Paul Schockemöhle verlaagt dekprijs van Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Paul Schockemöhle verlaagt dekprijs van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 16:36

www.t-online.de/bokt.nl

De topsportcarrière van Totilas is voorbij en dat is voor de eigenaar van Totilas, Paul Schockemöhle, een reden om Totilas' sperma voordeliger aan te bieden.

Schockemöhle vertelt: "Ik zal de dekprijs verlagen. De vraag van de fokkers neemt af omdat Totilas in de laatste vijf jaar niet zo gepresteerd heeft in de sport". De 70-jarige Schockemöhle vroeg voor het sperma van Totilas 4000 euro en verder nog 4000 euro wanneer de merrie ook inderdaad dragend was." Het bedrag van 8000 euro is echter voor vele fokkers te hoog en de meesten kunnen zich zo'n bedrag niet veroorloven",aldus Schockemöhle.

Over het algemeen genomen is Schockemöhle tevreden met de dekdienstopbrengsten. Totilas heeft zijn bloed goed vererft en Schockemöhle gelooft dat de hengst speciale bloedlijnen heeft. Tot nu toe zijn al 200 merries van Totilas dragend geworden. De oudste nakomelingen zijn nu vier jaar en derhalve nog niet in de sport actief. Dat duurt zeker nog drie tot vier jaar.

Dat Totilas de laatste jaren in de wedstrijdsport weinig heeft gepresteerd is geen drama voor Schockemöhle. "Natuurlijk hoop je op succes in de wedstrijdsport, maar het is ook normaal dat dat af en toe misgaat. Ik vind dat je realistisch moet blijven en er dan ook een punt achter moet durven te zetten". Schockemöhle staat dan ook volledig achter de beslissing om Totilas uit de wedstrijdsport te halen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:38

Dat kon eigenlijk ook niet uitblijven..

Elisa2

Re: Paul Schockemöhle verlaagt dekprijs van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:39

Ben benieuwd hoeveel ie nu gaat kosten..wel een wijs besluit.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:39

Das lekker als je vorig jaar nog 8k betaald hebt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:42

Ik zou persoonlijk ook niet kiezen voor een hengst die blijkbaar zo blessure gevoelig is.
Dan liever eentje met minder zwabber benen, die in ieder geval goed blijft lopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:44

piezze schreef:
Das lekker als je vorig jaar nog 8k betaald hebt

dat risico heb je altijd.....andersom gebeurt ook vaak genoeg.

Maar wijs besluit. Ben wel benieuwd, hoeveel hij dan gaat kosten.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:51

Totilas is gewoon verkloot door zn vorige ruiter en training, valt mij mee dat ie t zo lang heeft volgehouden.

Kwa bloedlijnen op gribaldi na, is hij een topper voor de bloedlijnen in de dressuurfokkerij.

Een goed dressuurpaard blijft alleen bestaan bij goed dressuurhengst uit super springfokkende merriestam!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:56

:+ zal ik mijn mini merrie met toot laten insemineren, lijkt mij wel leuk een combi :+

Misschien komt er wel een gaaf zeer goed bewegende rijpony uit *D

KarinBrunink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:00

Ben benieuwd hoeveel die nu gaat kosten!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:04

sigrid1182 schreef:
Totilas is gewoon verkloot door zn vorige ruiter en training, valt mij mee dat ie t zo lang heeft volgehouden.

Kwa bloedlijnen op gribaldi na, is hij een topper voor de bloedlijnen in de dressuurfokkerij.

Een goed dressuurpaard blijft alleen bestaan bij goed dressuurhengst uit super springfokkende merriestam!

Jij denkt dat toot door zijn vorige ruiter verkloot is dat is iets anders he. Zulke dingen zijn namelijk nooit een feit en niet te bewijzen. En je kan alles zeggen maar hij presteerde goed bij hem en zal voor verkoop geheel binnenste buiten gekeerd zijn. Het is achteraf gepraat of hij deze blessures bij Edward ook had gehad....daar kom je nooit achter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:06

Ach hoeveel hengsten zijn er door de achterdeur verdwenen en hebben nooit wat tot nauwelijks wat gepresteerd?

Qua karakter zit het in ieder geval goed bij hem, en een paard heel houden is een kunst. Helemaal met zulke extreme bewegingen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:10

zou het dan niet zo zijn dat er meer vraag komt en die arme totilas nu flink aan het werk moet en hem dat weer meer leed oplevert??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:13

sigrid1182 schreef:

Idd, gewoon een heel domme opmerking die op geen enkele manier te bewijzen valt en wat er is aan bewijs spreekt dit compleet tegen: Bij Edward presteerde hij, bij Edward was hij niet geblesseerd, en bij verkoop is hij binnenste buiten gekeerd en gezond bevonden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:16

Dat zat er wel in. En dat is niet omdat de meeste fokkers het niet kunnen betalen zoals PS stelt, maar omdat hij anders veel te weinig zal dekken. En dan heeft hij niks meer. Geen sportcarriere en geen dekkingen. Dan is het helemaal een fiasco. Dus dat dekgeld gaat omlaag en dan hoopt hij nog wat binnen te harken met de dekkingen. Zal wel naar 4000 euro gaan mettertijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:19

goh...eindelijk iets wat goedkoper wordt,dat gebeurd niet vaak :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:40

Yom schreef:
zou het dan niet zo zijn dat er meer vraag komt en die arme totilas nu flink aan het werk moet en hem dat weer meer leed oplevert??

Denk eerlijk gezegd als zijn blessure genezen is dat hij prima op de bok kan springen en hij daar niet echt onder lijdt. Van een keer springen kunnen aardig wat rietjes gevuld worden. (Als zijn sperma van goede kwaliteit is)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:40

geerke schreef:
goh...eindelijk iets wat goedkoper wordt,dat gebeurd niet vaak :+

Nou dat was ook mijn gedachte. Alles wordt alleen maar duurder maar deze wordt eindelijk goedkoper. :D

Niet dat ik er mee zou dekken. Hij past niet bij mijn merries en zelfs 4000 euro vind ik nog teveel.

Ik heb helaas geen geldboompje in mijn boomgaard staan.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:45

Ik moet zeggen er zijn een aantal aardige toot nakomelingen..maar om daarom ooit die 8000 daarvoor neer te moeten tellen.

Sowieso het 1ste jaar bij PD was het toch dat je merrie minimaal bepaalde predikaten moest hebben...voordat ze uberhaupt in overweging namen of je met toot mocht dekken.

Dus de populatie die door toot is gedekt is
1) al van een beduidend betere kwaliteit.... maar zijn de nakomelingen dan ook van betere kwaliteit dan iedere andere goedgekeurde hengst waarbij die merrie eisen er niet waren...NEE hoor........

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:51

En jij hebt dat vastgesteld op welke manier?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:56

horseyfries schreef:
sigrid1182 schreef:

Idd, gewoon een heel domme opmerking die op geen enkele manier te bewijzen valt en wat er is aan bewijs spreekt dit compleet tegen: Bij Edward presteerde hij, bij Edward was hij niet geblesseerd, en bij verkoop is hij binnenste buiten gekeerd en gezond bevonden.

Heb je een bron waar staat dat die gezond bevonden is?

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:56

sigrid1182 schreef:

Waarom is Gribaldi niet goed voor de dressuurfokkerij, hij heeft toch vele goede nakomelingen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:58

Klaas15 schreef:
sigrid1182 schreef:

Waarom is Gribaldi niet goed voor de dressuurfokkerij, hij heeft toch vele goede nakomelingen.

omdat er geen gribaldi hype is :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:59

Snap de hype om deze hengst niet en zal het ook nooit snappen. Denk dat nu het dekgeld verlagen alleen maar bevestigd wat vele al denken en dat er niet zoveel mee gedekt werd.
Er zijn genoeg hengsten die heel wat minder gepresteerd hebben en duurder geworden zijn ipv goedkoper. :+
Maar aan de andere kant, er zullen nu heel wat mensen willen dekken om maar een Totilas te hebben... ook niet echt een bijdrage aan de fokkerij.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 22-08-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:00

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:09

Het lijkt me een logische stap? Natuurlijk dekt hij niet zoveel voor die prijs, dat vind ik niet gek. Hoe geweldig een hengst ook zal zijn, je hebt geen enkele garantie als je fokt. 8000 euro (of voor mijn part 4000) euro is dan toch een behoorlijke drempel als je voor veel minder ook een prima hengst kan krijgen.
'Zie je wel, het is een waardeloos paard, want zijn dekgeld wordt verlaagd', vind ik een erg vreemde redenatie. Ik denk dat er meer mensen doorslaan in de kleurenfokkerij dat er nu talloze 'ik wil mijn eigen toot'-veulens worden gebeuren, maar dat is een andere discussie.