur bij de pony’s. Het meest constant met twee ruim voldoende proeven reed Wienik Lokhorst, met de kampioenstitel als beloning.

Vaardigheid

Parcoursbouwer Govert de Koning had in de hoofdring een selectief vaardigheidsparcours neergezet, waar in totaal negen combinaties foutloos door heen kwamen. De barrage werd een spannende finale, waarin de menners veel risico namen en alles uit de kast reden. De negen barragerijders kwamen uit verschillende rubrieken, waarbij er soms tussen twee menners werd gestreden om de gouden medaille.
In de klasse Z/ZZ bij de enkelspan pony’s reden de finalisten allemaal foutloos en lagen de tijden dicht bij elkaar. Evenals vorig jaar werd Natasja Verheul kampioen, maar nu met de pony Lady Tessa. Ze was enkele tienden sneller dan Suzanne Roman die het zilver pakte.
Carola Timmer streed met Jan Bijeman om het goud in de klasse Z/ZZ bij de paarden. Timmer reed er een balletje af. Bijeman was met zijn ervaren ruin Samor foutloos in een tijd die niet veel afweek van die van Timmer. ‘Eindelijk heb ik hem,’ straalt de ervaren Bijeman, wiens palmares al veel Hippiade titels in de dressuur kent. ‘In al die jaren heb ik het vaardigheidskampioenschap nooit kunnen winnen. Ik hoop hier al heel lang op en nu is het gelukt! Ik wist dat Carola een bal had, maar ik wilde niet op safe rijden. Mijn paard was vandaag super fijn te sturen en alles lukte.’

Afsluiting

Het sluitstuk van de Hippiade Mennen was de indrukwekkende huldiging van de kampioenen en de uitreiking van de Districtscup aan Wim Veldboom, de voorzitter van Mendistrict Oost. Een fraai schouwspel waarin de aanspanningen aangekleed met de oranje kampioensdekens en kampioenssjerpen werden toegejuicht was de afsluiting van een geweldige Hippiade Mennen.
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-08-15 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bronvermelding gecorrigeerd

NatasjavE

Re: Stralende menkampioenen op Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:27

Hey Jan Bijeman!!!! Wat leuk! Gefeliciteerd!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:33

En de rest van de kampioenen dan?? Word daar niks over gezegd?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:25

Viel mij ook al op Its Lara.... blijkbaar is dat niet interessant genoeg. Mis nog wel enkele kampioenen in het rijtje.
Sowieso merk ik dat Hoefnet het niet zoveel meer boeit wbt lagere klasses als er hogere bezig zijn, terwijl het daar allemaal begint, met de basis(sport).

Desalniettemin een mooi wedstrijd, en op naar volgend jaar hopelijk weer!
Was weer gezellig!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:33

Precies, vind de lagere net zo belangrijk. We (lagere klasses) doen net zo hard ons best als de hogere klasses! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:25

MelanieB schreef:
Viel mij ook al op Its Lara.... blijkbaar is dat niet interessant genoeg. Mis nog wel enkele kampioenen in het rijtje.
Sowieso merk ik dat Hoefnet het niet zoveel meer boeit wbt lagere klasses als er hogere bezig zijn, terwijl het daar allemaal begint, met de basis(sport).

Desalniettemin een mooi wedstrijd, en op naar volgend jaar hopelijk weer!
Was weer gezellig!

Bronvermelding was incorrect...... was een KNHS-bericht, maar ik had hem via Hoefnet gevonden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:53

Wat jammer dat er dan geen foto's bij staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:05

Wat ik nog veel kwalijker vind is dat er geen woord gerept word door de KNHS over de 6 kampioenen in de aangespannen sport, worden nergens vermeld, werd ook geen startlijst van gepubliceerd, en geen uitslagen lijst, op de Hippiade pagina kun je alleen de rubrieken in het programma vinden maar verder geen woord erover.

De kampioenenparade (vanaf de VIP tribune, niet de meest ideale overzichtsplek):
Afbeelding

De 3 kampioenen bij de hackney's, helaas stonden de 3 kampioenen van de tuigpaarden niet zo mooi naast elkaar:
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:08

De mensport is altijd al een ondergeschoven kindje geweest.... Helaas...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:25

Dat heeft niets met de mensport te maken hoor LadyMadonna. Ook onder het zadel schijnt men te denken dat alleen de kampioenen in de hoogste klasses interessant zijn. Zo jammer, want ook de B kampioen is supertrots op zijn/haar resultaat.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:37

Ach, het was een fantastische, gezellige dag en ik geloof dat we met heel erg veel mensen, heel veel lol hebben gehad.
Leuk dat er in ieder geval nog íets van aandacht aan wordt besteed toch :) ? Ik vond het ook fantastisch hoeveel mensen er kwamen kijken!

Ok, ik ga even terug naar mijn roze wolkje O:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:39

Gelijk heb je Assie! Wat een knap stukje stuurwerk, de kampioenstitel heb je absoluut verdient!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:42

Ik vond het een mooie goed georganiseerde dag. Alleen de startlijst voor de barrage duurde wat lang.

Stukje is idd erg beperkt. Hogere klasses en bekende namen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:56

Jammer inderdaad dat de rest niet bekend word gemaakt

Alle kampioenen hebben er vol voor gereden dus die verdienen ook een vermelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:23

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:33

LadyMadonna schreef:
Bokker "assie" kampioen in t L!
Gefeliciteerd!
[AR-ITP] Schimmeltje Tentsi op onze eerste Hippiade

Dankjewel :)
Trots op mijn lieve vuilnisbakkie die er vol voor ging gisteren <3

En ik blijf erbij, het was een topdag! Ik was al dolblij na de dressuur (waar ik 10e werd), de sfeer was gewoon zo goed gisteren. Toen de vaardigheid daarna zo briljant ging werd het uiteraard helemaaaaaaaal een topdag +:)+

vincentpedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:56

waar kan ik de uitslagen vinden ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:37

Wij hebben ook genoten van de Hippiade mennen. Het was lekker druk en gezellig. De ringen lagen er top bij. Goed weer.

Het was voor Janouk de afsluitende wedstrijd van haar actieve men carrière in het enkelspan. Prachtig om het op de Hippiade af te sluiten met een 4e plaats bij de ZZ pony's dressuur enkelspan. *\o/*

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:03

Gefeliciteerd!! +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:24

vincentpedro schreef:
waar kan ik de uitslagen vinden ?

Kan het ook niet vinden. Zie alleen de dressuuruitslagen per ring, maar geen overzicht van de kampioenen of iets van de vaardigheid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:30

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:36

Dank je. Wat een zoektocht...
Ben ook nog op zoek naar de startlijsten voor komende zaterdag. ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:15

Maar daar mist dus nog de klasse vaardigheid L enkelspan paard :+